וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תלונה על התנהגות אלימה: ח"כ אורן חזן הורחק מדיוני הכנסת

19.6.2017 / 16:58

שוב מסתבך: ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה את חזן מישיבות המליאה והוועדות למשך שבוע, בשל תלונה שהגישה נגדו ח"כ מיכל רוזין, בטענה שהתפרץ לריאיון תקשורתי שערכה תוך "התנהגות מאיימת" בעת הפגנה של שוברים שתיקה

צילום: מתוך "לפני כולם", ערוץ 20, עריכה: ורד לידני

ועדת האתיקה של הכנסת הרחיקה היום (שני) את ח"כ אורן חזן (הליכוד) מישיבות מליאת הכנסת וישיבות הוועדות למשך שבוע ימים. הסנקציה החריגה הוטלה על חזן בעקבות תלונה שהגישה ח"כ מיכל רוזין (מרצ) על כך שהתנהג אליה באופן "אלים ומאיים" במהלך אירוע מחאה של מפלגתה וארגון שוברים שתיקה בקריית אונו.

לטענת רוזין, בעת שהתראיינה במקום ההפגנה לערוץ 20 שסיקר את האירוע, ח"כ חזן "נצמד אליי באופן אלים בעודו צועק באוזני וקורא לעברי קריאות גנאי, עד כדי מצב שבו לא יכולתי להמשיך לדבר כלל". היא הוסיפה כי יום לאחרי האירוע, עם כניסתה למשכן הכנסת, פנה אליה חזן בצעקות "פושטקית" ו"פחדנית" ועוד. היא ציינה בפני הוועדה כי התנהגותו מבזה את פעילות הכנסת ואת שאר נבחרי הציבור משום שלא ייתכן כי חברת כנסת תרגיש "מאוימת ונתקפת על ידי ח"כ אחר במסדרונות הכנסת ובמרחב הציבורי".

חזן הופיע בתגובה בפני הוועדה וטען כי לא הייתה מצדו כל התנהגות אלימה או מאיימת. "האירוע היה מתואם עם ערוץ 20, לא סתם הייתה לי אוזניה וחובר לי מיקרופון, הכל היה מוכן ומתועד מראש. זו הייתה מלכודת והיא נפלה במלכודת. אני לא רואה בזה שום דבר פסול".

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן: "שרים וח"כים מסיתים נגד מפקדי צה"ל בשל תכנית קלקיליה"
שיא בעימות בין חזן לאדלשטיין: חוק שיעכב התמודדות יו"ר כנסת לנשיאות
נתניהו במסר לאיראן אחרי שיגור הטיל: "אל תאיימו על ישראל"

אורן חזן ב ישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. נועם מושקוביץ
"זו הייתה מלכודת". חזן/נועם מושקוביץ

חברי ועדת האתיקה צפו בקטע הרלוונטי, וקבעו כי "לא ניתן לראות בהתנהגותו של חזן באירוע זה התנהגות סבירה ולגיטימית במסגרת עימות תקשורתי בין שני חברי כנסת". בהחלטתה קבעה כי חופש הביטוי של חברי הכנסת "לא נועד לרמוס לחלוטין את חופש הביטוי של עמיתיהם, תוך הטחת ביטויים מהסוג שהשמיע חזן".

בוועדה הענישו את חזן בעונש חריג היות "ואין זו הפעם הראשונה ואף לא השנייה שבה ועדת האתיקה דנה בקובלנות שעניינן התנהגותו של ח"כ חזן כלפי עמיתיו, כאשר בחלק מהמקרים אף הוטלו עליו סנקציות משמעתיות". במסגרת ההחלטה, חזן יהיה רשאי להיכנס למליאה ולוועדות לצורך הצבעה בלבד.

ח"כ רחל עזריה (כולנו), חברת ועדת האתיקה של הכנסת אמרה בתגובה כי "אנחנו נמצאים בתקופה שבה השיח הציבורי מתדרדר ודווקא לנו כח"כים יש אחריות לשמור על שיח מכבד. באירוע הזה לא רק שזה לא קרה אלא גם נחצו קוים אדומים. מעמד הכנסת נפגע מהתנהגות זו". ח"כ איל בן ראובן, חבר ועדת האתיקה, הוסיף כי "האירוע הזה מהווה חציית קו אדום בהתנהגות שבין אדם לחברו ובהתנהגות חברי הכנסת בפרט".

ח"כ מיכל רוזין  בוועדה המסדרת של הכנסת, מאי 2015. טלי מאייר
"התנהגות מבזה". ח"כ רוזין/טלי מאייר

ח"כ חזן מסר בתגובה להחלטה: "צר לי שכנסת ישראל הפכה לכלי שרת בידי אנשי השמאל הקיצוני ושוברים שתיקה. להרחיק אותי בגין כך שיצאתי כנגד נציגי הארגון הבוגדני והשפל הזה שוברים שתיקה, או יותר נכון 'שוברים את צה"ל', (כך במקור) זהו הישג גדול לשונאי ישראל ולמחבלים. אישית אני גאה על כך שזעקתי את זעקת החיילים ושמרתי על כבודם של חיילי צה"ל ושל מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה לשים סוף לדהירה שמאלה: כשחנין זועבי ואנשי שוברים שתיקה מקבלים מדליות וחברי כנסת ימנים מורחקים בגלל שמירתם על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל - נחצה הגבול והגיעה העת לעשות לכך סוף".

ח"כ רוזין בירכה על ההחלטה ומסרה כי "התנהגותו של ח"כ חזן מבזה את מעמד הכנסת בצורה הבוטה ביותר והגיע הזמן לשים לזה סוף". לדבריה, "עימותים פוליטיים הם חלק מוויכוח לגיטימי על עמדות, אך במקרה של ח"כ חזן מדובר באלימות, רידוד השיח ואובדן מוחלט של ממלכתיות ובושה. הצהרתה של ועדת האתיקה בדבר שכיחות התלונות על ח"כ חזן זועקת דרשני על עצם היותו חבר כנסת בישראל. חמור מכך, שיתוף הפעולה בין ח"כ חזן לבין ערוץ 20 אינו מותיר ספק במקומו של הערוץ כשופר תעמולה פוליטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully