וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: הפרקליטות צפויה להתנגד לשחרור מוקדם של אולמרט

5.6.2017 / 1:10

ועדת השחרורים תתכנס בעוד כשבועיים לדון בעניינו של ראש הממשלה לשעבר. לוואלה! NEWS נודע כי הפרקליטות צפויה להתנגד לניכוי שליש בעקבות המקרה שבו נתפס אולמרט מעביר לסנגורו מסמכים החשודים כמסווגים

עריכת וידאו: מתן חדד

פרסום ראשון: פרקליטות המדינה צפויה להתנגד לשחרורו המוקדם של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – כך נודע אמש (שני) לוואלה! NEWS. בעוד שבועיים מתוכננת להתכנס ועדת השחרורים בעניינו והפרקליטות תביע את התנגדותה בעקבות המקרה שבו נתפס אולמרט מעביר לסנגורו מסמכים החשודים כמסווגים.

אולמרט הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש. הוא נאסר בפברואר 2016 לתקופת מאסר של 19 חודשים. לאחר שנשיא המדינה ראובן ריבלין דחה את בקשת חנינתו, פנה אולמרט לוועדת השחרורים כדי שתחליט על ניכוי שליש ממאסרו.

בנימוקי דחיית בקשת חנינתו הבהיר הנשיא כי נסיבותיו הייחודיות של אולמרט שהובאו בבקשה, ובכללן "נפילתו הקשה מאיגרא רמא לבירא עמיקתא וזכויותיו הרבות – עמדו לנגד עיני בית המשפט בטרם נגזר דינו". לפיכך, לפי הנשיא, "סמכות החנינה של נשיא המדינה אינה ערכאת ערעור על בית המשפט ולכן כאמור, לא נמצא מקום להיעתר לבקשה לחנינה בדרך של שחרור לאלתר ממאסר".

לקריאה נוספת:
הנשיא ריבלין דחה את בקשת החנינה של ראש הממשלה לשעבר אולמרט
עקב הברחת המסמכים המסווגים: שב"ס הטיל סנקציות על אולמרט
במסגרת הסנקציות: שב"ס אסר על עו"ד של אולמרט לפגוש אותו בכלא

אהוד אולמרט, יוצא מכלא מעשיהו לחופשה ראשונה. 11 ביולי 2016. ראובן קסטרו
אולמרט יוצא לחופשה מכלא מעשיהו/ראובן קסטרו

עם זאת, ציין הנשיא כי אולמרט צפוי לעמוד בפני ועדת השחרורים, לאחר שני שליש מתקופת מאסרו, ואם אכן ינוכה המשך תקופת המאסר - צפוי ריבלין באופן תקדימי להסיר את המגבלות שיחולו על אולמרט כאסיר ברישיון עד לתום תקופת המאסר שנגזרה עליו.

כך, יוכל למעשה אולמרט לצאת מן הארץ ללא מגבלות. "אם תתקבל בקשתו לשחרור בתום שני שליש מתקופת מאסרו, הרי שלאחר ששילם את חובו לחברה ועקב זכויותיו הרבות ישקול הנשיא בחיוב להעמיד את העונש על תקופת מאסרו זו", נכתב בדחיית בקשת החנינה.

לאחרונה הטיל שירות בתי הסוהר (שב"ס) על אולמרט סנקציות בגין החשד שהבריח לכלא מסמכים מסווגים, שבמסגרתן נשללו מראש הממשלה לשעבר ביקורים, חופשות ושיחות הטלפון עד להודעה חדשה. כמו כן, שב"ס אסר עליו להיפגש עם עורך דינו אלי זוהר. זאת, לאחר שסנגורו של אולמרט, עו"ד חנניה ברנדס, נתפס נושא דפים שכתב ראש הממשלה במסגרת כתיבת ספרו, הכוללים לטענת שב"ס מידע רגיש.

(עדכון ראשון: 22:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully