וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכון מחקר בארה"ב: עסקת הנשק עם סעודיה - "פייק ניוז"

מכון ברוקינגס המוערך טוען כי למרות ההצהרות החגיגיות, שום עסקה לא נחתמה בין ממשל טראמפ לריאד, וכי מדובר רק בהצעות שנארזו לכדי עסקה מדומה. אחת ההוכחות - חוסר הפיצוי לישראל כדי לשמר את יתרונה האיכותי

צילום: רויטרס

מכון מחקר מוביל בארצות הברית טוען כי עסקת הנשק שנחתמה בין ארצות הברית לערב הסעודית במהלך ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בממלכה בחודש שעבר היא "פייק ניוז". לפי מכון ברוקינגס למחקר מדיניות חברתית, שנמצא בוושינגטון, אותה עסקה, ששווייה הוערך ב-110 מיליארד דולר, היא לא יותר מאוסף מזכרי הבנות או הבעת נכונות לרכישת אותו ציוד צבאי מתקדם שהוצגו כעסקה.

בפרסומו התבסס המכון על גורמים במגזר הביטחוני ובקונגרס, שאמרו כי שום חוזה לא נחתם, אלא מדובר בהצעות שהפנטגון סבור שהסעודים יהיו מעוניינים בהן בשלב מסוים. עד כה, נטען, שום הצעה לא הועברה לסנאט לצורך בחינתה. כמו כן, הסוכנות לשיתוף פעולה ביטחוני, הזרוע האחראית למכירת נשק במשרד ההגנה, טוענת כי מדובר ב"עסקאות מיועדות".

לקריאה נוספת על העסקה
בעת ביקורו: טראמפ חתם עם סעודיה על עסקת נשק בשווי 110 מיליארד דולר
עם עוד 300 מיליארד דולר, סעודיה תוכל אולי להכריע מורדים בכפכפים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם מנהיגי ערב בריאד, ערב הסעודית, 21 במאי 2017. רויטרס
הכל נותר על הנייר. טראמפ ומלך סעודיה/רויטרס

כל העסקאות שהוזכרו אחרי טקס החתימה בהשתתפותו של טראמפ נרקמו עוד תחת ממשלו של ברק אובמה, ואף אחת מהן לא הבשילה לכדי חוזה של ממש. גם הסכום שהוזכר נופח למדי, כך לפי המכון. המכון טוען עוד כי לא סביר שריאד מסוגלת לשלם על העסקה, בשל הצניחה במחירי הנפט ומלחמתה הארוכה בתימן.

בעסקה הקודמת הגדולה של אובמה, מכרה וושינגטון לריאד נשק בסך 112 מיליארד דולר, רובן בעסקה אחת שנחתמה ב-2012 בהובלתו של שר ההגנה דאז רוברט גייטס. לפי המכון, ההוכחה לכך שהעסקה אינה ממשית, היא העובדה שארצות הברית לא פיצתה את ישראל הפעם, כפי שעשתה אז כדי להעביר את העסקה בקונגרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully