וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו קורא לפרק את אונר"א: "מבצעים פשע מלחמה כפול"

11.6.2017 / 11:53

ראש הממשלה האשים את סוכנות האו"ם לטיפול בפליטים פלסטינים בהסתה נגד ישראל, על רקע איתור מנהרות חמאס מתחת לבית הספר של הארגון, ואמר כי ישראל תגיש תלונה במועצת הביטחון של האו"ם: "אונר"א מנציחה את הבעיה, לא פותרת אותה"

חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
"פשע מלחמה כפול". מנהרת טרור של חמאס/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה לפרק את אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפלסטינים פלסטינים. "לפלסטינים יש נציבות פליטים נפרדים שיש בה הסתה רבה כלפי ישראל, היא מנציחה את הבעיה ולא פותרת אותה, לכן צריך לפרק אותה ולשלב את חלקיה בנציבויות אחרות של האו"ם".

נתניהו אמר כי העלה את הנושא בפגישתו עם שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, שביקרה בישראל בשבוע שעבר. הוא הוסיף כי הנחה את מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם להגיש מחאה רשמית במועצת הביטחון בעקבות גילוי מנהרת חמאס מתחת לשני בתי ספר ברצועת עזה. "זה אויב המבצע פשע מלחמה כפול – תוקף אזרחים חפים מפשע ומשתמש בילדים כמגן אנושי".

עזה אונר"א. AP
נתניהו: "אונר"א מנציחה את הבעיה ולא פותרת אותה". פעילי אונר"א ברצועה/AP

אונר"א הודיעה בסוף השבוע על גילוי המנהרה מתחת לשני בתי ספר של הסוכנות, לפני כשבוע וחצי. בהודעה צוין כי המנהרה אותרה בזמן שהמוסדות החינוכיים היו ריקים בשל חופשה וכי הפירים שלה אינם ממוקמים בשטח הסוכנות.

על פי ההודעה, ניתנה הודעה לחמאס שלפיה בכוונתה לאטום את המנהרה באופן מיידי. "הבענו בפני חמאס מחאה חריפה על קיום המנהרה. יש לשמור על נטרליות של מוסדות האו"ם בכל עת". בחמאס הכחישו את הטענות ומסרו כי "אין מנהרה מתחת לבית הספר".

לפני כחודשיים חתמו כל מאה הסנאטורים בארצות הברית על קריאה למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש "לפעול נגד ההטיה האנטי-ישראלית" בארגון, ודרשו, בין היתר, לבצע רפורמות נרחבות באונר"א.

היילי אמרה בביקורה בארץ השבוע כי "האו"ם מתנהג בבריונות כלפי ישראל, פשוט כי הוא יכול. אנחנו מתחילים לראות שינוי, אני חושבת שהם יודעים שהם לא יכולים להמשיך להגיב כפי שהם הגיבו עד עכשיו, הם חשים שהטון השתנה".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שגרירת ארה"ב לאו"ם ניקי היילי 7 ביוני 2017. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"האו"ם מתנהג בבריונות". היילי עם נתניהו, בשבוע שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully