וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו מרדכי ציפורי, שר התקשורת וסגן שר הביטחון לשעבר

ציפורי לחם באצ"ל ואף הוגלה על ידי הבריטים לאפריקה. כשחזר לישראל הוא שימש בתפקידים בכירים בצה"ל, עד שסיים את שירותו הצבאי ב-1977 בדרגת תת-אלוף. ח"כ לבני ספדה לו: "כפי שנלחם ללא חת, עמד גם על עמדותיו"

שר התקשורת, מרדכי ציפורי וראש עיריית תל אביב שלמה להט (צ'יץ) בגזירת הסרט בפתיחת תערוכה בגני התערוכה, ספטמבר 1983. לשכת העיתונות הממשלתית
ציפורי, בעת ששימש שר התקשורת, לצד ראש עיריית תל אביב שלמה להט/לשכת העיתונות הממשלתית

מרדכי ציפורי, שר התקשורת וסגן שר הביטחון לשעבר (הליכוד), הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 92. ציפורי, שנולד בפתח תקווה, היה ללוחם אצ"ל ולימים שימש בתפקידים בכירים בצה"ל, עד שסיים את שירותו הצבאי ב-1977 בדרגת תת-אלוף. טרם נמסר מתי תתקיים הלווייתו.

במהלך שירותו באצ"ל הכיר את טובה גלס, לימים אשתו ואם לארבעת ילדיו. ב-1945 הוא נעצר בידי הבריטים והוגלה לסודאן, ובהמשך לקניה ולאריתריאה. אחרי הקמת המדינה חזר ציפורי לישראל והתגייס לצה"ל. במלחמת ששת הימים פיקד על חטיבה 14 המשוריינת בקרב על חצי האי סיני. ב-1968 הוא מונה למפקד בית הספר לשריון וב-1973 למפקדה המכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה. במלחמת יום הכיפורים הוא מונה במינוי חירום לקצין שריון ראשי. תפקידו האחרון היה עוזר ראש אג"ם במטכ"ל.

אחרי שירותו הצבאי נבחר ציפורי לכנסת התשיעית מטעם רשימת הליכוד, ומונה לסגן שר הביטחון בממשלתו של מנחם בגין. בתקופה זו הושמד הכור הגרעיני בעיראק. בכנסת העשירית הוא היה לשר התקשורת, והפך למבקר חריף של הממשלה, בראשותו של בגין. הוא גם הרבה למתוח ביקורת על שר הביטחון אריאל שרון בתקופת מלחמת לבנון הראשונה.

ב-1986 הוא מונה למנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, ושימש בתפקיד זה עד 1993. בשנים האחרונות הרבה לתקוף את מפלגתו הליכוד, ולקראת הבחירות לכנסת ה-20 הודיע כי לא יצביע למפלגה שבראשות בנימין נתניהו, אלא למחנה הציוני. חברת הכנסת ציפי לבני (המחנה הציוני) ספדה לציפורי בעמוד הטוויטר שלה: "מוטק'ה ציפורי, מאחרוני הלוחמים, נפטר. מהקרובים שבחברי הוריי במשפחה הלוחמת, נוף ילדותי. כפי שנלחם ללא חת, עמד גם על עמדותיו. יהי זכרו ברוך".

עוד בוואלה! NEWS:
מעגל הנשים שהנהיגה האם שמתה לאחר הלידה: "הותירה לנו מורשת ברורה"
חקירת דרעי: "השר היה מעורב בקרן השקעות שניהל משה ליאון"
מבצעים חשאיים ובירה עם בן גוריון: הס?פּ?ר של מנהיגי ישראל הלך לעולמו

(עדכון ראשון: 21:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully