וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקורב לטראמפ: הנשיא שוקל לפטר החוקר המיוחד לקשריו עם רוסיה

13.6.2017 / 5:58

בריאיון ל-PBS אמר כריסטופר רודי כי להערכתו טראמפ בוחן את האפשרות לפטר את רוברט מולר, שמונה בחודש שעבר לפקח על החקירה. "בעיני זו טעות משמעותית", הוסיף. ברשת CNN דווח כי טראמפ הוזהר מהמהלך

צילום: CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

(טראמפ על עדות ראש ה-FBI המודח: "הוא שיקר")

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל לפטר את החוקר המיוחד רוברט מולר שמונה לבדוק את הקשרים בין בכירים בקמפיין הבחירות שלו ובכירים בממשלת רוסיה - כך העריך הלילה (שלישי) כריסטופר רודי, מנכ"ל תאגיד החדשות השמרני "ניוזמקס" וידידו הקרוב של טראמפ. בריאיון לרשת PBS אמר רודי כי הוא "חושב שטראמפ שוקל אולי לסיים את תפקידו של החוקר המיוחד. לדעתי הוא שוקל את האפשרות הזאת". עם זאת, הוא הוסיף כי לדעתו האישית, "זו תהיה טעות משמעותית".

דובר הבית הלבן שון ספייסר מסר כי "מר רודי מעולם לא דיבר עם הנשיא על הנושא". ספייסר אישר כי רודי היה אמש בבית הלבן, אך אמר כי לא נפגש עם הנשיא. "הוא מדבר בשם עצמו", הוסיף.

בריאיון למגישת התכנית "NewsHOur" ג'ודי וודרוף הוסיף רודי כי לפי הידוע לו בטרם מונה מולר לתפקיד בחודש שעבר הוא נפגש עם טראמפ ואף נשקל כמועמד להחליף את ראש הבולשת הפדרלית (FBI) המודח ג'יימס קומי. מולר עצמו כיהן בעבר כראש ה-FBI תחת הנשיאים ג'ורג' בוש הבן וברק אובמה, עד לשנת 2013. הוא מונה על ידי סגן התובע הכללי רוד רוזנשטיין לנהל את החקירה באופן עצמאי ובלתי תלוי.

לקריאה נוספת:
תובע פדרלי שהודח בידי טראמפ: "קיבלתי ממנו שיחות חריגות"
ארה"ב: שר המשפטים יעיד בפני הסנאט על חקירת קשרי טראמפ-רוסיה
טראמפ: "קומי שיקר, מוכן ב-100% להעיד תחת שבועה על שיחותינו"

כריסטופר רודי, מקורבו של דונלד טראמפ בריאיון ל-PBS, 13 ביוני 2017. צילום מסך, צילום מסך
"טעות משמעותית". רודי/צילום מסך, צילום מסך

במסגרת תפקידו שכר מולר צוות משפטי מנוסה בחקירות מורכבות על מנת לבחון את כלל הממצאים הקשורים לאפשרות שהיה תיאום בין אנשי טראמפ ובין בכירים רוסים במהלך קמפיין הבחירות ובמהלך תקופת חילופי השלטון. לפי דיווח ברשת CNN, מקורביו של טראמפ הזהירו אותו שלא לפטר את מולר, על אף שהוא מחזיק בסמכות חוקית להורות לסגן התובע הכללי לעשות זאת.

על פי הדיווח טראמפ הוזהר כי המהלך יגרור באופן מידי השוואות להתנהלותו של הנשיא ריצ'רד ניקסון לאחר שנחשפה פרשת "ווטרגייט". הערב יעיד בפני ועדת המודיעין של הסנאט התובע הכללי ג'ף סשנז שבשל פגישות שקיים עם שגריר רוסיה סרגיי קיסליאק פסל את עצמו מהחקירה.

"מוזר שהנשיא ישוחח עם אדם שימונה לאחר מכן לחקור אותו"

לדברי רודי עדותו של קומי בשבוע שעבר בוועדת המודיעין של הסנאט הותירה את הנשיא אופטימי ו"בסך הכול הוא מרגיש שניצח". הוא הוסיף כי עדותו של קומי "היוותה הוכחה נוספת לכך שלא היה ניסיון לשבש את החקירה"; וכי טראמפ וכמה מעוזריו הבכירים חשים כי ישנם גורמים בוושינגטון המנסים לחתור תחתיו תוך הסטת תשומת הלב לחקירות.

רודי הוסיף כי עצם העובדה שמולר וטראמפ נפגשו כמה ימים לפני ההכרזה על מינויו מהווה ניגוד עניינים. "יש כמה ניגודי עניינים ממשיים", הוסיף. "הוא (מולר, ע"נ) עבד בחברת עורכי דין שמייצגת כמה מבני משפחתו של טראמפ". רודי ציין כי העובדה שמולר נשקל כמחליפו של קומי לא פורסמה אך לדבריו הדבר היה על השולחן. "אני חושב שמוזר שהנשיא ינהל שיחה חשאית עם אדם שכעבור ימים ספורים ימונה למי שאחראי על חקירתו", סיכם.

(עדכון ראשון: 5:10)

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
"ניגודי עניינים ממשיים". מולר/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully