וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: הברחנו מטוס של נאט"ו שהתקרב למטוסו של שר ההגנה

במוסקבה טוענים כי מטוס קרב מדגם F-16 התקרב למטוס שנשיא את שר ההגנה שויגו שהיה בדרכו למובלעת הרוסית קלינינגרד, והונס בידי מטוס קרב רוסי. זאת ברקע שורת תקריות אוויריות בין הצדדים והמתיחות בסוריה

צילום: משרד ההגנה הרוסי

מטוס קרב רוסי הבריח מטוס של נאט"ו שהתקרב למטוסו של שר ההגנה סרגיי שויגו בשמי הים הבלטי - כך דיווחו היום (רביעי) סוכנויות הידיעות הרוסיות. זאת אחרי שורת תקריות אוויריות בין רוסיה למערב בימים האחרונים וברקע המתיחות האווירית בסוריה.

לפי הדיווח, מטוס קרב מדגם F-16 התקרב למטוס של שויגו, על אף שזה היה במים נייטרליים בדרכו למובלעת הרוסית קלינינגרד כדי לבחון את מערכי ההגנה בשטח האסטרטגי שבין ליטא לפולין.

בתגובה, אחד המטוסים שליוו את מטוסו של שויגו יצא לחצוץ בינו לבין מטוס הקרב של נאט"ו והטה את כנפיו מצד לצד כדי להראות את החימוש שהוא נושא עמו. בעקבות זאת, עזב ה-F-16 את האזור.

לקריאה נוספת בנושא
עוד תקרית אווירית בסוריה: ארה"ב הפילה מל"ט איראני של המשטר
רוסיה מזהירה: כל מטוס שיחדור לשטח הפעילות שלנו בסוריה ישמש מטרה

מטוס קרב של נאט"ו התקרב למטוסו של שר ההגנה של רוסיה. מערכת וואלה! NEWS
מטוס הקרב הרוסי מבריח את המטוס של נאט"ו/מערכת וואלה! NEWS

הים הבלטי הפך למוקד של מתיחות בין מוסקבה לנאט"ו. מוקדם יותר החודש הזניקה רוסיה מטוס קרב שיירט מפציץ אמריקני בעל יכולות גרעיניות מדגם B-52, אחרי שלטענתה הוא התקרב לגבול שלה באזור - בתקרית שהזכירה את תקופת המלחמה הקרה.

אתמול הודיע משרד ההגנה הרוסי כי מטוס ריגול אמריקני התקרב בצורה מסוכנת למטוס קרב רוסי בשמי הים הבלטי, וכי מטוס אחר יורד בידי מטוס קרב נוסף באותו אזור. בפנטגון דחו את הגרסה הרוסית ואמרו כי מטוסי הקרב הרוסיים פעילו בפזיזות וללא סיבה מוצדקת.

(עדכון ראשון: 12:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully