וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגוע בלונדון: המחבלים ניסו לשכור משאית והכינו בקבוקי תבערה

10.6.2017 / 11:20

מפרטים חדשים שפרסמה המשטרה עולה כי אחד מהמחבלים לא הצליח לשכור משאית כי תשלומו נדחה. עוד פורסם כי השלושה נורו למוות טרם הצליחו לחזור לרכב המסחרי, שם חיכו להם לפחות 12 בקבוקי תבערה. "התוצאות היו עלולות להיות חמורות בהרבה"

מתוך עמוד הטוויטר News Executive

(בווידאו: רגעי החיסול של המחבלים מלונדון)

אחד ממבצעי הפיגוע בלונדון בשבוע שעבר ניסה לשכור כלי רכב גדול יותר שהיה יכול להביא למותם של יותר בני אדם, אבל תשלומו נדחה – כך פרסמה היום (שבת) המשטרה בבריטניה. עוד פורסם כי שלושת חברי החוליה שביצעה את הפיגוע בבירה נורו למוות לפני שהצליחו לחזור לרכב המסחרי שלהם במטרה לאסוף בקבוקי תבערה, שאותם הכינו מבעוד מועד.

מפרטי החקירה שהותרו לפרסום עולה כי אחד המחבלים, חוראם באט, ניסה לשכור משאית במשקל שבעה וחצי טונות, הדומה לזו שבה נעשה שימוש בפיגוע בעיר ניס שבצרפת בחודש יולי בשנה שעברה, שם נהרגו 86 בני אדם ומאות נפצעו. "אם באט היה מצליח לשכור את המשאית – התוצאות היו הרבה יותר חמורות", אמר דין היידון, ראש היחידה ללוחמה בטרור במשטרת לונדון.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
זעם בבריטניה: ראש החוליה בלונדון חמק מרשויות המודיעין
חילופי עקיצות בין טראמפ וראש עיריית לונדון: "התירוץ של חאן פתטי"
שגרה חדשה בלונדון: מחסומי בטון הוצבו על גשרים בעיר

שלושת המחבלים מלונדון - יוסוף זג'בה, ראשיד רדואן, חוראם באט. טוויטר, צילום מסך
הכינו לפחות 12 בקבוקי תבערה. יוסוף זג'בה, ראשיד רדואן וחוראם באט/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד פורסם כי באט ניסה לשלם עבור השכרת משאית, אך לאחר שהתשלום שלו נדחה, שכר עם שני שותפיו רכב מסחרי קטן, שאיתו דהרו השלושה לתוך קהל הולכי הרגל בגשר לונדון. אחר כך יצאו מהרכב ויצאו למסע דקירות. במתקפה נהרגו שמונה בני אדם וכ-50 נפצעו. המשטרה גם התירה לפרסום כי יותר מתריסר בקבוקי יין מלאים בחומרי בעירה ועטופים בסחבות נמצאו במסחרית וכי הם מאמינים כי באט הוא זה שנהג בכלי הרכב.

מהמשטרה נמסר כי שלושה מקורבנות הפיגוע נהרגו ככל הנראה כתוצאה מהדריסה על הגשר, בהם אחד שהושלך לנהר התמזה, וכי חמישה בני אדם נדקרו למוות על ידי המחבלים בשוק בורו ההומה. לדברי היידון, המחבלים השתמשו בסכינים באורך 30 סנטימטרים בעלי להבים ורודים. במשטרה הוסיפו כי בביתו של אחד המחבלים נמצא עותק של הקוראן הפתוח בעמוד "המתאר מות קדושים", ובמסחרית אותרו כמה כיסאות משרדיים, שקי חצץ ומזוודה. החוקרים מאמינים כי החצץ הונח בכלי הרכב כדי להעלות את משקלו או כדי להצדיק את השכרתו, וכי הכיסאות הונחו בו כדי לשכנע בני משפחה כי המסחרית תשמש להובלת רהיטים.

זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
זירת הפיגוע, בשבוע שעבר/רויטרס
מתקפת טרור בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. AP
מקום הפיגוע בלונדון, בשבוע שעבר/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד המחבלים בלונדון לאחר שנורה למוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully