וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד נאשם שבדה חקירות פליליות בפני לקוחות - וגבה שכר טרחה

5.6.2017 / 8:38

כתב האישום נגד עו"ד עמיקם הדר ושניים נוספים מתאר מסכת של מעשי מרמה שבמהלכם גבה עמיקם עשרות אלפי שקלים, בגין תיקים וחקירות פיקטיביים. האחיין שהתחזה, העו"ד ש"נחלץ לעזור" - והשכר שנסחט מלקוחות שבויים

עריכה: יאיר דניאל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זייף גם את האסמכתא על סגירת התיק, שלא נברא. עו"ד הדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב האישום שהוגש אתמול (ראשון) נגד עורך הדין עמיקם הדר ושני נאשמים נוספים מגולל מסכת ארוכה של מעשי מרמה המזכירים את שיטת רונאל פישר. החקירה שהחלה ממקרה אחד תפחה לכדי תשעה אישומים לאחר שעוד ועוד מתלוננים הגיעו למשטרה. לפי כתב האישום אשר הוגש בידי התובעת בתיק, עו"ד נעמה תור-זאבי מפרקליטות מחוז מרכז, הדר פעל נגד מתלוננים שונים שהיו לקוחותיו, שכנו, תלמידתו, חברו ועוד, תוך שהוא מנצל הן את מעמדו כעורך דין והן את הידע שברשותו על חייהם האישיים.

הדר ליקט מהמתלוננים פרטי מידע על חייהם, זיהה נקודת תורפה ובדה חקירה פלילית בעניין על מנת לקבל מידיהם במרמה שכר טרחה עבור טיפול לכאורה בתיקים פיקטיביים. בסך הכל קיבל לידיו הדר במרמה בנסיבות מחמירות כמאה אלף שקלים וניסה לקבל סכומי כסף נוספים.

המקרה שהוביל לתלונה הראשונה אירע בפברואר 2017, שבו פנה הדר אל המתלונן וסיפר לו כי המשטרה יכולה לפנות במפתיע לכל אדם, להפנות אליו חשד ולשנות את חייו. עוד הוסיף הדר, כי במקרה כזה על האדם לדעת כיצד להתנהל מול המשטרה ולהוכיח את חפותו. הדר גייס את קרוב משפחתו, שהתקשר למתלונן הציג את עצמו באוזניו כ"יוסי מאגף החקירות" של משטרת פתח תקווה, וביקש כי יתייצב לחקירה עוד באותו היום.

עוד בוואלה! NEWS
עורך דין מרעננה חשוד שהמציא חקירות - וגבה כסף במרמה
עקב "תמיכתה בטרור": מדינות ערב ניתקו קשרים דיפלומטיים עם קטאר
הפיגוע בלונדון: דאעש קיבל אחריות למתקפה בה נהרגו שבעה ונפצעו עשרות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדמיון לעו"ד רונאל פישר בולט. עו"ד עמיקם הדר בהארכת מעצרו בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתלונן שנלחץ התקשר להדר וסיפר לו על שיחת הטלפון. הדר אמר לו כי הוא מכיר כמה אנשים בתחנת פתח תקווה ועל כן יפעל לדחיית מועד החקירה, ולאחר מכן אף עדכן אותו בכזב כי הצליח לדחות את מועדה. לאחר מכן נפגשו הדר והמתלונן והדר אמר לו כי בירר ומדובר בחקירה בעבירות מין אשר ביצע לכאורה המתלונן בעובדת במקום עבודתו. בנוסף הסביר הדר למתלונן כי הוא יכול להיחקר במקומו ובכך לחסוך לו את מעמד החקירה, ולהביא לסגירת התיק, תמורת 15 אלף דולר שלאחר מכן הופחתו ל-8,000 דולר.

מחק מהמסמך את המילה "לא", והוסיף: "התיק סגור"

בימים שלאחר מכן המשיך הדר את התרמית שלפיה הוא לכאורה מטפל בחקירה. כך למשל טען בכזב כי הוא נפגש עם החוקר, כי המתלוננת הפיקטיבית מקושרת לאדם בכיר במשטרה וכי המשטרה העסיקה חוקר אשר תיעד קשר של המתלונן עם אחת מהנשים במקום עבודתו. הדר הורה למתלונן שלא לשוחח על העניין עם איש, ואמר לו כי יתכן ובמסגרת החקירה המשטרה מאזינה לשיחותיו הטלפוניות, כל זאת לשם קיום מצג השווא. על כל זה שילם לו המתלונן 3,000 שקלים וכן 1,180 דולר במזומן.

בהמשך, התעורר חשדו של המתלונן והוא פנה לעו"ד אחר, אשר לאחר בירור מסודר מסר לו כי אין כל חקירה פלילית בעניינו. המתלונן המשיך לקיים קשר מתועד עם הדר, וביקש מהדר אסמכתא כתובה לגבי סגירת התיק בעניינו. הדר זייף מסמך כזה הנחזה להיות מכתב סגירת תיק לכאורה מאת רס"מ ממשטרת ישראל בפתח תקווה, ואף זייף מספר תיק. את מסמך הסגירה המזויף צילם הדר ושלח למתלונן ודרש את יתרת התשלום עבור הטיפול המשפטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רס"מ פיקטיבי ממשטרת פתח תקווה חתום על סגירת התיק, שגם אותו בדה עמיקם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדר המשיך לפעול בשיטה זהה מול מספר מתלוננים, בהם שכן נוסף, סטודנטית שלו ולקוחות נוספים. בכל המקרים דרש הדר כסף עבור ייצוג, ייעוץ בתיקים שלא היו קיימים, לעיתים תוך אמירה כי הוא יכול לייצג את הלקוחות ולהביא לביטול חקירות נגדם מבלי שיאלצו להתייצב בעצמם בתחנת משטרה ולהיחקר. אל הדר הצטרפו שניים נוספים שהוסיפו להתחזות לגורמי משטרה וחקירה, והודיעו ללקוחותיו של הדר כי עליהם להתייצב לחקירה, כל זאת לבקשתיו של הדר לצורך קיום מצג השווא.

באחד המקרים, חתם אחד המתלוננים על ייפוי כח מלא לטובת הדר. לאחר מכן טען הדר בכזב כי קבע פגישה במשרדי הימ"ר בעניינו וכי יודיע לו לאחר הפגישה מהי דרישת התשלום עבור הייצוג המשפטי לכאורה. המתלונן חשד בהדר ובהתנהלותו ופעל לבירור מסודר של העניין באמצעות עורך דין אחר. משגילה כי אין כל חקירה פלילית בעניינו ואינו דרוש לחקירה, הודיע להדר על ניתוק הקשר וביטל את ייפוי הכח שנתן לו.

מתלונן חולה סרטן שהסתכסך עם שותפו פנה להדר ותיקו נגנז. הדר הציע לייצג אותו אחרי שהתיק כבר היה סגור ואז טען כי הצליח לסגור את התיק. הוא קיבל 10,000 שקלים עבור הטיפול בתלונה נגדו לכאורה. לאחר מכן שלח לו הדר מייל וכתב לו כי "שמע לחשושים" במשטרה שלפיהם שותפו לשעבר מנסה להחיות את הסכסוך ולהתלונן נגדו שוב.

מקורבת להדר התקשרה והתחזתה לנציגת משטרת יבנה, והודיעה לו כי עליו להתייצב לחקירה. גם כאן הציע הדר להיחקר במקומו ודרש תשלום נוסף של 10,000 שקלים. כשדרש המתלונן אסמכתא שהתיק נסגר - פנה הדר אל מפקד יחידת הונאה מרכז, בכתב, וביקש לקבל מידע בנוגע לחקירה הבדויה. כל זאת ביודעו כי אין למעשה כל חקירה כזו. הוא קיבל מכתב כי "בהמשך לשיחתנו הטלפונית ולאחר בדיקה נוספת לא נמצא כי הנ"ל זומן ליחידתנו". הדר פשוט מחק את המילה "לא" וכן הוסיף את המילים "התיק סגור".

במספר מקרים נוספים דרש הדר סכומים שנעו בין אלפי שקלים ל-60 אלף שקלים, בפרשיות שונות. אחרי שלושה שבועות במעצר שוחרר הדר למעצר בית מלא בבית משפחתו בחיפה ונאסר עליו ליצור קשר עם העדים. עו"ד ששי גז המייצג את קרוב משפחתו של עו"ד הדר התייחס לאישום כלפי האחיין: "הוא היה במקום הלא נכון ואנחנו נוכיח שלא נפל כל פגם פלילי במעשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully