וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורק מיי לא הגיעה לעימות: "'מלכת פניות הפרסה' מזלזלת בבריטים"

"איך את מעיזה להכריז על בחירות – ולברוח מהעימות?", קרא מנהיג הליברל-דמוקרטים לעבר ראשת הממשלה, שנעדרה מאירוע הבחירות. עם השינוי במפת הסקרים, תשומת הלב הופנתה לקורבין: "הוא יהיה חזק מול האיחוד האירופי?"

צילום: רויטרס

נציגי שבע המפלגות המתמודדות בבחירות הבזק בבריטניה נפגשו אמש (רביעי) לעימות אחרון, מעט יותר משבוע לפני ההצבעה, שתתקיים ב-8 ביוני. לצד נציגי המפלגות הקטנות יחסית, כמו הירוקים, הליברל-דמוקרטים, "מפלגת העצמאות" הימנית-קיצונית והמפלגות האזוריות של סקוטלנד ושל וויילס, מרבית תשומת הלב הופנתה למנהיג הלייבור ג'רמי קורבין, ולנציגת מפלגת השלטון השמרנית, שרת הפנים אמבר רד, שהשתתפה בעימות במקום ראשת הממשלה תרזה מיי – שהודיעה מראש כי תסרב להשתתף.

הדיון חלש על נושאים רבים, ובראשם המדיניות הכלכלית המוצעת של כל אחת מהמפלגות, אולם השליש האחרון של העימות נשמר כמעט בשלמותו למתקפות על מיי, שבחרה להיעדר מהאירוע. "לא 'אשת הברזל', אלא 'מלכת פניות הפרסה'", טען נציג המפלגה הסקוטית SNP, אנגוס רוברטסון. בעידוד עמיתיו, הוא טען כי ראשת הממשלה חזרה בה מכמה מהבטחותיה המרכזיות בפתח כהונתה, ובראשן ההבטחה שלא לערוך בחירות, בצל המגעים הקשים מול האיחוד האירופי.

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע לבחירות בבריטניה: מיי צונחת בסקרים - ועוברת למתקפה על יריבה
ברקזיט, חמאס והמלכה: מיי וקורבין בדיון סוער לפני הבחירות
בריטניה: מנהיג הלייבור השתתף בטקס לזכרו של אחד ממתכנני הטבח במינכן

העימות בבחירות לפרלמנט הבריטי, מאי 2017. רויטרס
"מיי הייתה בטוחה שתזכה ברוב עצום". אולם העימות בקיימברידג', אמש/רויטרס

"איך את מעיזה להכריז על בחירות – ולברוח מהעימות?", הטיח מנהיג הליברל-דמוקרטים טים פארון, "אתם כנראה לא שווים את הזמן של תרזה מיי. למה שתתנו לה את הזמן שלכם?". פארון אף הציע, לקול צחוק הקהל, כי היה עדיף לצופים לצפות בתכנית בידור במקום בעימות, שכן נראה כי ראשת הממשלה לא מייחסת לכך חשיבות רבה במיוחד, אם בכלל.

אליו הצטרפה מנהיגת הירוקים קרוליין לוקאס, שהלינה כי "את לא יכולה להכריז על בחירות 'חשובות מתמיד', ואפילו לא להגיע לעימות". רוברטסון עוד טען כי מנהיג "חייב לשים את המדינה לפני המפלגה", ואילו, לטענתו, "הסיבה היחידה שהיא הכריזה על בחירות הייתה מתוך ביטחון שהיא תזכה ברוב עצום".

אכן, הסקרים האחרונים שפורסמו היום אמנם צופים רוב למפלגה השמרנית, אולם רוב זעום במיוחד ויתרון של פחות מ-10% על פני היריבה המרכזית, מפלגת הלייבור בראשותו של קורבין. יתרה מכך, על פי חלק מהסקרים, השמרנים לא יזכו ברוב בפרלמנט – ויתקשו להרכיב קואליציה עם מי ממפלגות האופוזיציה שמתנגדות באופן גורף למדי למדיניותה של מיי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
העימות בבחירות לפרלמנט הבריטי, מאי 2017. רויטרס
קורבין "הזמין את חמאס". משתתפי העימות, אמש/רויטרס

קורבין נמנע לרוב ממתקפה ישירה על מיי, והדגיש את ההבדלים במצע הבחירות של שתי המפלגות. הוא שב וטען כי מפלגתו תדאג לכל חלקי האוכלוסייה, ואילו ממשלת השמרנים דואגת לעשירים בלבד. שרת הפנים רד תקפה אותו וטענה כי "צריך להיכנס לעמדה טובה במשא ומתן מול האיחוד האירופי. איך קורבין יעשה את זה?".

מלבד הסוגיות האזרחיות שמשלו בכיפה, הפוליטיקאים דנו גם באיום הטרור, במדיניות הביטחונית ובמדיניות הסביבתית. בעקבות שאלה מאחת מחברות הקהל בנוגע לפרישתה הצפויה של ארצות הברית מהסכם פריז הבינלאומי למאבק בשינוי האקלים, נציגי מפלגות השמאל הטיחו בממשל ביקורת קשה על כך שהוא לא עוסק במדיניות סביבתית כמעט כלל, והמועמדים רובם ככולם הביעו תמיכה בהסכם האקלים.

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי באירוע בחירות, וולברהמפטון, אנגליה, 30 במאי 2017. רויטרס
"לערב הסעודית יש זכות...". מיי/רויטרס

בהמשך, התפתח ויכוח סוער למדי לאחר שנציג "מפלגת העצמאות" (UKIP) פול נטאל קישר באופן ישיר בין איום הטרור לקהילה המוסלמית. קורבין ונציגת הירוקים לוקאס מיהרו לצאת נגד דבריו, ונטאל השיב בקריאה לעבר מנהיג האופוזיציה: "אתה הזמנת את חמאס".

לוקאס הוסיפה ושאלה: "מדוע בריטניה היא סוחרת הנשק השנייה בעולם?", תוך שהיא מציינת את מכירות הנשק הנרחבות לערב הסעודית. השרה רד הבהירה כי היא "לא מתנצלת על כך שהממשלה רוצה להגן על המדינה", והוסיפה כי הסחר בנשק "מסייע לכלכלה". לבסוף היא החלה לומר כי "לערב הסעודית יש זכות...", אולם נקטעה בידי המנחה.

(עדכון ראשון: 23:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully