וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ יכריע הערב אם לפרוש מהסכם פריז: "בבקשה, אל תשנה את האקלים"

נשיא ארה"ב ימסור בשעה 22:00 את החלטתו, אחרי שגורמים בבית הלבן אמרו כי הוא החליט לעזוב את ההסכם ההיסטורי. בכיר באירופי מפציר בו להישאר, אך בעולם- גם ברוסיה ובסין - כבר מתכוננים ליום שאחרי

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

שעות לפני הכרעתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אם לפרוש מהסכם האקלים, בעולם עוד מקווים שהוא יחזור מאחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. כך או כך, באירופה, בסין וגם ברוסיה מדגישים את מחויבותן להסכם שנחתם בפריז ב-2015, תהיה אשר תהיה החלטתה של וושינגטון. נשיא המועצה האירופית דונלד טוסק הפציר בטראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "טראמפ, בבקשה אל תשנה לרעה את האקלים (הפוליטי)".

אתמול מסרו גורמים בבית הלבן כי טראמפ החליט לפרוש מההסכם, שאותו כינה בעבר "הונאה" של סין. הנשיא אמור למסור את הצהרתו בשעה 22:00, לפי שעון ישראל. אתמול נועד טראמפ עם שר החוץ רקס טילרסון, המתנגד לפרישה מההסכם ההיסטורי, ואילו ביום שלישי הוא נועד עם ראש הסוכנות להגנת הסביבה, סקוט פרויט, התומך בעזיבתו.

לקריאה נוספת על הסכם האקלים
"מאכזב, אך אסור להפסיק": המאבק בשינוי האקלים יימשך - גם בלי טראמפ
דיווח: טראמפ החליט על פרישת ארצות הברית מהסכם האקלים

טראמפ בעצרת בפני חיילים אמריקנים בסיציליה, איטליה, 27 במאי 2017. רויטרס
עיני העולם נשואות אליו. טראמפ/רויטרס

במסיבת עיתונאים משותפת של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושל ראש ממשלת סין ליקצ'יאנג הדגישו השניים את תמיכתם בהסכם האקלים. "שנינו מוכנים להמשיך ולתרום ליציבות העולם", אמר ראש הממשלה הסיני לאחר פגישתו עם מרקל. הצהרות דומות הוא מסר עם בכירי האיחוד האירופי לאחר שנפגש עמם בבריסל.

בקרמלין הדגישו כי הם עדיין מחויבים על ההסכם, שעליו חתם הנשיא ולדימיר פוטין, אולם הבהירו כי הוא יהיה פחות יעיל ללא אחת החברות החשובות ביותר בו. לצד סין, ארצות הברית היא המזהמת הגדולה ביותר בעולם. אחת ממטרות ההסכם היא להפחית את פליטת גזי החממה, אך הממשל של טראמפ נקט מאז השבעתו צעדים רבים הסותרים את ההסכם, כמו ביטול הגבלות על תעשיית הפחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully