וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש האירופי לזכויות אדם: החקיקה הרוסית מעודדת הומופוביה

בית המשפט היושב בצרפת קבע כי החוק, האוסר על "קידום תעמולה הומוסקסואלית", מפר את חופש הביטוי ומפלה את הקהילה הגאה. שר החוץ הרוסי: "אנחנו לא רודפים אחרי נטייה כזאת או אחרת. החוק נועד להגן על המוסר"

מפגינים ברוסיה נגד חוקים האוסרים על קיום יחסים הומוסקסואליים. AP
הפגנות ברוסיה נגד החקיקה, 2013/AP

בית המשפט האירופי לזכויות אדם קבע אתמול (שלישי) שחוק רוסי האוסר על קידום "תעמולה הומוסקסואלית" לקטינים מפר את האמנה האירופית, אך במוסקבה מסרו כי יערערו על ההחלטה, שאותה כינו "לא צודקת". לפי החוק, כל אירוע או פעולה שלפי השלטונות נחשבת כניסיון לקדם הומוסקסואליות בקרב קטינים הוא בלתי-חוקי וגורר עמו קנס. החוק משמש גם למניעת קיומם של מצעדי גאווה ושל פעילי זכויות.

בית המשפט היושב בשטרסבורג, צרפת, קבע כי החוק מפר את חופש הביטוי ומפלה את הקהילה הגאה. "באמצעות אימוץ חוקים כגון אלו, הרשויות מזינות את הדעות הקדומות ומעודדות הומופוביה, מה שלא עולה בקנה אחד עם הערכים של חברה דמוקרטית", נימק בית המשפט.

ההחלטה צפויה להעמיק את המתיחות הגבוהה ממילא בין רוסיה לבית המשפט, שבשנה שעברה קבע כי מוסקבה הפרה את האמנה האירופית לזכויות אדם בכל 228 התיקים הקשורים לרוסיה, פרט לשישה בלבד.

עוד בוואלה! NEWS:
סוכל פיגוע בלב בריסל: חשוד עם חגורת נפץ נורה בתחנת הרכבת
דיווח שווא על מחלת עור בשיזפון: 46 חיילים רותקו; שניים הודחו
שיירת מכוניות המוות: תיעוד מהשריפה הקטלנית בתולדות פורטוגל

מפגינים ברוסיה נגד חוקים האוסרים על קיום יחסים הומוסקסואליים. AP
"החוק אינו מוקיע הומוסקסואליות"/AP

שר החוץ סרגיי לברוב דחה את הטענות שלפיהן רוסיה רודפת אחרי הקהילה הגאה. "בכל הנוגע ללהט"ב, אנחנו לא רודפים אחרי נטייה כזאת או אחרת", אמר במהלך מסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו הצרפתי במוסקבה. משרד המשפטים מסר כי הוא יערער על הפסיקה בתוך שלושה חדשים. לטענתו, החוק נועד "להגן על המוסר ועל בריאות הילדים" ואינו אוסר או מוקיע הומוסקסואליות.

הקרמלין ומנהיגי הכנסייה האורתודוקסית רואים בחוק ניסיון להדוף את מה שהם מגדירים כליברליות אירופית בלתי-מקובלת על מדינה שמנהיגיה מדגישים בכל עת את הצורך לציית "לערכי המסורת". עד 1993, יחסים חד-מיניים היו עבירה על החוק והוגדרו הפרעה נפשית עד 1999.

העתירה הוגשה במקור על ידי שלושה פעילי זכויות להט"ב רוסים, שנקנסו מאחר שהניפו שלטים שבהם עודדו לקבל את הקהילה הגאה. בית המשפט הורה לרוסיה לפצות אותם בעשרות אלפי אירו. ניקולאי אלכסייב, אחד משלושת הפעילים, אמר כי מדובר בניצחון היסטורי והבטיח להשתמש בפסיקה כאמצעי לחץ על השלטונות ברוסיה לבטל את החוק.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully