וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוס עם סנגל, "חימום היחסים" עם מאלי: ביקור נתניהו בליבריה

4.6.2017 / 21:55

ראש הממשלה הגיע לביקור של יממה אחת במונרוביה, שם השתתף בוועידת מדינות מערב אפריקה ונועד עם 11 מנהיגים. בנאומו בפני ועידת הפסגה, קרא נתניהו: "ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל"

צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום (ראשון) במונרוביה, בירת ליבריה, עם נשיא מאלי איברהים בובקר קייטה – העומד בראש מדינה מוסלמית שעמה אין לישראל יחסים דיפלומטיים. במהלך הפגישה, בשולי פסגת הוועידה הכלכלית של מדינות מערב אפריקה ECOWAS, סיכמו שני המנהיגים על "חימום היחסים" בין ירושלים לבמאקו.

בנוסף לכך, נתניהו נועד עם נשיא סנגל מאקי סאל, והשניים הודיעו רשמית על סיום המשבר המדיני בין המדינות. זאת, לאחר כחצי שנה של מתיחות ביחסים בעקבות תמיכתה של סנגל בהחלטה 2334 של מועצת הביטחון של האו"ם, שאותה הגישה המשלחת הסנגלית יחד עם ניו זילנד. ההחלטה התקבלה בשנה שעברה וגינתה באופן חריף את מדיניות ההתנחלויות של הממשלה הישראלית.

עוד בוואלה! NEWS:
קטטה פרצה בין מאבטחי נתניהו ונשיא טוגו; פגישת המנהיגים נדחתה
ביקור היסטורי: נתניהו בדרך לוועידת פסגה במערב אפריקה

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא גמביה אדמה בארו במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו פונה לנשיאת ליבריה ג'ונסון-סירליף ונשיא ECOWAS דה סוזה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בפגישה עוד סוכם כי ישראל תשיב באופן מידי את שגרירה לסנגל, וכי דקאר תתמוך במועמדותה של ישראל כמשקיפה באיחוד האפריקני. מעבר לכך, שתי המדינות יחדשו פרויקטים משותפים שהושהו בעקבות המתיחות האחרונה ויקדמו שיתוף פעולה נוסף בתחומי הביטחון והחקלאות. כמו כן, נתניהו הזמין את שר החוץ של סנגל מנקור נדיאיי לחדש את ההכנות לביקורו בישראל, שהושהה גם כן בעקבות המשבר.

נתניהו נועד גם עם נשיא טוגו פאורה גנסינגבה, לאחר קטטה שפרצה בין מאבטחיו של ראש הממשלה למאבטחים של עמיתו. העימות, שלטענת עדי ראייה פרץ כאשר מאבטחיו של נתניהו סירבו לתת לכל מאבטחיו של הנשיא להיכנס לחדר פגישה, הביא לדחייתה ביותר משעה. התקרית מגיעה, בין היתר, על רקע ביקורו המתוכנן של נתניהו בטוגו באוקטובר הקרוב, במסגרת ועידה שתוקדש ליחסי אפריקה וישראל ותכנס נציגים מ-25 מדינות.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא , איברהים בובקאר קייטה במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
דרך חדשה לשתי המדינות. נתניהו ונשיא מאלי קייטה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא סנגל מאקי סאל במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
השגריר יוחזר לבמאקו באופן מידי. נתניהו עם נשיא סנגל, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בשולי הוועידה, נפגש נתניהו גם עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ודן עמה במאמצים לקידום המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, ועם נשיא ECOWAS, הדיפלומט מרסל דה סוזה מבנין. פגישות נוספות נערכו בין נתניהו לנשיאת ליבריה המארחת אלן ג'ונסון-סירליף, נשיא גאנה נאנה אקופו-אדו, נשיא גינאה אלפה קונדה, נשיא קייפ ורדה ז'ורז'ה קרלוש פואוסקה, נשיא גמביה אדאמה בארוו, נשיא חוף השנהב אלסאן וואטארה, נשיא סיירה לאון ארנסט קורומה ונשיא בורקינה פאסו רוש קאבורה.

נשיאי גינאה-ביסאו, ניגריה וניז'ר – שלושת המדינות היחידות שעם נציגיהם לא נפגש נתניהו באופן נפרד – כלל לא נכחו בוועידה. נתניהו, שהגיע לליבריה ליממה אחת בלבד וישוב הלילה לישראל, נאם בפני הוועידה במונרוביה, והפך בכך למנהיג הלא-אפריקני הראשון לשאת דברים בפסגת ECOWAS.

בנאומו הוא אמר כי "זה היה חלום לבוא לכאן, לארגון הזה במערב אפריקה. ישראל חוזרת לאפריקה ואפריקה חוזרת לישראל". לדברי נתניהו, בצל הסכמים לשיתוף פעולה בתחומי האנרגיה ובתחומים נוספים, "אני מאמין בפוטנציאל של אפריקה, בהווה ובעתיד. בין אפריקה לישראל קיימת זיקה טבעית, ההיסטוריה שלנו דומה. משימתה של ECOWAS היא לחזק את השלום והשגשוג באמצעות רתימת המשאבים העצומים שבאפריקה".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא טוגו פאורה גנאסינגבה במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נפגשו לאחר עימות המאבטחים. נתניהו ונשיא טוגו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ליבריה אדמה בארו במהלך ביקורו בליבריה 4 ביוני 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אני מאמין בפוטנציאל של אפריקה, בהווה ובעתיד". נתניהו ומנהיגי ECOWAS/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully