וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הקונגרס שנורה מאושפז במצב אנוש; האזינו ליריות במגרש הבייסבול

סטיב סקליס, מצליף הרוב הרפובליקני בבית הנבחרים שנורה על ידי מתנגד לנשיא טראמפ נמצא במצב אנוש. בארה"ב פורסם סרטון עם תיעוד היריות בעיר אלכסנדריה; היורה ג'יימס הודג'קינסון נהרג מירי משמר הקפיטול

צילום: the hill

(בווידאו: תיעוד קרב היריות, מתוך האתר The Hill)

סטיב סקליס, חבר הקונגרס האמריקני שנורה אתמול (רביעי) בווירג'יניה, נותח ומצבו מוגדר אנוש - כך נמסר הערב מבית החולים מדסטאר בוושינגטון. סקליס נורה בעת אימון בייסבול של המפלגה הרפובליקנית, ובתקרית נפצעו ארבעה בני אדם נוספים שמצבם טוב. היורה, ג'יימס הודג'קינסון, נהרג מירי משמר הקפיטול. הלילה הגיע נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבית החולים בוושינגטון בו מאושפז סקליס לביקור ביחד עם רעייתו. טראמפ כתב בחשבון הטוויטר לאחר הביקור כי "סקליס במצב קשה מאוד, אבל הוא לוחם. הפללו עבורו".



באתר The Hill נחשף הערב סרטון וידאו שבו נשמעות בבירור היריות במגרש הבייסבול בעיר אלכסנדריה. הבולשת הפדרלית (FBI) השתלטה על החקירה והבהירה כי המניע עדיין לא ברור כמו גם אם חברי המפלגה הרפובליקנית, שהתאמנו במגרש בייסבול בעיר אלכסנדריה, היו המטרה. נציגי שתי המפלגות בוושינגטון הודיעו שמשחק הצדקה ביניהן ייערך מחר כמתוכנן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
זירת הירי, היום בווירג'יניה/רויטרס
שוטרים בגבעת הקפיטול לאחר הירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, 14 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים בגבעת הקפיטול, לאחר הירי/רויטרס

סקאליס, בן 51, נשוי ואב לשני ילדים, הוא הדמות השלישית הכי בכירה בהנהגה הרפובליקנית בבית הנבחרים, ומשמש מצליף הרוב. בתפקיד זה הוא אחראי לגייס את הרוב הדרוש על מנת להעביר הצבעות בנושאים שהמפלגה מקדמת.

בהצבעה על רפורמת הבריאות שמבקש טראמפ לקדם במקום אובמה קר, הוא מילא תפקיד מפתח ואף נאם לצידו של טראמפ באירוע החגיגי שנערך בבית הלבן לאחר אישור השלב הראשון בביטול תוכנית הבריאות של הנשיא הקודם בחודש שעבר. סקאליס מכהן זו הקדנציה החמישית בקונגרס ומייצג את המחוז הראשון של מדינת לואיזיאנה.

בתוך המפלגה, הוא נחשב לגורם פרגמטי ותואר בארצות הברית כמי שמהווה גשר בין אגפי המפלגה, השמרני והמתון. עמיתיו מתארים אותו כאדם נעים ופופולרי, על אף שהוא מחזיק בתפקיד מורכב הדורש ממנו לא אחת לנסות ולכפות את עמדת המפלגה על חבריה. הוא נחשב חובב בייסבול מושבע ומשתתף במשחק הצדקה המסורתי של הקונגרס מאז החל לכהן כחבר בבית הנבחרים, בעשור הקודם.

הנשיא טראמפ וסטיב סקליס, 14 ביוני 2017. רויטרס
טראמפ: "חבר אמיתי ופטריוט". סקליס והנשיא/רויטרס

בביוגרפיה שלו באתר הרשמי של הקונגרס סקליס מתואר כ"אדם המחויב לערכים שמרניים כמו הפחתת מסים, משמעת פיסקלית, הגדלת הביטחון הלאומי וכיבוד החוקה". כמי שמייצג את ניו אורלינס ופרבריה הוא גם מקדם היערכות מקיפה להוריקנים המאיימים תדיר על האזור.

כמו רבים בקונגרס האמריקאי, הוא נחשב תומך נלהב בתיקון השני לחוקה האמריקנית, המאפשר לכל אדם לשאת נשק. באתר הרשמי שלו הוא מתהדר בציון A+ מ"ארגון הרובאים הלאומי", לובי הנשק בארצות הברית.

סקליס נחשב פעיל מאוד גם בנוגע לזכויות הלוחמים המשוחררים, והוא קידם לאחרונה רפורמה שתשפר את הטיפול הרפואי לוותיקי הצבא. "הוא מאמין שלחיילים המשוחררים מגיע הטיפול הרפואי הטוב ביותר, וכי יש למממן את הטיפול הזה באופן מלא", נכתב באתר שלו. בתחומי האנרגיה, סקליס תומך בהגדלת הפקת האנרגיה במטרה להפחית את מחיר הדלק, לצד חיפוש אחר אנרגיות מתחדשות.

החשוד בירי בסטיב סקליס בוורג'יניה, ג'יימס הודג'קינסון 14 ביוני 2017. רויטרס
"טראמפ בוגד". היורה ג'יימס הוד'קינסון/רויטרס
מגרש הבייסבול שבו נורה חבר הקונגרס סטיב סקליס. רויטרס
המשחק יתקיים כרגיל. מגרש הבייסבול שבו אירע הירי/רויטרס

הודג'קינסון, מפקח בן 66 מאילינוי, התנגד לנשיא דונלד טראמפ, והתנדב בקמפיין של הסנאטור ברני סנדרס בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית, בשנה שעברה. הוא כינה את טראמפ "בוגד" וקרא להדיחו מהתפקיד.

הנשיא דונלד טראמפ מסר כי הוא "עצוב" לשמוע את החדשות על "הטרגדיה" בווירג'יניה. "סקליס הוא חבר אמיתי ופטריוט, והוא נפצע קשה, אבל הוא יחלים לחלוטין", אמר הנשיא בהודעה מיוחדת. "מלניה ואני אסירי תודה על הגבורה שלהם (השוטרים) ומייחלים להחלמה המהירה של כל הפצועים".

(עדכון ראשון: 22:49)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם יו"ר בית הנבחרים פול ראיין וחבר הקונגרס סטיב סקליס. GettyImages
הוביל את רפורמת הבריאות של טראמפ. סקליס עם הנשיא ויו"ר בית הנבחרים ראיין/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully