וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי: "מוכנה לפגוע בזכויות אדם בכדי להגביר את המלחמה בטרור"

7.6.2017 / 3:17

בנאום שנשאה יומיים לפני הבחירות לנשיאות החריפה ראשת ממשלת בריטניה את הטון נגד האסלאם הקיצוני, ברקע מעצר מעורבים בפיגוע בלונדון. "אם חוקי זכויות האדם יגבילו אותנו – נשנה אותם"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי אמרה אמש (שלישי) כי היא מוכנה לפגוע בזכויות אדם על מנת לגרש או לרסן חשודים במעורבות בטרור. באחד מנאומיה האחרונים לפני הבחירות שייערכו מחר, החריפה מיי את הטון נגד האסלאם הקיצוני והבטיחה כי בידי כוחות הביטחון הבריטיים ישנם המשאבים הדרושים להילחם בטרור. זאת, ברקע הפיגוע שאירע במרכז לונדון בתחילת השבוע שבו נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו כ-50.

עוד טענה מיי כי הרשויות צריכות "להיות מסוגלות לעשות יותר ולהגביל תנועת חשודים בטרור כאשר יש מספיק ראיות לכך שהם מהווים איום". לדבריה, "אם חוקי זכויות האדם יעצרו אותנו מלעשות כן, נשנה אותם כך שנוכל לפעול בנושא". במהלך הנאום שנשאה קראה גם להטיל עונשי מאסר חמורים יותר על אלו שהורשעו בעבירות טרור ולהקל על גירושם של מהגרים חמושים.

בחודש מאי האחרון הבטיחה כי אם תנצח בבחירות הקרובות, בריטניה תישאר חתומה על האמנה האירופית לזכויות אדם עד שנת 2022. ואולם, אמירותיה האחרונות עשויות להעיד על כך שתבחן דרכים לעקוף את האמנה במידת הצורך.

עוד בוואלה! NEWS:
מיי על הפיגוע בלונדון: "זמן לומר 'עד כאן', דברים צריכים להשתנות"
זעם בבריטניה: ראש החוליה בלונדון חמק מרשויות המודיעין
דיווח: האקרים רוסים השתילו נאום מזויף של אמיר קטאר וגרמו למשבר

תרזה מיי בהצהרה לאחר הפיגוע בלונדון 4 ביוני 2017. רויטרס
"לנהוג ביד קשה כלפי האסלאם הקיצוני". מיי לאחר הפיגוע, השבוע/רויטרס

לאחר המתקפה, אמרה מיי כי יש לנקוט יד קשה נגד האסלאם הקיצוני והבטיחה שהבחירות יתקיימו כסדרן. "המדינה שלנו נפלה קורבן למתקפת טרור נוספת. מדובר בפיגוע השלישי שבריטניה חוותה בשלושת החודשים האחרונים. סוכנויות המודיעין סיכלו חמישה פיגועים מאז הפיגוע בווסטמיניסטר. אסור לנו להעמיד פנים כי הדברים יכולים להימשך כפי שהם", אמרה.

לדבריה, "הפיגועים השנה קשורים יחד באותה אידיאולוגיה מרושעת של אסלאם קיצוני. אידיאולוגיה זו היא עיוות של האסלאם ועיוות של האמת. עשינו התקדמות משמעותית אך ישנה יותר מדי סובלנות לקיצוניות במדינה שלנו"

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully