וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריבו הגדול של פוטין לוואלה! NEWS: "התערבות בבחירות בישראל? שמעתי דברים"

יעקב אילון ורומן רייב

12.6.2017 / 15:01

הוא היה האדם העשיר ברוסיה, ריצה 10 שנות מאסר והיה היחיד שבכוחו לאיים על משטרו של המנהיג החזק בעולם. בריאיון נדיר ליעקב אילון בלונדון, מספר מיכאיל חודורקובסקי על השחיתות ברוסיה, יחסי הקרמלין עם אנשי טראמפ - ועל הכוח שמניע את פוטין להתערב בבחירות מחוץ לארצו

צילום: יוסי רומנו. עריכה: מיכאל ברגמן

הוא היה האדם העשיר ברוסיה, מולטי מיליארדר מוכר ונערץ, כשהעמיד עצמו לבחירות לנשיאות מול המנהיג הכל יכול, ולדימיר פוטין. הוא היה היחיד שבכוחו לאיים על המכונה של פוטין – ואז נעצר, נשלח לכלא וראה כיצד בעלי בריתו נמלטים לישראל. לימים זכה לחנינה והוגלה לגרמניה, בהמשך עבר להתגורר בלונדון, וכעת הוא מבקש שוב להביא דמוקרטיה לארצו.

בריאיון נדיר ובלעדי לוואלה! NEWS מספר האוליגרך לשעבר, מיכאיל חודורקובסקי, על השחיתות בקרמלין שאותה הוא מכיר מקרוב, יחסי טראמפ-רוסיה וגם – על האפשרות שמעורבות רוסית תגיע גם לבחירות בישראל: "הדברים שאני שומע בנושא המאמץ שלו בישראל מעלים תהיות באשר להתערבות עתידית של רוסיה".

הריאיון המלא יפורסם בתכנית וואלה! TALK עם יעקב אילון, במגזין סוף השבוע של וואלה! NEWS

וואלה טוק יעקב אילון עם מיכאיל חודורקובסקי. מערכת וואלה! NEWS
"פוטין יעשה הכול כדי שאיש לא יאתגר אותו". חודורקובסקי במהלך הריאיון/מערכת וואלה! NEWS

"השחיתות במערכת הפוליטית והעסקית ברוסיה קיימת עוד מהתקופה הסובייטית. כל שחקן במערכת יכול היה להחליט בינו לבין עצמו אם הוא משתתף בשחיתות, ומקבל את ה'הטבות' שמגיעות איתה, או שהוא מוותר על עסקת החבילה", אומר חודורקובסקי לוואלה! NEWS. לדבריו, הנשיא עמל על שימור שלטונו שלא נשען בהכרח על פופולריות בקרב הציבור: "פוטין יעשה הכול כדי שאף אחד לא יוכל לאתגר אותו. למרות הנתונים והסקרים, הוא לא בטוח בתמיכה שלה הוא זוכה בקרב העם".

כשהוא נשאל על יכולותיה של אופוזיציה לפעול במדינה כמו רוסיה ועל הסיכויים לאתגר את אחד המנהיגים החזקים בעולם, הוא הבהיר כי תמונת המצב במדינה מצטיירת מעט אחרת לאזרחיה. "השאלה היא לא מידת הפופולריות של האופוזיציה, אלא העובדה שפוטין ומשטרו נמאסו על אזרחי רוסיה אחרי 20 שנות שלטון. לאתגר אותו? זה אפשרי, אך בלתי אפשרי לנצח בבחירות שהוא משתתף בהן".

עוד באותו נושא

לפני שיצא להפגנה נגד פוטין: מנהיג האופוזיציה ברוסיה נעצר בביתו

לכתבה המלאה

"בקרמלין דווקא הופתעו שטראמפ ניצח"

ניצחונו של הנשיא טראמפ בבחירות העלה שאלת יחסיו של הקרמלין עם סביבתו של נשיא ארצות הברית, ומידת השפעתו של פוטין על מערכות בחירות מחוץ לארצו - לאחר שגם הצהיר בפומבי על תמיכתו המלאה במארין לה פן, בבחירות לנשיאות צרפת.

"פוטין היה רוצה שהציבור הרוסי יחשוב שיש לו השפעה על הבחירות בארצות הברית, אבל במציאות זה לא כך", אומר חודורקובסקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הקרמלין בהחלט הכין פרובוקציה למקרה שקלינטון תנצח". חודורקובסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, "בקרמלין היו בטוחים שהילרי קלינטון תנצח. הזכייה של טראמפ הייתה הפתעה מוחלטת עבורם". עם זאת, הוא לא חושב שפוטין שמר מרחק במהלך תקופת הבחירות. "הם בהחלט הכינו פרובוקציה למקרה שקלינטון תנצח. אין לי ספק שהאקרים שעובדים בעבור הקרמלין השתתפו ב'לכלוכים' שהתפרסמו במהלך הבחירות בארצות הברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם הבחירות בגרמניה לא יעברו בלי התערבות פוטין". חודורקובסקי ואילון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המטרה של הקרמלין היא לא להשפיע על זהות המועמד שיבחר העם האמריקני, זה הרי בלתי אפשרי. המטרה היא ליזום מהלכים שילכלכו את הבחירות בארצות הברית, כדי שניתן יהיה לומר לציבור הרוסי שהדבר קורה גם מעבר לים", הוא מסביר.

באשר לעתידו של פוטין והתערבותו במערכות בחירות נוספות מחוץ לארצו, חודרקובסקי נחרץ. "פוטין ימשיך בעבודתו, כי הוא אוהב את מה שהוא עושה. גם הבחירות בגרמניה, לדעתי, לא יעברו בלי התערבותו".

עוד בוואלה! NEWS
דיווח: "המידע שטראמפ מסר לרוסיה – חדירה ישראלית למחשבי דאעש"
לפני שיצא להפגנה נגד פוטין: מנהיג האופוזיציה ברוסיה נעצר בביתו
תאריך השחרור של אזריה מצה"ל מתקרב; הערכה: יועבר למעצר בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully