וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יינתנו ציונים: המרצים במכללות לחינוך פתחו בעיצומים

20.6.2017 / 22:07

במחאה על עיכוב הרפורמה שהפכה את המכללות למוסדות אקדמיים ואי הסדרה של תנאי עבודתם, הודיעו 5,000 המרצים ב-22 מכללות כי לא ימסרו ציונים למבחנים ולא יקיימו אירועים מקצועיים. מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד: "האוצר גורר רגליים"

המסלול לחינוך בלתי פורמלי המכללה האקדמית בית ברל. צילום מסך
סטודנטים לא יקבלו ציונים. המכללה האקדמית בית ברל/צילום מסך

מרצי הסגל האקדמי במכללות לחינוך פתחו היום (שלישי) בעיצומים, במחאה על תנאי העסקתם. במוקד העיצומים שנוקטים כ-5,000 המרצים, מ-22 מכללות אקדמיות, לא יינתנו ציונים לנבחנים, לא יתקיימו אירועים מקצועיים ולא יפורסמו סילבוסים של קורסים לשנה הבאה.

המרצים מוחים על מה שהם טוענים כאי יישום סיכומים ואי הסדרה של תנאי עבודתם, בעקבות אי יישום ההסכם הקיבוצי שנחתם במסגרת הרפורמה במכללות ב-2015. במסגרת הרפורמה נקבע בתיאום עם משרדי החינוך והאוצר כי המכללות יעבדו במתכונת אקדמית, וסגלי ההוראה יועסקו בהתאם.

שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט, מסיבת עיתונאים בקרית הממשלה בתל אביב. 19 במרץ 2017. מגד גוזני
לא עומדים בסיכומים. השרים כחלון ובנט/מגד גוזני

העיצומים עלולים לפגוע בעשרות אלפי סטודנטים שייגשו לבחינות בשבועות הקרובים: לצד אי הידיעה מה הציון שקיבלו במועד א' של הבחינה ואם עליהם לגשת למועד ב', אלה שמסיימים שנה ג' לא יוכלו להירשם לסטאז', שכן הקבלה אליו מותנה בהצגת 80% מכלל הציונים בתואר.

מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דוד מסרה: "לצערי משרד האוצר גורר רגליים זה זמן רב. מדובר באוכלוסיה איכותית ואידיאולוגית המשתכרת שכר מביש. מרצה מתחיל, ד"ר, מרוויח כ-6,000 שקל בחודש ולאחר עשר שנות עבודה שכרו יעלה ל-7,500, מבלי שיש לו אופק קידומי. אני קוראת למשרד האוצר לשבת עמו ולפתור את המשבר".

יו"ר ארגון הסגל האקדמי נחמה רבנר מסרה: "התנאים הבלתי נסבלים, חוסר האופק, העובדה שאי אפשר להתקדם והסחבת, מאלצים אותנו לנקוט בצעדים ארגוניים. צר לנו על ציבור הסטודנטים אולם אי אפשר להמשיך כך יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully