וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: מנהיג הלייבור השתתף בטקס לזכרו של אחד ממתכנני הטבח במינכן

קורבין, שהתבטא לא פעם בגנות ישראל, הניח ב-2014 זרים בבית קברות בתוניסיה, שבו קבור גם מי שרקם את הפיגוע באולימפיאדה. דוברו של קורבין, שעשוי לנחול מפלה בבחירות בחודש הבא, הבהיר: "הוא מגנה את הטבח"

צילום: AP, עריכה: אביב אירגז

מנהיג הלייבור בבריטניה ג'רמי קורבין ביקר ב-2014 בבית קברות בתוניסיה שבו קבור אחד ממתכני טבח הספורטים במינכן, והניח זר על קברו - כך דיווח אתמול הטיימס הבריטי. מנהיג האופוזיציה, שעשוי לנחול מפלה בבחירות בחודש הבא, הסתבך לא פעם בהתבטאויות אנטי-ישראליות ואנטישמיות, ובעבר שיבח את חמאס ואת חיזבאללה.

הערב (שני) הוא יתמודד מול ראש הממשלה תרזה מיי, מנהיגת המפלגה השמרנית, בעימות ברשת BBC, ושם הוא צפוי להיתקל בשאלות בנושא עמדתו כלפי הטרור. דובר מטעמו של קורבין הבהיר לאחר הפרסום בטיימס כי "ודאי שהוא מגנה את הטבח במינכן".

קורבין כתב בטור שפורסם בעיתון הקומוניסטי "מורנינג סטאר" באוקטובר 2014 כי "אחרי הנחת הזרים על קבריהם של אלו שנהרגו באותו יום ועל אלו שנהרגו בידי סוכני המוסד ב-1991, עברנו לפסל נוגע הלב בשדרה המרכזית בעיירת החוף בן ערוס, שנעטף בדגלי תוניסיה ופלסטין".

מנהיג לייבור ג'רמי קורבין באירוע זיכרון להרוגי הפיגוע, מנצ'סטר, 23 במאי 2017. רויטרס
שוב מסתבך. קורבין/רויטרס

בדבריו התייחס קורבין ככל הנראה למבצע "רגל עץ" ב-1985, אז הפציץ חיל האוויר את מפקדות אש"ף בתוניסיה, וכן לחיסולו של עאטף בסיסו, בכיר אש"ף שנחשב לאחד ממארגני הטבח באולימפיאדת 1972. הוא חוסל בפריז ב-1992, ועל אף הכחשות ישראל, ההתנקשות יוחסה למוסד.

הידיעה על השתתפותו של מנהיג האופוזיציה באותו טקס גרמה לזעם גם בקרב חברי מפלגתו. קבוצת "ידידי ישראל בלייבור", שכוללת מאה חברי פרלמנט של המפלגה ומחוקקים לשעבר מטעמה המנסים להיבחר מחדש, גינתה אותו ומסרה כי זה חלק "מתבנית התנהגות מטרידה מאוד". ג'ניפר גרבר, אחת מחברות הקבוצה, אמרה לטלגרף כי "זה כמעט בלתי-ייאמן שחבר לייבור כלשהו ישתתף בטקס המוקיר אדם שהיה מעורב ברצח האכזרי של ספורטאים ישראלים חפים מפשע".

11 ספורטאים נרצחו במתקפה של ארגון ספטמבר השחור, שנמשכה יומיים, בין 5 ל-6 בספטמבר 1972.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully