וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קח רובה ותהרוג חייל": פשקוויל שהופץ בירושלים נחקר בחשד להסתה

1.6.2017 / 11:44

לאחר קבלת אישור מהפרקליטות, פתחה המשטרה בחקירה בחשד להסתה לאלימות בגין פשקוויל אנונימי שקרא לפגוע בחיילים. דובר צה"ל: "הסתה חמורה וחציית קו אדום"

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

המשטרה פתחה היום (חמישי) בחקירה בחשד להסתה לאלימות בגין פשקוויל שהופץ בירושלים וקרא לפגוע בחיילים. החקירה, שאותה הטיל מפקד מחוז ירושלים על היחידה המרכזית, נפתחה לאחר קבלת אישור מפרקליטות המדינה.

בפשקוויל נכתב פסק הלכה לכאורה: "אברך/בחור צעיר, אם לוקחים אותך בכפייה לצבא השמד, מותר לך ואתה צריך לעשות פעולות הבאות - לקחת את הרובה שקיבלת ולהרוג כל חיילת הבאה לידך, להרוג כל מפקד המחזיק אותך בכפייה, להרוג כל גייס ומפתה ועוזר, להרוג את עצמך מדין ייהרג ואל יעבור".

במשטרת ירושלים אמרו כי מדובר בכתובות חמורות מאוד ולכן הוחלט לפתוח בחקירה רשמית. מדובר צה"ל נמסר כי הקריאה לרצח חיילים ומפקדים בצה"ל היא הסתה חמורה וחציית קו אדום. "צה"ל ימשיך לבצע את משימותיו מתוך מחויבות לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה ולפעול לגיוס של חייבי הגיוס ללא כל מורא ופחד".

לקריאה נוספת:
בובות חיילים חרדים הוצתו במאה שערים; נתניהו: "אירוע מתועב"
תיעוד: חייל הותקף על ידי חרדים בירושלים בביצים ובצעקות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חציית קו אדום". הפשקוויל שהופץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשבועות האחרונים החריפה המחאה נגד הגיוס לצה"ל. בל"ג בעומר, לפני כשלושה שבועות, שרפו חרדים קיצוניים בובות של חיילים והעלו באש דגלי ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האירוע ואמר כי הוא "דורש, מצפה ומבקש מכל מנהיגי הציבור להוקיע את המעשה" וכי על "המשטרה לטפל בזה". שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף כי "שריפת בובות חיילי צה"ל היא אירוע מביש וחמור המחייב טיפול משטרתי נחרץ וחסר פשרות, וגינוי ברור של ראשי העדה החרדית".

החרדים שהציתו את הבובה משתייכים לחוגים אנטי-ציוניים, שמתבדלים מהמדינה ואינם מקבלים ממנה תקציבים. בכל שנה מדליקים רבים בובה עם דמות הנחשבת לאויב החרדים באותה תקופה. בעבר הדליקו חרדים בובה בדמותו של יאיר לפיד. לדברי נתניהו, "היה זה אירוע מתועב. פלג קיצוני, שולי אמנם, של החבר החרדית שמזוהה עם נטורי קרתא שרף בובות של חיילי צה"ל במטרה לפגוע בחיילים חרדים. הצעד הזה מתועב. חיילי צה"ל שומרים על כולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
בובת חייל חרדי נשרפת במדורה בשכונת מאה שערים בירושלים, ל"ג בעומר, מאי 2017. חיים גולדברג, מערכת וואלה! NEWS
בובת חייל עולה באש בל"ג בעומר. המחאה נגד הגיוס/מערכת וואלה! NEWS, חיים גולדברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully