וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: ארה"ב הציבה טילים בדרום סוריה – ועלולה לתקוף את אסד

במוסקבה טוענים כי מערכת מתקדמת הועברה משטח ירדן לסוריה השכנה, לאזור א-תנף, שם שוררת מתיחות בשבועות האחרונים לנוכח ניסיונות המשטר להתחבר לגבול עיראק. הטווח של הטילים – עד 300 ק"מ

צילום מסך

(בווידיאו: תיעוד חיזבאללה של מל"ט אמריקני בשמי סוריה)

משרד ההגנה הרוסי טען היום (חמישי) כי צבא ארצות הברית העביר מערכת טילים לטווח רחוק מירדן לדרום סוריה. עוד טענה מוסקבה כי המערכת (HIMARS) תוכל לשמש את ארצות הברית בתקיפת כוחות ממשלת סוריה. המערכת הארטילרית הניידת מסוגלת לשגר טילים לטווח של עד 300 קילומטרים, ותוצב בקרבת הבסיס האמריקני בעיירה א-תנף שבדרום סוריה.

עם זאת, קצין אמריקני אמר לרשת CNN כי זו לא הפעם הראשונה בה נעשה שימוש במערכת הטילים במדינה, שכן "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" נעזרו בה במתקפותיו נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). כמו כן, נעשה בה שימוש מטורקיה, מירדן ובעיראק כדי לתקוף מטרות של הארגון באזור.

אזור העיירה א-תנף הפך בשבועות האחרונים לזירת עימות בין כוחות התומכים במשטרו של נשיא סוריה בשאר אסד לבין כוחות הקואליציה הבינלאומית הפועלת נגד דאעש. בין היתר, המתיחות התגברה בשל ניסיונותיו של אסד להתחבר אל מיליציות שיעיות פרו-איראניות, שנמצאות מעברו העיראקי של הגבול. חיבור כזה יסלול למשטר נתיב יבשתי אסטרטגי לחימושו. "הגברנו את הנוכחות שלנו באזור ואנחנו מוכנים לכל איום שיעמוד בפנינו", אמר אז קולונל ראיין דילון מצבא ארצות הברית.

עוד בוואלה! NEWS:
שידור ישיר: חגיגות 50 שנה להתיישבות בגולן במעמד הנשיא ריבלין
"אין עם מי לדבר": משפחות החיילים שנפגעו בשיזפון דורשות פתרון
פיח וחורבן בדירות השרופות: תמונות מתוך הבניין שעלה באש בלונדון

HIMARS מערכת שיגור טילים לטווח רחוק של צבא ארצות הברית. אתר הפנטגון, אתר רשמי
מסוגלת לשגר טילים לטווח של עד 300 קילומטרים. מערכת HIMARS/אתר רשמי, אתר הפנטגון

בשבוע שעבר ארצות הברית הפילה מל"ט חמוש של צבא סוריה שתקף את כוחות הקואליציה. תקיפת המל"ט הייתה תגובה של משטר אסד להפצצה שביצעה ארצות הברית באותו היום נגד כלי רכב עמוסים בכלי נשק, שהתקדמו לעבר מורדים הנתמכים בידי ארצות הברית. קולונל דילון סיפר כי המל"ט הותקף לאחר שירה על כוחות הקואליציה שסיירו מחוץ ל"אזורים הבטוחים". בתגובה הזהירו דמשק ובעלות בריתה, בהן חיזבאללה, מפני המשך התקיפות האמריקניות באזור.

באותו היום שידרה רשת "אל-מאנר" של חיזבאללה סרטון שצולם לטענתה על ידי מל"ט אמריקני ותיעד גם כלי טיס אמריקני בשמי דרום-מזרח סוריה. כלי הטיס שמתועד בסרטון הוא ככל הנראה "פרדייטור", דגם המשמש לריגול ולתקיפות. ברקע נשמע קול בפרסית שאומר כי זהו "מל"ט אמריקני". עוד דווח כי המל"ט האיראני לא זוהה.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully