וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: ניתוק היחסים בין מדינות ערב לקטאר פותח פתח לשיתוף פעולה

5.6.2017 / 17:25

בשעת שאלות פתוחות במליאת הכנסת אמר שר הביטחון כי "גם במדינות ערב מבינים שהסכנה האמיתית היא לא הציונות אלא הטרור". עוד אמר ליברמן כי על חמאס לאפשר לצלב האדום לבקר את האזרחים המוחזקים בעזה

עריכת וידאו:ניר חן

(אבי יששכרוף באולפן וואלה! NEWS על ניתוק היחסים עם קטאר)

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום (שני) בשעת שאלות במליאת הכנסת כי ניתוק היחסים בין מדינות המפרץ לקטאר פותח פתח לשיתוף פעולה. ערב הסעודית, בחריין, איחוד האמירויות ומצרים הודיעו הבוקר כי ינתקו את היחסים עם קטאר, בשל תמיכתה בתנועת "האחים המוסלמים" וקשריה עם איראן.

לדברי ליברמן, "ברור לכולם, גם במדינות ערב מבינים, כי הסכנה האמיתית היא לא הציונות אלא הטרור. החשש שלהם הוא מפני טרור אסלמי קיצוני".

עוד אמר ליברמן כי "אין ספק שזה פותח אפשרויות לשיתוף פעולה במאבק בטרור. גם מה שטראמפ מקדם הוא קואליציה נגד טרור. מדינת ישראל יותר פתוחה לשיתוף פעולה, הכדור בצד השני".

עוד בוואלה! NEWS:
אביהם של הנרצח בכפר יונה ואחיו החשוד במעשה: "קרה לנו אסון"
במשך יותר משש שעות: דרעי ורעייתו נחקרו בפעם השנייה
"מורה לאסלאם מלונדון ואזרח אירלנד": המחבלים מלונדון

שר הביטחון אביגדור ליברמן במסגרת שעת שאלות, כנסת. יולי 2016. נועם מושקוביץ
"ישראל פתוחה לשיתוף פעולה". ליברמן/נועם מושקוביץ

שר הביטחון השיב גם על שאלה שהפנה אליו ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) בעניין אברה מנגיסטו, הצעיר הישראלי הנמצא בעזה מאז חודש ספטמבר 2014. "בשבי של חמאס נמצאים שני חיילים ושני אזרחים. עד שלא נקבל את הזכות האלמנטרית שלפחות הצלב האדום יבקר את השבויים לא יהיה שינוי במצב בעזה", אמר ליברמן.

בתשובה לשאלה שהפנה ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) בנושא עסקת הנשק שחתמה ארצות הברית עם ערב הסעודית בחודש שעבר השיב ליברמן כי ישראל פעלה בנושא עוד בטרם חשיפת העסקה בפומבי. לדברי ליברמן מדובר בנושא שיש "ללבן בפורומים סגורים ולא בצורה פומבית". עוד אמר כי "תפקידנו לא למנוע עסקאות. תפקידנו לשמר את הפער האיכותי (של חימוש צה"ל, י"א)".

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) פנתה לליברמן בשאלה על פסילת מינויו של חבר מפלגתו לשעבר יאיר שמיר ליו"ר התעשייה האווירית. לדברי ליברמן, מדובר ב"החלטה פסולה משיקולים מאד לא ענייינים ומטעמים זרים". עוד אמר שר הביטחון כי שמיר כיהן בעבר פעמיים כיו"ר והביא את החברה להישגים היסטוריים. "לכן, אני אומר שזו פסילה פסולה מיסודה ומוזרה. אני לא מתכוון למשוך את ההחלטה מעבר לשבוע הבא ועד אז נקבל החלטה וכל מה שניתן לעשות לטובת החברה נעשה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully