וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיקה בוטה של השירות": חוברת של משרד החינוך שוללת גיוס דתיות

15.6.2017 / 11:45

חוברת חדשה בת 200 עמודים שהפיק המשרד עבור תלמידות תיכון במוסדות החינוך של הציבור הדתי-לאומי מבקשת להכינן לקראת "שירות משמעותי" – אולם לא מתייחסת לאפשרות של גיוסן לצה"ל. ח"כ שטרן דרש מהשר בנט: "אל תיתן יד לזה". משרד החינוך: "השר תומך במתגייסות ובמתנדבות"

גדנ"ע של בנות דתיות. דובר צה"ל
גדנ"ע לנערות דתיות/דובר צה"ל

חוברת חדשה שהפיק משרד החינוך שוללת את האפשרות של גיוס נערות דתיות לצה"ל - כך נודע לוואלה! NEWS. לאחרונה הפיק המשרד באמצעות מנהל החינוך הדתי, חוברת שכותרתה "תיקון עולם - הכנה לקראת שירות משמעותי". מדובר בחוברת שנועדה לשמש כ"תכנית חינוכית תהליכית להכנת תלמידות" בכיתות י' עד י"ב במוסדות החינוך של הציבור הדתי-לאומי לקראת "שירות משמעותי", אך אין בה אזכור לאפשרות של גיוס לצה"ל.

החוברת הינה באורך 200 עמודים ובפתיחתה מופיעה ברכתו של שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. עיון בה מגלה כי היא עוסקת באופן נרחב באפשרות של שירות לאומי: המאמרים, מערכי השיעור והפעילויות מכוונים רק לתלמידות שעתידות להתנדב לשירות לאומי – החלופה המוצעת לצעירות דתיות לגיוס לצה"ל. אופציית הגיוס מופיעה בחוברת אך פעמים אחדות בלבד, והמילה צה"ל מוזכרת בה 12 פעמים.

גיוס בנות דתיות לצה"ל מהווה סוגיה שמפלגת זמן רב את הציונות הדתית. רבנים המשתייכים לקו החרדי-לאומי ניסו לעצור את רכבת הגיוס באמצעות עצומות וחידוש פסקי הלכה בנושא אולם נתונים רשמיים מצה"ל מצביעים על כך שכמות הבנות הדתיות שבוחרות להתגייס הינה במגמת עלייה, והמסרים שפיזרו הרבנים, בדגש על השנתיים האחרונות, לא חלחלו.

עוד בוואלה! NEWS:
בימין דורשים להקפיא תכנית להרחבת קלקיליה: "פרס לטרור"
ביטן תקף את יו"ר ועדת קצבאות הנכים - שהוא עצמו מינה: "שיתפטר"
משרד המשפטים נגד ארדן: המשטרה כשלה בפרשת המורה מת"א – לא החוק

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטע מתוך החוברת/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) פנה אתמול במכתב לשר בנט ותהה "האם השירות בצה"ל איננו 'שירות משמעותי' דיו בעיני שר החינוך?", כלשונו. "האם בוגרת י"ב שבוחרת להתגייס, ולא לבקש פטור, נחשבת בעיני מערך החינוך הממלכתי-דתי ככישלון?". שטרן ציין כי באירוע הוקרה לחיילות דתיות שהתקיים לפני שבוע בכנסת ובו השתתפו שר הביטחון, חברי כנסת, אישי חינוך וחיילות דתיות, לא נכח אף ח"כ ממפלגת הבית היהודי.

"מדיניות ההתעלמות מגיוס התלמידות לצה"ל לא רק שאיננה חינוכית בעליל, היא גם לא אפקטיבית", אמר שטרן. "ברור לכל שתופעת גיוס הבנות הדתיות לא תיעלם". הוא ביקש מבנט "לא לתת יד להפצת תכנית לימודים העוסקת ב'שירות משמעותי' תוך מחיקה בוטה של אפשרות השירות בצה"ל, שבו בוחרות בגאון יותר מרבע מהתלמידות הלומדות בחינוך הדתי".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "החינוך הממלכתי-דתי מחנך את תלמידיו לנאמנות לעם ולמדינה. החוברת המדוברת מאוזנת, בתפיסה חינוכית שמעניקה ייעוץ והכוונה עבור בנות שבוחרות בשרות צבאי משמעותי. עמדת שר החינוך ברורה: הוא תומך בבנות שמתגייסות לצה"ל ובבנות שמתנדבות בשירות הלאומי". ממנהל החינוך הדתי במשרד החינוך נמסר בתגובה כי הוא פועל בהתאם לחוזר מנכ"ל משנת 2007 לפיו "את בנות החינוך הדתי המעוניינות לשרת בצה"ל יכינו פרטנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully