וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה, פולין וצ'כיה סירבו לקלוט פליטים - וייענשו בידי האיחוד

14.6.2017 / 13:50

שלוש המדינות לא פתחו את שעריהן לפליטים, על אף התכנית שהתקבלה לפני כשנתיים לפיזור 160 אלף איש מאיטליה ומיוון ברחבי היבשת. "זאת הפרה של החוק, הסולידריות האירופית לא יכולה להיות חד-סטרית", אמר נשיא הנציבות

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(הונגריה החלה בבניית גדר שנייה בגבולה, מרץ)

האיחוד האירופי יפתח היום (רביעי) בהליכים משפטיים נגד שלוש מחברותיו - צ'כיה, הונגריה ופולין - אחרי שסירבו לקלוט פליטים במסגרת תכנית שעליה סיכם הגוש לפני כמעט שנתיים.

נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר אמר כי "במשך יותר משנה הן כלל לא קלטו פליטים", תחת התכנית לחלוקת 160 אלף פליטים בין חברות הגוש. "זה לא מאפשר לנו שום ברירה אחרת חוץ מלפתוח בהליכי הפרה נגדן".

התכנית לפיזור הפליטים ביבשת היא חלק מרכזי במדיניות ההגירה של האיחוד, והיא הוצגה כמפגן של סולידריות אירופית ב-2015, כשיותר ממיליון מהגרים נכנסו לאירופה. עם זאת, שלושה חודשים לפני תום המועד שלה, פחות מ-21 אלף איש פוזרו בין המדינות השונות.

התכנית לפיזורם של 160 אלף פליטים ששטפו את חופי איטליה ויוון התקבלה ברוב של שני שלישים מהמדינות החברות. צ'כיה, הונגריה, רומניה וסלובקיה הצביעו נגדה. הונגריה וסלובקיה פתחו בצעדים משפטיים בעצמן.

"זאת שאלה של שמירה על החוק האירופי, לא של סנקציות", אמר יונקר לחברי הפרלמנט האירופי בשטרסבורג, צרפת. "הסולידריות האירופית אינה יכולה להיות חד-סטרית".

לקריאה נוספת בנושא
חרף התנגדות מזרח אירופה: האיחוד אישר חלוקת מכסות המהגרים
"בקרוב יפתחו באש על פליטים": קריאה לסלק את הונגריה מהאיחוד

הפגנה של מהגרים בבלגרד בסרביה בדרישה לפתוח את גבולות מדינות אירופה למהגרים, 26 בינואר 2017. רויטרס
מהגרים בבלגרד במחאה על סגירת הגבולות, ינואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully