וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל התחייבה: 20 אלף עובדי בניין מסין לא יעבדו בהתנחלויות

23.4.2017 / 12:25

הממשלה אישררה את ההסכם להבאת הפועלים במטרה להאיץ את פתרון משבר הדיור, במסגרתו הבטיחה לבייג'ינג כי העובדים לא יועסקו מעבר לקו הירוק ואף פירטה את רשימת היישובים. 6,000 מהעובדים יגיעו כבר במהלך הקיץ

אתר בנייה. שאטרסטוק, ShutterStock
הפועלים הסינים לא יעבדו בהתנחלויות - באישור הממשלה. אתר בנייה/ShutterStock, שאטרסטוק

הממשלה אישררה היום (ראשון) הסכם להבאת 20 אלף פועלי בניין מסין, שנועד להקל על המחסור בעובדי בניין ולהאיץ את פתרון משבר הדיור. לפי ההסכם, העובדים יגיעו בהדרגה: כ-6,000 עובדים יגיעו לישראל כבר במהלך הקיץ הקרוב, כשתקופת העבודה שלהם מוגבלת לחמש שנים.

במסגרת ההסכם, התחייבה ישראל לתנאי של ממשלת סין - והעובדים לא יועסקו מעבר לקו הירוק ולא יבנו דירות בהתנחלויות. "הצדדים מסכימים כי עובדים סינים המגויסים במסגרת ההסכם הנוכחי, יעבדו באזורים המיועדים ומוסכמים על ידי שני הצדדים מעת לעת", נכתב בהסכם, שנחתם לאחר משא ומתן שנמשך שנים. לנוכח הדרישה הסינית שהפועלים לא יועסקו בהתנחלויות, שנומקה בצרכי ביטחון, צורף להסכם נספח ובו רשימת היישובים והאתרים בהם יועסקו הפועלים הסינים.

ההסכם נחתם סופית במהלך ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בחודש שעבר בסין. הוא גובש בחודשים האחרונים על ידי ראש מטה הדיור במשרד האוצר, אביגדור יצחקי, והוא מצטרף לשורה של הסכמים נוספים להבאת עובדי בניין שנחתמו בשנים האחרונות עם מדינות שונות במזרח אירופה. הגעת העובדים הסינים צפויה להגביר משמעותית את התפוקה בענף הבניין ולתרום למאמצי הממשלה להוריד את מחירי הדיור.

לקריאה נוספת:
נחתם הסכם להבאת אלפי פועלי בניין מסין
"הסינים לא רוצים לשלוח אלינו פועלי בניין - לא יודע למה"

טקס קבלת פנים לראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו עם ראש ממשלת סין, היכל העם, סין. מרץ 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ההסכם נחתם סופית בביקורו בסין. נתניהו עם מקבילו הסיני, לי קה-צ'יאנג, בחודש שעבר/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

שר האוצר משה כחלון בירך על אישור ההסכם. "מדובר על אלפי עובדים שיסייעו לענף הבניה שזקוק לידיים עובדות. אשרור ההסכם ייתן דחיפה לבניית דירות לטובת משפחות צעירות ויזרז את קצב הבניה בארץ", אמר.

ההסכם החדש התגבש ברקע ביקורת על חברות כוח האדם, שמנצלות עובדי בניין זמניים וגובות מהם עמלות גבוהות בתמורה להגעתם. לפי ההסכם, הפועלים עצמם ישלמו לחברות הסיניות כאלף דולר כדי להגיע לישראל, וסכום נוסף של כ-3,500 דולר ישולם על ידי חברות כוח אדם ישראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully