וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטת בי-ם האריכה מעצר של חשוד – למרות שתיאורו אינו תואם לחקירה

8.6.2017 / 13:50

שופטת בית משפט השלום מיקה בנקי האריכה את מעצרו של א', בן 18, שנחשד בתקיפה. פרקליטו הגיש ערר למחוזי ויום לאחר מכן שוחרר א' לאחר שהתברר כי תיאורו אינו מתאים לתיאור המפורט בחקירה

גבר אזוק. AP
החשוד שוחרר לאחר ערעור למחוזי/AP

שופטת בית משפט השלום בירושלים מיקה בנקי האריכה ביום שני השבוע את מעצרו של צעיר בן 18 החשוד בתקיפה, אולם לאחר שפרקליטו הגיש ערר לבית המשפט המחוזי, השופט עודד שחם הפתיע את הנוכחים באולם ושחרר את העצור, לאחר שגילה כי תיאורו אינו מתאים לתיאור החשוד שמופיע בחומרי החקירה. כעת עולה השאלה מהמקרה – האם השופטת בנקי האריכה את מעצרו של חשוד מבלי לעיין בחומרי החקירה?

כאשר מבקשת המשטרה להאריך מעצר של חשוד היא מציגה בפני בית המשפט חומרי חקירה חסויים, שהעיון בהם מותר אך ורק לשופט עצמו ועל בסיסם הוא קובע בדרך כלל אם החשד סביר ומקבל החלטה. האירוע התרחש בלילה שבין ראשון לשני השבוע, כאשר המשטרה הוזעקה לזירה בחשד לתקיפה ועצרה את הצעיר, א', כשעל גופו אף נמצאה סכין. השופטת בנקי קיבלה את בקשת המשטרה והאריכה את המעצר בשלושה ימים. "חומר החקירה מקים חשד סביר למיוחס למשיב, לעניין החזקת סכין ולתקיפה", כתבה בהחלטתה.

עוד בוואלה! NEWS:
מנהלת ביה"ס שבו לימד החשוד בעבירות מין: "לא חשדתי בדבר"
חקירת רצח עו"ד חכם: מעצרו של אסי אבוטבול הוארך בשבועיים נוספים
המדינה נגד אורן חזן: "להחמיר בעונשו, מדובר בעבריין תנועה חוזר"

משפט - אילוסטרציה. מערכת וואלה!
"טעות בזיהוי שהובילה למעצר שווא"/מערכת וואלה!

פרקליטו של הנער מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד חן הולנדר, החליט להגיש ערר לבית המשפט המחוזי וביום שלישי בשעות הערב התקיים הדיון בפני השופט עודד שחם. עו"ד הולנדר טען כי "ברור שאין יותר מה לחקור, יש סכין שנתפסה בכליו", וטען כי כשא' נחקר במשטרה הוא ביקש להבין את מי הוא חשוד שתקף: "הוא ביקש מהחוקרת שתסביר לו כיצד התקיפה באה לידי ביטוי, מה הוא עשה? החוקרת אמרה לו אנחנו חוקרים אותך ולא אתה אותנו". הולנדר הוסיף כי "מעורב נוסף שהיה כאן, שאולי היה התוקף, שוחרר כבר".

בדיון בערר קבע השופט שחם כי א' אינו החשוד הנכון בתקיפה: "מעיון בחומר חקירה שהוצג לי עולה לכאורה תיאור של תוקף שאינו מתאים לתיאורו של העורר", אמר, ושחרר את הצעיר בתנאים מגבילים. עו"ד הולנדר אמר בתגובה כי "מדובר בטעות בזיהוי שהובילה למעצר שווא של צעיר. בית משפט השלום הורה על הארכת מעצרו של הצעיר למשך שלושה ימים נוספים. מעצר זה נמנע מהצעיר רק לאחר שהגשנו ערר על החלטת המעצר. בית המשפט המחוזי קיבל את טענותינו וקבע לאחר עיון בחומרי החקירה כי הצעיר שנמצא במעצר אינו דומה לתיאור החשוד כפי העולה מחומרי החקירה והורה על שחרורו ממעצר באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully