וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות תקיפת המפגינים: ארה"ב הוציאה צווי מעצר למאבטחי ארדואן

המשטרה דורשת לעצור 12 חברים בכוחות הביטחון הטורקיים, שתקפו מפגינים בוושינגטון בעת ביקור הנשיא בארצות הברית. באנקרה זועמים, ארדואן: "איאבק בהחלטה במישור הפוליטי והמשפטי"

עריכה: שניר דבוש

(בווידיאו: התקרית בין המאבטחים למפגינים בוושינגטון, בחודש שעבר)

משטרת וושינגטון הוציאה היום (חמישי) צווי מעצר ל-12 שוטרים ומאבטחים טורקים, שהתלוו לנשיא רג'פ טייפ ארדואן בביקורו בוושינגטון בחודש שעבר וחשודים שתקפו מפגינים מקומיים שמחו נגדו. צווי מעצר הוצאו גם לשני אזרחים קנדים שהשתתפו בתקרית.

ארדואן הודיע בתגובה בריאיון לרשת CNN כי ייאבק בהחלטה "במישור הפוליטי והמשפטי". בעיתון הטורקי "דיילי סבאח", המזוהה עם השלטון באנקרה, דווח כי ארדואן אמר שיפעל לפתרון המצב בדרכים דיפלומטיות. שר החוץ הטורקי בלוט צ'בושואלו מסר הערב כי "ההחלטה האמריקנית מוטה ואין לה בסיס חוקי". לטענתו, האירוע קרה בשל הכישלון של הרשויות המקומיות לנקוט צעדי ביטחון נחוצים: "לא יכול להיות שאזרחי טורקיה ייחשבו אחראים לתקרית".

עוד בוואלה! NEWS:
רוסיה: ארה"ב הציבה טילים בדרום סוריה – ועלולה לתקוף את אסד
למרות הבדיקה: המדינה הלכה צעד אחד יותר מדי ביחסה לאולמרט
החיסול ברחובות: הגבר שנורה למוות היה תחת מעקב המשטרה

טראמפ ונשיא טורקיה ארדואן במסיבת עיתונאים בבית הלבן, 17 במאי 2017. רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וארדואן במסיבת עיתונאים בבית הלבן, בחודש שעבר/רויטרס

מפקד משטרת מחוז קולומביה פיטר ניושאם כינס היום מסיבת עיתונאים משותפת עם ראשת העיר וושינגטון מוריאל באוזר, והודיע כי רוב החשודים יואשמו בתקיפה. לדבריו, קיים סרטון המראה את מאבטחיו של ארדואן ומספר תומכים נוספים מכים קבוצה קטנה של מפגינים, שתשעה מהם נפצעו.

המהומה פרצה בזמן שארדואן ביקר בבית השגריר הטורקי בבירה האמריקנית, לאחר שנפגש בבית הלבן עם הנשיא דונלד טראמפ. מאבטחיו של ארדואן שבו עמו לטורקיה אחרי ביקורו, כך שלא ברור אם ייאלצו לעמוד בפועל מול הליכים משפטיים כלשהם. עם זאת, הם עלולים להיעצר אם ישובו לארצות הברית. לו נשארו, הם היו נתונים לסכנת גירוש כל עוד היו חוסים תחת חסינות דיפלומטית.

"לא נוותר למי שנהג באלימות", אמר ניושאם, "אנו מצפים מהם לשוב לארצות הברית כדי לעמוד בפני מערכת המשפט האמריקנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully