וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובעת 50 אלף שקלים מאל על: "עברתי בידוק משפיל, דרשו שאתפשט"

21.6.2017 / 18:10

מריה ג'מאל, תושבת חיפה המנהלת עמותת סיוע הומניטרי לפליטים סורים ביוון, דורשת פיצוי כספי מחברת התעופה, לאחר שעברה תחקור "ממושך ומתיש" ובידוק פולשני. היא לבסוף סירבה לעלות לטיסה: "פגיעה חמורה במי שעוסקת בזכויות אדם"

שדה התעופה הבינלאומי באתונה, יוון. AP
נאלצה לנסוע עם חברה זרה. מטוסים בשדה התעופה באתונה/AP

עורכת הדין מריה ג'מאל, תושבת חיפה בת 30 המנהלת עמותת סיוע לפליטים סורים, הגישה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בחיפה תביעת נגד חברת התעופה הישראלית "אל על", בדרישה לפיצוי לאחר שלטענתה עברה בדיקה ביטחונית פולשנית ונדרשה, לדבריה, להתפשט בעת הבידוק לפני טיסת החברה מאתונה לישראל. בכתב התביעה, שהוגש על ידי עו"ד אלבר נחאס, מתואר המקרה, שאירע בנמל התעופה באתונה, בחודש יולי שעבר.

על פי כתב התביעה, ג'מאל, מנהלת עמותת Humanity Crew לסיוע הומניטרי לפליטים ביוון ובעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון האמריקנית, עברה בידוק ביטחוני כבר בנמל התעופה בסלוניקי, בטרם הגיעה לטיסת ההמשך באתונה. עם הגעתה לבירה היוונית, היא עברה בידוק נוסף, בעוד כבודתה הועברה כבר לטיסת ההמשך לתל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
מדד בתי החולים: ההמתנה לצנתורים וטיפול בשבץ התקצרה
מזוודת נפץ עם מסמרים ומכלי גז: הפיגוע הגדול שנמנע בבריסל
מפקד חיל האוויר: "היקף מכירות הנשק במזה"ת עלול לפגוע בישראל"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשאלה שאלות רבות על חייה האישיים. עו"ד ג'מאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעת שהמתינה בשער העלייה למטוס, על פי כתב התביעה, עו"ד ג'מאל נקראה בשמה במערכת הכריזה. היא טוענת כי נדרשה למסור את דרכונה ונשאלה שאלות רבות בנוגע לנסיבות הגעתה למדינה. לאחר מכן, על פי המתואר, היא הופנתה לבודק נוסף, בכיר יותר. בכתב התביעה צוין כי התחקור היה ממושך ומתיש, וכלל שאלות בנוגע לשם משפחתה, מצבה המשפחתי, מקום מגוריה, אם שירתה בצה"ל, ושאלות נוספות בנוגע לביקורה ביוון ולחייה האישיים.

לאחר שהסתיימו שני התשאולים, ג'מאל המתינה כמה דקות, ואז הגיע בודק שלישי שהודיע לה כי עליה להתלוות אליו לבידוק ביטחוני נוסף. על פי כתב התביעה, היא נלקחה לחדר בקומה שמתחת לשער העלייה, ונלקחו ממנה תיק הגב שלה ובקבוק שתייה שרכשה בשדה התעופה. בשלב זה, נאמר לה כי לא תוכל לקחת איתה את התיק למטוס, וכי אלה יועברו לתא המטען.

עוד באותו נושא

אל על דורגה כחברת התעופה המזהמת והרועשת ביותר בלונדון

לכתבה המלאה
שדה התעופה הבינלאומי באתונה, יוון. AP
"יתר הנוסעים לא עברו בידוק נוסף". שדה התעופה הבינלאומי באתונה/AP

לאחר מכן, על פי כתב התביעה, ג'מאל נבדקה על ידי בודקת ביטחונית, שביקשה ממנה להוריד את החזייה ולהפשיל את המכנסיים עד לברכיים. ג'מאל הבהירה כי היא מסרבת לכך, והבודקת הודיע לה בתגובה כי ללא הסכמתה לבידוק, היא לא תוכל לטוס. בשלב זה הבהירה ג'מאל כי אם הבידוק בעירום הוא התנאי לטיסה, היא מבקשת שלא לעלות לטיסה.

בכתב התביעה מתואר כי בשלב זה, היא חשה כאב ובושה ופרצה בבכי. עוד צוין כי ליתר הנוסעים שהגיעו לשער העלייה למטוס היו שקיות ותיקים, וכי לאף אחד מהם לא נערכה בדיקה נפרדת ומיוחדת, כמו הבדיקה שנערכה לה, תוך "הפרדתה והובלתה לחדר מבודד ומרוחק, ובאופן מוזר מפחיד ומביש".

לאחר שהמתינה כמה שעות, עלתה לבסוף ג'מאל על טיסה אחרת, של חברה זרה. כעת, היא תובעת פיצוי בסך 50 אלף שקלים מאל על, בגין המקרה המשפיל, לדבריה, שגרם לה עוגמת נפש, סבל רב ובושה, והרגשה של חרדה, השפלה והרגשה קשה של אפליה ופגיעה חמורה בכבודה ובגופה. נוסף לכך, צוינה בכתב התביעה הפגיעה בה, כמי שעוסקת בזכויות אדם ובהגשת עזרה הומניטרית.

תגובת אל על: "כתב התביעה טרם התקבל"

מחברת "אל על" נמסר בתגובה כי "כתב התביעה טרם התקבל באל על". על פי הודעת החברה, "עם קבלתו, יילמדו פרטיו והחברה תגיב בערכאות המקובלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully