וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחץ עבד: פנמה ניתקה יחסים עם טייוואן - והכירה בסין במקומה

13.6.2017 / 14:30

המדינה המרכז-אמריקנית החליטה לעבור למחנה של בייג'ינג, שרואה באי מחוז מורד ומנסה לבודד אותו בעולם. עתה נשארה טייוואן בקשר רשמי עם 20 מדינות בלבד, והנשיאה שלה מזהירה: "המהלך פוגע ביציבות האזור"

שר החוץ של סין וונג יי וסגנית הנשיא של פנמה מציינים את כינון היחסים בין המדינות ,13 ביוני 2017. רויטרס
"עתיד זוהר". שר החוץ הסיני וסגנית נשיאת פנמה חוגגים את כינון היחסים/רויטרס

פנמה החליפה היום (שלישי) את יחסיה הדיפלומטיים עם טייוואן ביחסים רשמיים עם סין, מהלך שהעניק ניצחון גדול לבייג'ינג הפועלת במרץ לבידוד האי שאותו היא מגדירה מחוז מורד. נשיאת טייוואן צאי אינג-וון הזהירה כי המהלך יפגע ביציבות האזור. "אזרחי טייוואן לא יכולים לקבל זאת", מסרה הנשיאה, שתחת שלטונה הדרדרו היחסים בין בייג'ינג לטייפה.

בנאום שנשא נשיא פנמה חואן קרלוס ואלרה, הוא הסביר כי המהלך מייצג את "הנתיב הנכון עבור ארצנו". בהצהרה משותפת לשתי המדינות, שנמסרה אתמול, נמסר כי פנמה וסין מכירות זו בזו וממסדות את יחסיהן בדרג של שגרירים.

"ממשלת פנמה מכירה בכך שיש סין אחת בעולם, שהממשלה של הרפובליקה העממית של סין היא הממשלה החוקית היחידה שמייצגת את כל סין וכי טייוואן היא חלק בלתי נפרד בסין", נמסר בהודעה. "מעתה לא יהיו עוד יחסים רשמיים עם טייוואן".

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ שוחח לראשונה עם נשיא סין - והבטיח: לא נכיר בטייוואן
בייג'ינג משיבה לטראמפ: "עיקרון 'סין האחת' לא פתוח למשא ומתן"

נשיא פנמה חואן קרלוס ורלה ונשיאת טייוואן צאי אינג-וון, יוני 2016. רויטרס
היו ביחסים קרובים. נשיא פנמה וארלה ונשיאת טייוואן צאי, בשנה שעברה/רויטרס

פנמה הייתה בין הכלכלות הגדולות ביותר ששמרו על יחסים עם טייוואן, שעתה נותרה ביחסים רשמיים עם 20 מדינות בלבד, 11 מהן באמריקה הלטינית ובאיים הקאריביים. האי גם נותר מחוץ לגופים בינלאומיים רשמיים, כמו האו"ם, בשל התעקשותה של סין.

בבייג'ינג, ציינו את כינון היחסים הרשמיים שר החוץ וואנג יי וסגנית נשיא פנמה ושרת החוץ איזבל דה סיינט מאלו. הם חתמו על הצהרה משותפת והרימו כוסית שמפנייה לכבוד המאורע. וואנג הוסיף כי הוא משוכנע שליחסים בין שתי המדינות יהיה "עתיד זוהר".

סין הפסיקה את המגעים עם ממשלת טייוואן לפני כשנה, אחרי ניצחונה של צאי התומכת בעצמאות האי. בחודשים האחרונים שלחה בייג'ינג נושאת מטוסים ששייטה בסמוך לאי כדי להפגין את עוצמתה הצבאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully