וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ניצח, מה עם הברקזיט – ומה תפקיד המלכה? מדריך הבחירות

העם בממלכה אמר את דברו, וכעת לאף מפלגה אין רוב בפרלמנט הבריטי. מצב הביניים עלול להשליך על בריטניה בשבועות הקרובים, כשעל הפרק מהלכים הרי גורל כמו עזיבת האיחוד האירופי. התרחישים האפשריים – המדריך המלא

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני, עיצוב גרפי: אביחי ברוך

תוצאות הבחירות בבריטניה מצביעות על כך שלמפלגת השמרנים בראשותה של תרזה מיי אין רוב בפרלמנט, אף שזו המפלגה הגדולה ביותר. אחריה נמצאת במקום השני מפלגת הלייבור, בראשות יריבה של מיי, ג'רמי קורבין. מצב הביניים, הקרוי "פרלמנט תלוי", עלול ליצור כמה תרחישים, בעיקר כשעל הפרק מהלכים הרי גורל עבור הבריטים, כמו הפרישה מהאיחוד האירופי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה זמן צפוי להימשך תהליך הרכבת הקואליציה?
אין תקרת זמן - בעיקרון. בשנת 2010 עברו חמישה ימים עד שהורכבה קואליציה, אבל לרוב מדובר בפרק זמן ארוך יותר. לפי שעה, תאריך היעד הוא 13 ביוני, בעוד ארבעה ימים, כאשר הפרלמנט צפוי להתכנס בפעם הראשונה. מיי תנסה עד לאותה עת להרכיב קואליציה – או שתתפטר. אם עדיין לא תהיה החלטה, תאריך היעד המשוער שלאחריו הוא 19 ביוני, נאום המלכה, אז יהיה על מיי להגיש את תכנית הצעות החוק שלה – והיא תצטרך מספיק קולות בפרלמנט על מנת להעביר אותה.

מהי ממשלת מיעוט?
ממשלה שמפלגת השמרנים או הלייבור תרכיב בסיוע מפלגות קטנות יותר, ותאייש את כלל העמדות הממשלתיות בעצמה. המפלגה לא תוכל להעביר חוקים ללא קולותיהם של חברי המפלגות האחרות – שאינן חלק מהממשלה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
בריטניה המלכה אליזבת מבקר בבית החולים לילדים במנצ'סטר 25 במאי 2017. רויטרס
לא תתערב בפוליטיקה. המלכה/רויטרס

האם יהיו בחירות נוספות?
ייתכן. בעבר, כאשר הייתה ממשלת מיעוט בבריטניה, הכריז ראש הממשלה על בחירות בהזדמנות הראשונה שניתנה לו על מנת לנסות להשיג רוב בפרלמנט.

מה עם הברקזיט?
שיחות המשא ומתן על היציאה מהאיחוד האירופי יחלו ב-19 ביוני, אך אם תתעכב הרכבת הממשלה, תוכל בריטניה לבקש הארכה.

מה תפקיד המלכה?
המלכה תעניק למנהיג או המנהיגה שיציגו לה רוב שניתן לעבוד עמו בפרלמנט, את האישור להרכיב ממשלה. המלכה לא מעורבת בפוליטיקה המפלגתית, כך שהיא לא יכולה "לבחור" ראש ממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully