וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי שקלים בחודש בכלא, עשרות אלפים בשחרור: מחירון המחבלים

12.6.2017 / 0:14

אישור קיזוז הכספים המועברים לרשות הפלסטינית בעקבות תמיכתה בטרור מעלה את השאלה - כמה כסף עובר בפועל לאסירים הביטחוניים? "האסיר המתחיל" מקבל 1,400 בחודש, והסכומים מאמירים ככל שעולות שנות המאסר. ולאחר ריצוי התקופה? מגיע המענק

"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מבקר בלבנון, 24 בפברואר 2017. AP
1.1 מיליארד שקלים הוקצו על ידי הרשות לתמיכה בטרור. אבו מאזן/AP

ועדת שרים לחקיקה אישרה אתמול (ראשון) את הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד) שמטרתה לקזז כספים שמעבירה ישראל לרשות הפלסטינית בגין תמיכתה בטרור. ההצעה תקודם בכפוף להסכמת הממשלה בלבד. במסמך שחיבר לאחרונה ראש חטיבת המחקר באמ"ן לשעבר, תא"ל במיל' יוסי קופרווסר, במסגרת המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, נחשף עד כמה התופעה גדולה בהיקפיה.

לפי המסמך, סיכום התקציב של הרשות הפלסטינית ב-2016 מגלה כי כ-1.1 מיליארד שקלים הוקצו לתמיכה בטרור, במחבלים ובמשפחותיהם. סכום דומה הוקצה בשלוש השנים שקדמו לשנה זו. סכומים אלה התחלקו באותן שנים בין משכורות למחבלים ולאסירים משוחררים ומשכורות למשפחותיהם. לא מדובר רק ברוצחים, אלא גם במיידי בקבוקי תבערה ואבנים ומתכנני פיגועים.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לראשי הקואליציה: בוחן הצעה שתגביל הזכות לעתור לבג"ץ
"חוק העמותות חלש מדי": נתניהו קרא לאסור תרומות ממדינות זרות
השרים אישרו הצעה לקיזוז כספים מהרשות על "משכורות למחבלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קופרווסר הציג במסמך את המחירון החודשי שנקבע למשכורות לפי שנות המאסר בכלא. מחבל שנשפט לעונש של עד שלוש שנות מאסר יקבל 1,400 שקלים בחודש, משלוש עד חמש שנות מאסר 2,000 שקלים בחודש, עד עשר שנות מאסר 4,000 שקלים בחודש, עד 15 שנות מאסר 6,000 שקלים בחודש, עד 20 שנות מאסר 7,000 שקלים בחודש, עד 25 שנות מאסר 8,000 שקלים בחודש, עד 30 שנות מאסר עשרת אלפים שקלים בחודש ועל עונש של 30 שנים ומעלה יקבל 12 אלף שקלים בחודש.

כמו כן, המורשעים מקבלים מענק כספי בעת שחרורם מהכלא. המענק נקבע לפי שנות המאסר שריצו והסכום נע בין 1,500 שקלים לשנה עד שלוש שנות מאסר ועד 25 אלף שקלים ל-30 שנות מאסר ומעלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מסיבת העיתונאים של הקרן לרווחת ניצולי השואה, 19 באפריל 2017. ניב אהרונסון
ח"כ שטרן, יוזם החוק/ניב אהרונסון

מערכת הביטחון הישראלית מתנגדת באופן מסורתי לפגיעה בתקציבים המועברים לרשות הפלסטינית מחשש לערעור נוסף במעמדו של היו"ר אבו מאזן, להקצנה ולאלימות, ואף לקריסת הרשות כולה. אחת הסיבות לכך היא שהכספים שמעבירה הרשות במישרין או בעקיפין למחבלים ולמשפחות הרוגים הם 7% מהתקציב כולו ופגיעה בכך היא פגיעה ישירה במעמדה. עם זאת, ראש הממשלה בנימין נתניהו וגורמים אחרים בקואליציה הצהירו לא אחת כי יש להפסיק את התשלומים אלה כתנאי לשלום.

התשלומים לאסירים ולמשפחות המחבלים ההרוגים מעוגנים כיום בחקיקה שקידמה הרשות הפלסטינית ומטרתה להבטיח את הזכויות הכספיות של האסיר ומשפחתו. לפי החקיקה הזו, הרשות תעניק את קצבה חודשית במשך שנות המאסר ומשכורות ומשרות לאחר השחרור. האסירים זכאים גם לפטור מתשלום עבור חינוך וטיפול רפואי, ולהכשרה מקצועית ומקבלים הטבות נוספות.

(עדכון ראשון: 22:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully