וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה בתוך חודש: כחלון ייפגש עם ראש הממשלה הפלסטיני

15.6.2017 / 14:30

פרסום ראשון: אחרי שביקר ברמאללה החודש והציג את הצעדים הכלכליים שישראל אישרה לפלסטינים לקראת ביקור טראמפ, כחלון צפוי להיפגש שוב עם ראמי חמדאללה. בשבוע הבא יגיע השליח האמריקני גרינבלט לסבב פגישות נוסף

צילום: יותם רונן

(בווידאו: אבו מאזן במסר לציבור בישראל)

שר האוצר משה כחלון צפוי להיפגש בשבועות הקרובים עם ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה – כך נודע לוואלה! NEWS. גורם מדיני בכיר אישר כי הפגישה מתוכננת להיערך לאחר שייגמר חודש הרמדאן, בסוף החודש. הגורם הוסיף כי טרם נקבע מיקומה. בלשכתו של השר כחלון סירבו להתייחס לדברים.

תהיה זו הפגישה השנייה בין השניים תוך חודש, לאחר שבתחילת החודש נפגש כחלון עם חמדאללה ברמאללה. מאז נכנס לתפקידו לפני כשנתיים, כחלון מקיים פגישות שוטפות עם בכירים ברשות הפלסטינית, כמו שר האוצר שוכרי בשארה והשר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח – כולן בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובתיאום עמו – אולם מרביתן נערכות בלשכתו של כחלון בירושלים או בתל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
שר החוץ של ארה"ב: הפלסטינים יפסיקו לשלם למשפחות מחבלים
השרים אישרו הצעה לקיזוז כספים מהרשות על "משכורות למחבלים"
יועץ של אבו מאזן: "משהים את הדרישה להקפאת הבנייה בהתנחלויות"

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
השר היחיד שביקר ברמאללה בפומבי מאז 2009. כחלון/ערן גילווארג

במוצאי חג השבועות הגיע כחלון לביקור נדיר ברמאללה, בו נפגש לראשונה עם ראש הממשלה חמדאללה, והציג בפניו את חבילת הצעדים הכלכליים-אזרחיים שישראל אישרה לפלסטינים לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש שעבר. בכך הפך כחלון לגורם הבכיר ביותר שנפגש עם הפלסטינים מזה כשבע שנים, והשר היחיד שביקר באופן פומבי ברשות הפלסטינית מאז 2009.

באותה פגישה השתתפו גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי, השר א-שייח, מנהל רשות המסים משה אשר וראש אגף תקציבים באוצר אמיר לוי, והוצגו בה המחוות שאושרו בקבינט המדיני-ביטחוני בחודש שעבר. אלה כוללים את הרחבת שעות פעילות מעבר אלנבי והרחבת שעות פעילות המעברים באזור הגדה המערבית ושדרוגם, הקמת אזור תעשייה בסמוך למעבר תרקומיא ואישורי בנייה לפלסטינים בשטחי C, שכוללים הכשרה בדיעבד של בנייה פלסטינית לא חוקית ובנייה חדשה בשטחי C הצמודים לשטחי A ו-B.

ראש הממשלה הפלסטיני, פרופ' ראמי חמדאללה. רויטרס
אלפי אישורי עבודה, סיום משבר החשמל. חמדאללה/רויטרס

במהלך הפגישה עלה גם נושא משבר החשמל ברצועת עזה. בחדשות 2 דווח בשבוע שעבר כי הבכירים הפלסטינים הודיעו לכחלון ולאלוף מרדכי כי הם אינם מתכוונים לשלם את חשבון החשמל שכן "הכסף הולך למנהרות וייצור נשק", והודעה זו הובילה, על פי הדיווח, להחלטת הקבינט המדיני-ביטחוני השבוע על הקיצוץ באספקת החשמל לרצועה.

"איתו הם יכולים לדבר"

במסגרת הדיאלוג בין כחלון והפלסטינים, בשנתיים האחרונות הונפקו עוד אלפי אישורי עבודה לעובדים מהרשות הפלסטינית, ומשבר בן עשור סביב חובות הרשות לחברת החשמל הגיע לסיומו. לדברי גורמים מדיניים, הפלסטינים מביעים הערכה רבה לכחלון ולקשב שלו לאתגרים הפיננסיים שעומדים בפני הרשות, ומרגישים ש"איתו הם יכולים לדבר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליח ממשל טראמפ למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט. ירושלים, 13 במרץ 2017. לשכת העיתונות הממשלתית
מעוניין לקדם מחוות נוספות. גרינבלט, לצד ראש הממשלה נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

כחלון, מצדו, סבור כי כלכלה פלסטינית יציבה היא אינטרס ישראלי מבחינה כלכלית, מדינית וביטחונית. בעבר אמר כי "אם לא נתייצב לפתור את הבעיה ההיסטורית שבינינו לבין הפלסטינים, אנחנו נוריש לילדנו משבר שיהיה הרבה יותר קשה לפתור אותו". בכנס בלשכת עורכי הדין באילת בחודש שעבר, אמר שר האוצר כי "כולם, גם מהשמאל וגם מהימין, יודעים שבסופו של התהליך יהיו פה שתי מדינות. אין לנו כסף לביטוח לאומי לכולם - אני שר האוצר ואני יודע את זה".

בשבוע הבא, עוד לפני פגישת כחלון וחמדאללה, צפוי להגיע לאזור השליח המיוחד למזרח התיכון של הנשיא טראמפ, ג'ייסון גרינבלט, לסבב פגישות נוסף בירושלים וברמאללה כחלק מהניסיון להניע מחדש את המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. לדברי גורמים מדיניים, גרינבלט מעונין לקדם מחוות כלכליות ואזרחיות נוספות, שיסייעו לבניית אמון בין הצדדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully