וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בתולדות אירלנד: הומו מוצהר יכהן כראש הממשלה

3.6.2017 / 8:55

ליאו ורדקר בן ה-38 נבחר להוביל את מפלגת השלטון ובקרוב יאושר מינויו. הרופא הצעיר הוא בנו של מהגר הודי ורבים רואים בו סמל לשינוי החברתי שחל במדינה הקתולית. בכהונתו יצטרך להתמודד עם תוצאות ה"ברקזיט"

ליאו ורדקאר, ראש ממשלת אירלנד. רויטרס
ורדקאר לאחר ניצחונו, הלילה/רויטרס

צעיר, רופא, הומו ובן למהגרים. מי שצפוי להיות ראש הממשלה הבא של אירלנד, ליאו ורדקר, נבחר על ידי מפלגת השלטון במדינה "פיין גאל" לעמוד בראשה ולהוביל את השינוי החברתי שחל במדינה הקתולית. אם לא יחולו הפתעותו משמעותיות, מינויו של ורדקר יאושר והוא יחל את כהונתו ב-13 ביוני, ויהיה ראש הממשלה הראשון מחוץ לארון שיעמוד בראש המדינה שבעבר נודעה בשמרנותה הדתית.

"הבחירה בי הוכיחה כי בארצנו לא קיימות דעות קדומות", אמר ורדקר בן ה-38 בנאום הניצחון בדבלין. "אני יודע שכשאבי נסע כ-5,000 מייל כדי לבנות באירלנד את ביתו החדש, הוא לא שיער בנפשו שבנו יהיה יום אחד מנהיג המדינה, למרות כל ההבדלים, בנו יישפט לפי מעשיו ולא לפי זהותו", אמר ורדקר הנרגש.

בחירתו של ורדקר מסמלת פרק נוסף בשינוי החברתי שחל באירלנד, בה יחסים הומוסקסואלים הוגדרו כלא חוקיים עד ל-1993. בפני ורדקר עומד אתגר גדול בדמות הרצון לייצב את תקציב המדינה לראשונה זה עשור. אירלנד היא הכלכלה הצומחת במהירות הגבוהה באירופה, אולם סובלת בשנים האחרונות מחוסר יציבות. עוד אתגר העומד בפני שלטונו של ורדקר הוא פרישתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, צעד שעשוי להשפיע באופן משמעותי על הכלכלה האירית.

עוד בוואלה! NEWS:
שיתוף פעולה אמריקני-סיני: האו"ם הרחיב את הסנקציות על קוריאה הצפונית
הבית הלבן: "טראמפ שוקל למנוע את עדות קומי בקונגרס"
יום קטלני בדרכים: שלושה הרוגים בתאונות בצפון וביהודה ושומרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully