וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שידלה את חברה? להתאבד בהודעות טקסט - והורשעה בגרימת מותו

ב-2014 הפצירה שוב ושוב מישל קרטר, אז בת 17, בבן זוגה לשים קץ לחייו. גם בזמן המעשה, כששמעה אותו משתנק, לא הזעיקה משטרה או הודיעה למשפחתו על כך, ואף דחקה בו "לסיים עם זה". באופן חסר תקדים היא הורשעה ועלולה להישלח ל-20 שנות מאסר

צילום: רויטרס

מישל קרטר, צעירה בת 20 ממסצ'וסטס, הורשעה אתמול (שישי) בגרימת מוות ברשלנות לאחר ששידלה ב-2014 את בן זוגה להתאבד בהודעות טקסט, ששלחה לו במשך תקופה ובזמן המעשה. המקרה של קרטר והרשעתה נחשבים חסר תקדים במדינת מסצ'וסטס, שכן אין בה חוק האוסר על שידול להתאבדות. המשפט החריג זכה לסיקור תקשורתי נרחב בארצות הברית.

השופט ציין כי הרשעתה נבעה בעיקר מהתנהגותה ביום ההתאבדות. הוא הסביר כי קרטר, שהאזינה לחברה קונרד רוי משתעל ונחנק למוות במכוניתו, לא ניאותה להתקשר למשטרה או למשפחתו. בנוסף לכך, כשיצא מהרכב המתמלא בפחמן חד-חמצני והביע ספק בצדקת מעשיו, היא שכנעה אותו בטלפון לשוב אליו ו"לסיים עם זה".

במשפט ניסתה ההגנה לטעון כי קרטר פעלה בהשפעת כדורים פסיכיאטריים, אך טענה זו נדחתה. גם הטיעון כי פעלה במסגרת חופש הביטוי המעוגן בחוקה – נדחה. ההגנה גם ניסתה לומר כי רוי תכנן את התאבדותו זמן רב ושהיה עושה זאת גם ללא הפצרותיה של קרטר, אך גם זה לא סייע לה.

עוד בוואלה! NEWS:
חברי הקונגרס מזרימים לרחובות את הנשק שמנסה לחסל אותם
סין: שבעה הרוגים וכ-60 פצועים בפיצוץ ליד גן ילדים במזרח המדינה
בעקבות תקיפת המפגינים: ארה"ב הוציאה צווי מעצר למאבטחי ארדואן

מישל קרטר, שהורשעה בשידול חברה להתאבדות, 16 ביוני 2017. AP
קרטר בבית המשפט בזמן הקראת הכרעת הדין/AP

"חשבתי שאתה רוצה את זה. הגיע הזמן ואתה מוכן, אתה רק צריך לעשות את זה! אתה לא יכול להמשיך לחיות ככה. אתה צריך לעשות את זה כמו שהתחלת בפעם הקודמת ולא לחשוב על זה אלא רק לעשות את זה, בייב. אתה לא יכול לעשות את זה כל יום", כתבה קרטר באחת מההודעות ששלחה לרוי במהלך התקופה שלפני התאבדותו.

ההודעות הוקראו בבית המשפט לנוער שבו עניינה נידון, שכן הייתה בת 17 כשרוי שם קץ לחייו. קרטר סירבה להישפט מול חבר מושבעים והעדיפה ששופט יכריע את דינה. "אני רוצה לעשות את זה", רוי השיב לה באותה התכתבות, "אבל אני חושש למשפחה שלי. אני מניח". בתגובה היא ענתה לו: "אמרתי לך שאני אדאג להם. כולם ידאגו להם ויוודאו שהם לא לבד ואנשים יעזרו להם להתגבר על זה. דיברנו על זה, הם יהיו בסדר ויקבלו את זה. אנשים שמתאבדים לא חושבים יותר מדי ופשוט עושים את זה".

במהלך הדיונים אף נחשף כי בימים שאחרי ההתאבדות קרטר הודתה בפני חבריה כי היא שגרמה לרוי להתאבד ושהייתה עמו על הקו כשעשה זאת. כעת עלולה קרטר להישלח ל-20 שנות מאסר. "אני לא מאמינה שיש לה מצפון", אמרה אמו של קונרד, לין רוי, בשיחה עם CBS. "אני חושבת שהיא צריכה לקבל אחריות על פעולותיה משום שהיא ידעה בדיוק מה היא עושה ומה היא אומרת". באחת מההודעות כתבה קרטר לרוי שהוריו יודעים שהוא עומד לשים קץ לחייו. "היינו בהלם מוחלט", העידה לין בשיחה. "לאבד ילד, אני אחיה עם הכאב הזה לנצח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

*במקרה שאדם בסביבתכם/ן נמצא במשבר ועלול להיות אובדני/ת, אל תהססו, תעודדו אותו לפנות לעזרה מקצועית והדגישו את חשיבות פנייה זו. נסו לסייע לו לפנות לאנשי מקצוע בקהילה או לגורמי תמיכה ארציים כמו ער"ן – בטלפון 1201 או באתר האינטרנט של סה"ר.

רוי קונרד שחברתו הורשעה בשידולו להתאבדות. AP
קונרד רוי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully