וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "גם בליכוד יודעים שבסוף התהליך יהיו שתי מדינות"

24.5.2017 / 18:05

שר האוצר טען כי "כל אלה אומרים לפני הפריימריז שלא", אך הבהיר ברקע ביקור טראמפ כי פתרון שתי המדינות יהיה הבסיס להסדר סופי עם הפלסטיני. ליברמן: "יש הזדמנות להוביל הסדר אזורי חדש שיביא להכרה במדינה היהודית"

עיצוב גרפי: אביחי ברוך, עריכה: ניר חן

שר האוצר משה כחלון טען היום (רביעי) בכנס לשכת עורכי הדין באילת כי "גם כל אלה מהליכוד יודעים שבסוף התהליך יהיו שתי מדינות, למרות שלפני הפריימריז הם אומרים שלא". דבריו של כחלון מגיעים על רקע ביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בישראל וברשות הפלסטינית, שהסתיים אתמול.

במקביל, שר הביטחון אביגדור ליברמן, הוסיף בטקס האזכרה הממלכתי לחללי מלחמת ששת הימים שנערך היום בהר הרצל כי "קיימת הזדמנות, בשיתוף פעולה עם ידידתנו הטובה ארצות הברית, להוביל הסדר אזורי חדש שיביא להכרה במדינת היהודים, ולנורמליזציה של מדינות ערב המתונות עם ישראל".

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
"בסוף התהליך יהיו שתי מדינות". כחלון/ערן גילווארג

לדבריו, ההזדמנות ההיסטורית קיימת "דווקא היום, 50 שנים לאחר המלחמה ששינתה את פני המזרח התיכון ואת מעמדה של מדינת ישראל בארץ ובעולם – מלחמה בה עוצמתו, נחישותו וכוחו של צה"ל הביאו לשינוי התפיסה, בזירה הבינלאומית ובעולם הערבי, ביחס למדינת ישראל". הוא עוד אמר כי "הדור ההוא של 1967, מייצג את ערכי ההתנדבות, המסירות ואומץ הלב. לו קולם של הנופלים היה נשמע, ודאי היו אומרים לנו, בקול גדול, שרק יחד – כפי שהם התלכדו אז – נוכל גם היום לעמוד מול כל אתגר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
וואלה טוק אביגדור ליברמן. צילום: ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"קיימת הזדמנות". ליברמן/מערכת וואלה!, צילום: ראובן קסטרו

בנאומו של טראמפ אתמול, הדגיש הנשיא את "הקשר החזק בין ארצות הברית וישראל". הוא הוסיף כי הסכסוך הישראלי-פלסטיני "לא יכול להימשך. אפשר להתגבר על המחלוקת ולמצוא מכנה משותף, כדי להפוך את העתיד של האזור הזה לטוב יותר". לדבריו, "השינוי חייב להגיע מבפנים. עלינו לבנות קואליציה של שותפים במלחמה בקיצונים, שרוצה לספק לילדים שלנו עתיד מלא תקווה במזרח התיכון".

"אני מחויב אישית לעזור לפלסטינים ולישראלים להגיע להסכם שלום", הבהיר הנשיא האמריקני. "הייתה לי פגישה עם אבו מאזן – ואני יכול להגיד שהפלסטינים מוכנים להושיט יד לשלום. בפגישה עם חברי הטוב בנימין, אני יכול להגיד שגם הוא מושיט יד לשלום, ורוצה שלום". הוא הוסיף כי "עשיית שלום לא תהיה קלה, שני הצדדים יצטרכו להגיע להחלטות קשות. אבל עם נחישות, פשרה ואמונה, אפשר להגיע להסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully