וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק ב"שבתרבות": הימין המתנחלי השתלט על הליכוד בדרכי עורמה

3.6.2017 / 17:22

ראש הממשלה לשעבר תקף את התנהלות הנוכחי והתייחס גם לסוגיה האיראנית, שלדבריו הייתה הסיבה להצטרפותו לממשלת נתניהו בשנת 2009. הליכוד: "ברק מנסה ללקט פירורי תשומת לב, אבל שירת תחת נתניהו ארבע שנים ללא ציוץ"

צילום: פייסבוק

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק התארח היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בתל אביב ותקף את התנהלותה של הממשלה בראשות בנימין נתניהו. ברק התייחס לטענות כי ראש הממשלה שינה את עמדותיו לאחרונה ואמר כי "אני לא אוהב את השיח שנתניהו השתנה. הוא לא בלון שרק יודע לדבר. הוא נתון בשנים האחרונות בהלך רוח שראשיתו בבית הוריו". לדבריו, "זה לא התחיל אתמול. זה מצטרף לעובדה שהימין המתנחלי השתלט על הליכוד בדרכי עורמה. זה מתכון לא טוב לקבלת החלטות אסטרטגיות, הוא מוביל לשיתוק, ויוצר נבואות פסימיות שמאמתות את עצמן כי אתה לא עושה דבר למנוע אותן".

ברק התייחס בדבריו גם לסוגיה האיראנית ואמר כי "הצטרפתי לממשלה כי הערכתי שהנושא האיראני יטופל יותר באחריות אם אהיה שם. הערכתי שאפשר יהיה לשכנע את נתניהו וליברמן ולטפל בנושא הפלסטיני, אבל לא הצלחתי. עזבתי את הממשלה כשהתברר שאין לזה תוחלת". לדבריו, "אף אחד לא רצה לתקוף את איראן. היה צירוף של נסיבות שלא התגשם".

עוד בוואלה! NEWS:
היועמ"ש מנדלבליט על ההפגנות מול ביתו: "חופש הביטוי יישמר"
בניגוד להבטחתו: טראמפ דחה את העברת שגרירות ארה"ב לירושלים
ברקע אישור ההקלות לפלסטינים: כחלון וחמדאללה נועדו ברמאללה

אהוד ברק בארוע שבתרבות בהבימה 3 ביוני  2017. שיר אלבוך, מערכת וואלה! NEWS
"ניסיתי לשכנע את נתניהו לטפל בנושא הפלסטיני". ברק/מערכת וואלה! NEWS, שיר אלבוך

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי ראש הממשלה לשעבר כי "ברק הולך ונעשה פאתטי. מדובר בראש הממשלה הכושל ביותר בתולדות ישראל, שסולק בבושת פנים על ידי הציבור אחרי שנה וחצי בלבד שבה הפקיר למוות את מדחת יוסוף, הפגין חוסר אונים מול לינץ' של ישראלים ברמאללה וברח מלבנון". עוד נמסר כי "כדי ללקט כמה פירורי תשומת לב בתקשורת הוא נאלץ עכשיו לנגח משמאל את ראש הממשלה נתניהו, שתחתיו הוא שירת ללא ציוץ במשך ארבע שנים שלמות".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"ממשלת נתניהו מתבהמת"

באירוע "שבתרבות" בנס ציונה התייחס יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג לנאום שנשאה שרת התרבות מירי רגב בפסטיבל ישראל בירושלים ואמר כי "ההתבהמות של ממשלת נתניהו נגד כל דבר שהוא חופש יצירה, והניסיון שלהם להלך אימים על כל מי שמביע עמדה נגדית הם האסון הגדול של הדמוקרטיה הישראלית". לדבריו, "מירי רגב מחפשת ריב יום אחר יום ושבוע אחר שבוע, ואי אפשר תחת האצטלה של שינוי העולם לפגוע בחירות היצירה, המחשבה והביטוי. רק אם נדע להתווכח בתוכנו, תהיה לנו חברה ומדינה חזקה".

יו"ר האופוזיציה הוסיף כי "החוסן של מדינת ישראל שגרם לכך שהיא יותר חזקה מאויביה הוא העובדה שיש פה דמוקרטיה בריאה עם מערכת משפט עצמאית, עם העובדה שכל אחד יכול להגיד מה שהוא רוצה ועם חופש יצירה עצמאי ובלתי תלוי של סופרים, אמנים, משוררים, שחקנים ומחזאים".

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ב"שבתרבות" בבאר שבע, 1 באפריל 2017. דובר עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
"הממשלה היא אסון לדמוקרטיה". הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, דובר עיריית באר שבע

המועמד לראשות מפלגת העבודה אבי גבאי התארח באירוע "שבתרבות" ברמת גן והתייחס בדבריו להחלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לדחות את האפשרות להעברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים. "אי העברת השגרירות מהווה הצהרה אמריקנית שטראמפ לא עובד אצל נתניהו", אמר גבאי, והוסיף כי "אם ממשלת ישראל תמשיך לשבת בחיבוק ידיים ולא תיזום בהקדם מהלך מדיני, היא תיאלץ להיכנע להסכמים שיכפו עליה על ידי גורמי חוץ. האתוס הציוני התבסס על יוזמה ומקוריות. נתניהו הולך נגד האתוס הציוני ובמקום לקבוע את ההיסטוריה – הוא רודף אחריה".

על חקירות נתניהו אמר גבאי: "השחיתות גלויה לעין כשהאיש הכי קרוב אליך מייצג את יצרנית הצוללות ובמקביל מתנהל משא ומתן קואליציוני שבו מוחלף שר הביטחון שהתנגד לעסקה. מוסרית - נתניהו היה צריך לקום וללכת". גבאי הוסיף: "אני, כיו"ר מפלגת העבודה, אציב בראש סדר היום את הטיפול בשחיתות. כראש ממשלה, אני אשים סוף למינויים הפוליטיים ואמנה שרים מקצועיים. רק אם נבוא עם תכניות ענייניות ואלטרנטיביות – הציבור יבחר בנו".

השר להגנת הסביבה אבי גבאי במסיבת עיתונאים על התפטרותו, 27 במאי. מגד גוזני
"כראש ממשלה אלחם בשחיתות". גבאי/מגד גוזני

המועמד לראשות המפלגה ח"כ עמר בר-לב התארח אף הוא באירוע "שבתרבות" בפתח תקווה, שם התייחס לנושא העברת השגרירות לירושלים. לדבריו, "בכל העולם השגרירויות נמצאות בבירה, ורק בישראל לא. האשם היחידי בכך הוא נתניהו. נתניהו במשך עשור לא עשה דבר בעניין, וממשיך להתעקש ש-350 אלף פלסטינים יהיו בעלי תעודת תושב כחולה ויבחרו ראש עיר פלסטיני לבירת ישראל. התוצאה היא לא רק שטראמפ לא העביר את השגרירות לירושלים, הוא אף התעקש שאף נציג ישראלי לא ילווה אותו לביקור בכותל".

בנושא פרשת הצוללת, קרא בר-לב לשר הביטחון לשעבר משה יעלון לחשוף מידע שלכאורה קיים בידיו. "יעלון טוען שיודע פרטים חשובים על פרשת הצוללות. אני קורא ליעלון לפתוח את הפה בפרשה, עוד היום. לא ברור למה הוא מחכה", אמר.

(עדכון ראשון: 12:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully