וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות בוז והצדעה במועל יד לבנט: "לברגותי הייתם נותנים לדבר"

12.6.2017 / 11:09

יו"ר הבית היהודי נאם בוועידת "הארץ", ואמר כי שמירה על ירושלים בריבונות ישראלית מלאה עדיפה על הסדר מדיני: "לא בסמכות העם היהודי לוותר על אף חלק מהארץ. אבו מאזן: "מוכן לשבת עם נתניהו"

עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

שר החינוך נפתלי בנט אמר הבוקר (שני) בוועידת הארץ כי עדיפה ירושלים מאוחדת מאשר הסכם מדיני. "אנחנו צריכים שלום של ימנים, מתוך עוצמה – לא הסדר מדיני, אלא היעדר מלחמה". בנט אמר את הדברים בוועידת "הארץ" לשלום. הוא ספג קריאות בוז מהקהל - ואמר: "לברגותי הייתם נותנים לדבר".

"לא בסמכות העם היהודי לוותר על אף חלק מהארץ", צוטט בנט את ראש הממשלה דוד בן גוריון, "אין בסמכות אף אחד לוותר על הזכות הזאת, עד לגאולה. נגזרנו לחיות לצדם, אין אהבה גדולה. הם לא הולכים לשום מקום וגם אנחנו לא הולכים. לא תקום מדינה פלסטינית שנייה".

בנט בועידת השלום של 'הארץ': ""תנו לי לדבר כמו שהייתם נותנים לברגותי לדבר". מערכת וואלה! NEWS
"תנו לי את אותה הזדמנות של ברגותי". בנט בוועידת הארץ/מערכת וואלה! NEWS
אישה מצביעה במועל יד כשבנט מדבר במהלך ועידת הארץ לשלום 12 ביוני 2017. תומר אפלבאום, מערכת וואלה! NEWS
אישה בקהל מצדיעה במועל יד נגד בנט/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום

על נוכחות צבאית אפשרית ברצועה, אמר בנט: "בעזה אין שום אלמנט אידיאולוגי. האינטרס שלנו הוא שקט, אנחנו צריכים להפיק את הלקחים. מה שאני רואה בעזה זה שינויים חיצוניים, הקמת המכשול שיוצר עוד אתגר. אנחנו צריכים למנוע סבב נוסף ואם יש צורך אז לנצח בו. ביהודה ושומרון יהיו שני אזורים: אזור בשליטה ישראלית, ומינימום שליטה פלסטינית".

בפתח דבריו התעמת בנט עם הקהל, כשספג קריאות בוז וענה: "תנו לי את אותה הזדמנות שהייתם נותנים לברגותי להשמיע את קולי". אישה בקהל הצדיעה לעברו במועל יד.

בסרטון ששלח לוועידה, אמר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "העם הפלסטיני מבקש להכיר בשטחים שנכבשו בשנים 1967. אנחנו רציניים בכוונתנו להשיג שלום. כיצד נוכל להשיג שלום שאינו מבוסס על פתרון שתי מדינות?

"אני קורא לראש ממשלת ישראל לעשות כל שביכולתו לא לבזבז את ההזדמנות היקרה מפז שנתן לנו דונלד טראמפ. אני מוכן לשבת עם בנימין נתניהו ולפתור את סוגית הסדר הקבע. אני פונה אל מצפונכם - לא הגיע הזמן שיסתיים הכיבוש, שנחייה בכבוד חופש?"

ראובן ריבלין בעצרת המרכזית לציון יובל למלחמת ששת הימים בלטרון 5 ביוני 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
"לא נוכל להימלט מהכרעה". הנשיא ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

הנשיא ראובן ריבלין אמר בוועידה: "מרחבי התמרון של ישראל אינם גדולים. יכולתנו לחיות כאן בבטחה אל מול קיומנו כמדינה דמוקרטית, או בטחון מול השאלה הדמוגרפית. ההכרעה הולכת ונעשית קשה מורכבת ומאיימת. בבוא הזמן ההכרעה תגיע, לא נוכל להימלט ממנה. עלינו להתמודד איתה ועם השלכותיה על החברה הישראלית, אם היא לא תהיה משוכנעת לקבל ההכרעה הזאת עשויה לקרוע אותנו לגזרים.

"אופן הדיון הקיים המבוסס על דה לגיטימציה של המחנה השני מסוכן. דה לגיטימציה, בוז, רעל והרס יובילו לכך שבני המחנה המפסיד לא יכבדו אותה. חוקי הדמוקרטיה פעלו גם כאשר הסכם אוסלו התקבל ואושר על ידי רוב של אחד. גם אלה שהתנגדו לאותו אישור כופפו ראשם בפני הכרעת הדמוקרטיה. אנחנו משחקים באש - אלה חייבים להפסיק לסמן בוגדים ואלה חייבים להפסיק לרדוף את מדינת ישראל בבמות בינלאומיות. המצדדים בשלמות הארץ צריכים להסביר כיצד ישראל תוכל להבטיח את זהותה הדמוקרטית לצד זהותה היהודית כדי שנשכנע את העולם כולו שאין פער ניתן לגישור בין מדינה יהודית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully