וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת ראש הממשלה: "אין שום הקפאה בהתנחלויות, ההפך הוא הנכון"

3.6.2017 / 18:05

בתגובה לביקורת מימין על תכניות הבנייה בגדה המערבית, שצפויות לעלות לאישור השבוע, הבהירו בלשכת נתניהו: "זה שקר, אין מי שדואג להתיישבות יותר מראש הממשלה". בין היתר, תוקם התנחלות חדשה למפוני עמונה

עריכה: שניר דבוש

(נתניהו על הקמת יישוב למפוני עמונה: "נתתי התחייבות ונקיים אותה")

"אין שום הקפאת בנייה, ההפך הוא הנכון" – כך הבהירה היום (שבת) לשכת ראש הממשלה, בתגובה לביקורת מצד גורמים בהתנחלויות על המספר המועט, לטענתם, של יחידות דיור חדשות בהתנחלויות בגדה המערבית שצפויה השבוע לאשר מועצת התכנון העליונה במנהל האזרחי. "בחודשים האחרונים אושרו אלפי יחידות דיור בכל יהודה ושומרון, ואושר לראשונה זה עשרות שנים ישוב חדש", נטען בהודעת הלשכה.

עוד נמסר כי "המדיניות שנקבעה בקבינט מאד ברורה: תכנון צמוד דופן ואישור תכניות כל שלושה חודשים, ולא פעם בשנה כפי שנטען. גם חזרה על שקר לא הופכת אותו לנכון. אין מי שדואג להתיישבות יותר מראש הממשלה בנימין נתניהו והוא עושה זאת תוך שמירה מושכלת גם על האינטרסים הלאומיים והבינלאומיים של מדינת ישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
ערב ביקור טראמפ: נתניהו הקים ועדה להכשרת מאחזים
לאחר הפרסום בוואלה! NEWS: בוטלה בניית טיילת על קרקע פלסטינית פרטית
ישראל התחייבה: 20 אלף עובדי בניין מסין לא יעבדו בהתנחלויות

פועלי בניין מניחים יסודות לבתים חדשים במעלה אדומים, 24 בינואר 2017. AP
"רק 410 יחידות לבנייה מידית". בנייה במעלה אדומים, בתחילת השנה/AP

מועצת התכנון צפויה לאשר השבוע את בנייתן של יותר מ-2,000 יחידות דיור במסגרת תכניות מתאר בשלבים שונים ביישובים ברחבי הגדה, ולא רק בגושי ההתיישבות. בנוסף לכך, תעלה לדיון תכנית לבניית 102 יחידות דיור בהתנחלות חדשה שתוקם באזור עמק שילה, בעבור מפוני המאחז עמונה.

בדיון שיתקיים ביום שלישי הקרוב יעלו לדיון תכניות לאישור יחידות דיור במעלה מכמש, טלמון, חלמיש, עפרה, פסגות, מעלה אדומים, שילה, פצאל וכן בעיר אריאל. בדיון נוסף שיתקיים למחרת, יידונו תכניות בהתנחלויות נוספות, בהם בית אל, גבעת זאב, בית אריה, חיננית, ענב, כפר תפוח.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישה עם יו"ר מועצה אזורית יהודה ושומרון יוסי דגן, 5 באוקטובר 2015.. תקשורת רוהמ, מערכת וואלה! NEWS
"שוב רימו אותנו". דגן בפגישה עם נתניהו, 2015/מערכת וואלה! NEWS, תקשורת רוהמ

לדברי ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, "התבשרנו שוב כי ראש הממשלה בחר לדחות את רוב בקשות הבנייה של היישובים ביהודה ושומרון". הוא הוסיף: "אם הקפאת הבניה הזו אכן תאושר, יהיה על הליכוד, כמי שמוביל את המחנה הלאומי לשקול להעמיד מועמד אחר לראשות הממשלה, שיהיה מחויב במעשים ולא רק במילים, לאידאולוגיה של המחנה הלאומי בישראל". דגן עוד טען: "שמונה שנים מרחו אותנו, משכו אותנו והסבירו שמיד כשיתחלף אובמה תחזור תנופת בניה ביהודה ושומרון. שוב רימו אותנו".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) הביע אכזבה מההודעה על אישור תכניות הבנייה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי בשורה התחתונה, לדבריו, אושרו "רק 410 יחידות לבנייה מידית בכל יהודה ושומרון". הוא הוסיף כי "נתניהו הוציא את רוב התכניות המשמעותיות מהרשימה. לא יודע מה נעשה אבל לא חושב שנוכל לחיות עם זה. נצטרך להתכנס ולחשוב". שר החקלאות אורי אריאל, חבר מפלגתו של סמוטריץ', התייחס אף הוא בחשבון הטוויטר שלו להודעה, והגדיר אותה "מעט מדי, מאוחר מדי".

ראש המועצה האזורית גוש עציון כתב בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בו קרא לחברי הממשלא שלא להגיע לטקס לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. "ממשלת ישראל מתכננת לקיים כאן בגוש את חגיגות ה-50 שנה לנצחון במלחמת ששת הימים ולחידוש ההתיישבות, ואני אומר לכם - אם אין לממשלתנו די עצמאות אל תבואו לחגוג", אמר. "באנו לכאן לבנות את בתינו עדי עד. אין לנו צורך בחגיגות אם נשללת מילדינו את הזכות הפשוטה להמשיך ולחיות כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully