וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המודיעין בארה"ב לשעבר: "ווטרגייט מחוויר מול חקירת רוסיה"

עמרי נחמיאס וסוכנויות הידיעות

7.6.2017 / 18:02

ג'יימס קלאפר רמז כי חקירת הקשרים בין מוסקבה לממשלו של טראמפ משמעותית יותר מהפרשה שהביאה להתפטרותו של ניקסון. זאת יממה לפני השימוע של ראש ה-FBI המודח בסנאט. בכירי המודיעין סירבו להשיב אם טראמפ לחץ עליהם להפסיק את החקירה

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראש קהילת המודיעין לשעבר בארצות הברית ג'יימס קלאפר אמר היום (רביעי) כי "פרשת ווטרגייט מחווירה לעומת חקירת קשרי מטה הנשיא טראמפ עם רוסיה". זאת, יממה לפני השימוע של ראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי בסנאט, שם הוא צפוי להישאל אם הנשיא דונלד טראמפ ניסה ללחוץ עליו לסיים את חקירת קשריו של היועץ לביטחון לשעבר מייקל פלין עם מוסקבה.

בשימוע שהתקיים היום באותה הוועדה, סירבו בעקביות בכירי קהילת המודיעין הנוכחיים להשיב אם טראמפ קרא להם לעצור את החקירה. הם אמרו כי הם מעדיפים שלא לחשוף את שיחותיהם הפרטיות עם הנשיא. בשלב מסויים שאל הסנאטור אנגוס קינג את קואטס מה הבסיס החוקי שלפיו הוא מחליט לא להשיב לשאלות, וזה השיב "אני לא בטוח שיש לכך בסיס חוקי".

באירוע בקנברה, אוסטרליה, אמר קלאפר כי פרשת ווטרגייט, שגרמה בסופו של דבר להתפטרותו של הנשיא ריצ'רד ניקסון, קרתה בזמן שהיה קצין צעיר בחיל האוויר. "זאת הייתה תקופה מפחידה", אמר. "אבל זה היה גם בשל הטראומה ממלחמת וייטנאם. אני חייב לומר, שכשמשווים בין השתיים, ווטרגייט מחווירה לעומת מה שאנחנו מתמודדים איתו עכשיו".

עוד בוואלה! NEWS:
שגרירת ארה"ב באו"ם: "הארגון נהג בבריונות כלפי ישראל"
דיווח: האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר - והובילו למשבר
מכון מחקר בארה"ב: עסקת הנשק עם סעודיה - "פייק ניוז"

ג'יימס קלאפר, ראש המודיעין לשעבר בממשל אובמה מעיד בסנאט על חקירת הקשר בין רוסיה לפלין, 8 במאי 2017. רויטרס
מזהיר מפני חומרת החקירה. קלאפר בשימוע בחודש שעבר/רויטרס

בשימוע שמתקיים היום בוועדה, נשאלים ראשי קהילת המודיעין הנוכחיים על החקירה. מחליפו של קלאפר, דן קואטס, נשאל אם הדיווחים נכונים שלפיהם הוא התבקש להתערב בחקירה של קומי בנוגע לרוסיה. "כפי שהגבתי לשאלות דומות, אני לא מרגיש שזה ראוי שבשימוע פומבי, אדון על שיחות בין הנשיא וביני. הצהרתי זאת בעבר", אמר.

ראש ה-NSA אדמירל מייק רוג'רס נשאל אם זה טיפוסי שהנשיא ישאל שאלות בנוגע לחקיה מתנהלת, וענה: "לא אדבר על שיחות שהיו או לא היו לי עם הנשיא, אבל אומר כך. בשלוש השנים שעמדתי בראש הNSA לא תודרכתי לעשות שום דבר לא מוסרי, לא חוקי או לא אתי, ולא חשתי גם בלחץ לעשות מעשים שכאלה", הצהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully