וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות שכולות זועמות: ארדן נעדר מטקס האזכרה לחללי המשטרה

5.6.2017 / 22:57

השר לביטחון הפנים לא הגיע לטקס הרשמי באתר ההנצחה בבית שמש בשל נסיעתו לארה"ב. בעבר הגיעו שרי המשרד לטקס וייצגו בו את הממשלה. דוברו: "במשטרה קבעו את הטקס למועד שבו ידעו כי ישהה בחו"ל"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: שמרית גולדשטיין

משפחות חללי המשטרה זועמות על היעדרות נציג רשמי של הממשלה מטקס האזכרה השנתי של משטרת ישראל שנערך הערב (שני) באתר ההנצחה של הארגון בבית שמש. נציגי המשפחות הביעו כעס על כך שאף שר או נציג רשמי אחר לא נשלח להחליף את השר לביטחון הפנים גלעד ארדן בטקס שנערך לזכר 1,467 חללי המשטרה, המתקיים בכל שנה במעמד המפכ"ל וסגל הפיקוד הבכיר בהווה, מפכ"לים קודמים וניצבים בדימוס וכן נציגי המשפחות השכולות.

בכל שנה מגיע השר לביטחון פנים לטקס כדי לייצג את הממשלה. אולם, השנה נעדר השר ארדן בשל נסיעתו לארצות הברית – על אף שמועד הטקס נקבע לפני כמה חודשים. לטענת השר, המשטרה היא זו שאחראית לתקלה וקבעה את הטקס למועד שבו ידעה כי הוא ישהה בחו"ל וכי "הם יכלו להזיז את מועד הטקס". דוברו של ארדן אמר לוואלה! NEWS כי "זה לא אירוע ממלכתי שדורש נציג ממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
פרקליט המדינה: "הלוואי שהיה אפשר לסיים את חקירות נתניהו מהר יותר
אחרי שהצדדים לא הגיעו להסכמות: תיק אזריה יוכרע בבית הדין הצבאי
משטרת בריטניה פרסמה את זהותם של שניים מהמחבלים מלונדון

פתיחת נקודת שיטור חדשה במחסום שועפט 7 במאי 2017. רוני כנפו
"לא אירוע שדורש נציג ממשלה". ארדן/רוני כנפו
משפחות שכולות זועמות על היעדרות ארדן מטקס אזכרה לחללי המשטרה. מאצ'י הוף
סגל פיקוד הבכיר בהווה ובעבר נכחו בטקס. המפכ"ל אלשיך, הערב/מאצ'י הוף

לא מעט משפחות הביעו זעם על כך שהשר הסתפק בשליחת נאום מוקלט שהוקרן, וכי ממלא מקום מנכ"ל משרדו הגיע לטקס כנציג של ממשלת ישראל. "זו בושה ששלחו את ממלא המקום של איזה פקיד. מי שנפלו הם שוטרים שלחמו והגנו", אמר אחד האבות השכולים. "ככה מתייחסים שם למעלה בממשלה לנופלים".

"משטרת ישראל איבדה הרבה לוחמים והיה אפשר לכבד את האירוע עם נציג ממשלה ולא לשלוח לנו ממלא מקום של משרד ממשלתי", אמר משה ביננפלד שאחיו יואל נפל בקרב עם מחבלים בשנת 2001 בעמנואל. "זה מראה כמה אכפת לממשלה הזו ולשר שלא טרחו לשלוח נציג לאירוע דבר כזה לא היה קורה בטקס אזכרה של חללי צה"ל או השב"כ".

מלשכת השר לביטחון פנים נמסר: "השר ארדן משתתף בצער המשפחות השכולות ורגיש מאוד לכאבם. השר ארדן נכח בשנים האחרונות בכל טקסי האזכרה של הגופים השונים של המשרד לביטחון פנים. השר השתתף בכל לוויה שהתקיימה לצערנו בשל נפילת שוטר או שוטרת וכן בטקסי אזכרה רבים ומלווה אישית את המשפחות השכולות של משטרת ישראל באופן שוטף". עוד נמסר כי "השר נמצא בארצות הברית בימים אלה בשליחות בטחונית מדינית לשם פגישות להעמקת שיתוף הפעולה הביטחוני עם המשרד לביטחון המולדת וכמוביל מצעד התמיכה בישראל בניו יורק. נסיעת השר תוכננה ואושרה עוד לפני שמועד הטקס נקבע. ולכן נאומו של השר צולם מראש והוקרן בטקס".

(עדכון ראשון: 22:35)

משפחות שכולות זועמות על היעדרות ארדן מטקס אזכרה לחללי המשטרה. מאצ'י הוף
"מי שנפלו הם שוטרים שלחמו והגנו". הטקס בבית שמש, הערב/מאצ'י הוף
השר גלעד ארדן בצעדה למען ישראל בניו יורק, יוני 2017. דוברות השר לביטחון הפנים,
ארדן בצעדה בניו יורק, השבוע/דוברות השר לביטחון הפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully