וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אחרי: כתב אישום ראשון הוגש נגד תוקף הנהג הישראלי בחווארה

16.6.2017 / 13:57

פלסטיני בן 22 מואשם במעורבות בתקיפת המתנחל שנקלע עם רכבו לשיירה בדרך לאיתמר. המפגינים רגמו את הרכב באבנים ואמבולנס חסם את דרכו, הנהג הישראלי דרס את התוקפים שעמדו בדרכו וירה למוות באחד מהם

צילום: ארגון חוננו, עריכה: יאיר דניאל, ניב מעוז

כתב אישום ראשון הוגש השבוע במסגרת אירוע התקיפה בחווארה, שבו נקלע ישראלי בחודש שעבר לצעדת מחאה של עשרות פלסטינים בכפר, נרגם באבנים וירה למוות באחד מהם. הפרקליטות הצבאית הגישה את כתב האישום לבית הדין בשומרון נגד פלסטיני בן 22, תושב הכפר ביתא. באירוע נעצרו שבעה חשודים, וחקירת המקרה נמשכת.

הצעיר מואשם בעשר עבירות בתקרית בכביש חווארה, המוביל להתנחלויות בגב ההר בשומרון. בין סעיפי האישום: זריקת חפצים על כלי תחבורה, ייצור חפץ מבעיר, זריקת חפץ נפיץ, תקיפה או פגיעה בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות. חלק מהעבירות המיוחסות לו התבצעו לכאורה באירועים ישנים יותר.

ירי במהלך הפגנה בחווארה, 18 במאי 2017. רויטרס
עשרה סעיפי אישום. התקרית בחווארה/רויטרס

הישראלי, תושב ההתנחלות איתמר, נקלע לשיירת תמיכה באסירים ביטחוניים שהתנהלה ללא רישיון, והמפגינים איגפו אותו מכל הכיוונים. לפי כתב האישום, הם סימנו לעברו "סימני שחיטה".

אמבולנס של הצלב האדום שעבר במקום חסם את דרכו, ובסרטוני האבטחה נראה הישראלי מנסה להימלט ופוגע במספר מפגינים שעמדו לפני רכבו. לאחר מכן המפגינים יידו אבנים לעבר רכבו והכו אותו. הוא ירה לעברם באקדחו, הרג אחד מהם ופצע אחד נוסף.

בכתב האישום נטען: "הנאשם, עם נוספים, תקף את רכבו של המתלונן בכך שהכה באמצעות ידיו את הרכב. בהמשך הנאשם ונוספים התרחקו מרכבו של המתלונן והחלו להשליך לעברו אבנים. האבנים שיידו הנאשם וחבריו פגעו בחלקו האחורי של הרכב. במהלך דקות אלו יידו הנאשם ויתר המפגינים מספר רב של אבנים לעבר הרכב ופגעו בו, וכתוצאה מכך התקלקל רכבו של המתלונן כליל ונגרם לו נזק ממוני בסך של כ-18 אלף שקל. בעשותו את המתואר לעין תקף הנאשם את המתלונן וזאת בנסיבות מחמירות ובצוותא עם נוספים".

ירי במהלך הפגנה בחווארה, 18 במאי 2017. רויטרס
צלם העיתונות שנפגע בתקרית/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully