וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרעין אבטיח הוצא ממיתרי הקול של ילדה בת 4 עם קשיי נשימה

28.5.2017 / 12:59

לבית החולים בנהריה הגיעה ילדה שהתלוננה על הקאות, והושארה להשגחה. היא סבלה מקשיי נשימה, ובניתוח שנערך לה זוהה הגרעין, שעלול היה לסתום את קנה הנשימה. הילדה התאוששה ותשוחרר לביתה

צילום: מרכז רפואי גליל, עריכה: שניר דבוש

גרעין אבטיח הוצא בסוף השבוע ממיתרי הקול של ילדה בת ארבע מהצפון, שסבלה מהקאות ולאחר מכן מבעיות נשימה. צוות חדר הניתוח בבית החולים בנהריה זיהה גוף זר שהסתתר מתחת למיתרי הקול בקנה הנשימה הראשי, ויצר תגובה דלקתית שעלולה הייתה לגרום לחנק. הילדה צפויה להשתחרר היום (ראשון) ומצבה מוגדר טוב.

הילדה הובאה לחדר המיון במרכז הרפואי לגליל, ובני משפחתה סיפרו כי אכלה גרעיני אבטיח בבית דודתה, ללא אירוע של השתנקות או חנק. היא לא סבלה מקשיי נשימה ובדיקתה הגופנית וצילום החזה היו תקינים, אך עקב הסיפור המחשיד הוחלט להשאירה להשגחה. בזמן אשפוזה היא החלה לפתוח בעיות נשימה, והוחלט להכניסה בדחיפות לניתוח.

צוות חדר הניתוח בראשות ד"ר טטיאנה ארזומנוב, מנהלת שירותי הרדמה ילדים במרכז הרפואי, החל בהליך מזורז להכנתה לניתוח דחוף, ובבדיקה שנערכה לה התגלה גרעין האבטיח, שזוהה בצילום אנדוסקופי ויצר בצקת ניכרת בכניסה לקנה הנשימה. "הגרעין לא חסם לחלוטין את מעבר האוויר, אבל עצם הימצאותו גרמה לגירוי משמעותי, נפיחות ובצקת דלקתית ובהמשך היצרות משמעותית בדרכי הנשימה העליונות", אמרה ארזומנוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרעין האבטיח שהוצא ממיתרי הקול של הילדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הצוות נערך לביצוע הליך מהיר להוצאת הגרעין מאחר שהוא היה עשוי לזוז באופן ספונטני בין מיתרי הקול, ולגרום לחנק. הוא הוצא באופן מהיר, ורקמת הדלקת הוצאה גם היא ללא כל נזק למיתרי הקול. הילדה התאוששה תוך זמן קצר, ונשארה להשגחה שכללה קבלת טיפול בתרופות נוגדות דלקת במינון גבוה.

ד"ר מעיין גרובר, מומחה בכיר באף אוזן גרון בילדים, מסר: "חשוב מאוד לחדד בפני ההורים את החשיבות של מניעת גישה לפיצוחים לילדים מתחת לגיל חמש מאחר ושאיפתם מסוכנת ביותר ואף עשויה לגרום למוות. פריטי המזון המסוכנים ביותר לשאיפה הינם פיצוחים לסוגיהם. אנו נתקלים במקרים שבהם הפיצוחים מונחים במיקום נגיש לילדים ואז הם עשויים להכניסם לפה מתוך מסקרנות וזאת אף ללא שההורים מודעים לכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully