וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ניסן סלומינסקי נחקר בלהב 433 בחשד להטרדות מיניות

חבר הכנסת מהבית היהודי נחקר באזהרה במשרדי היחידה. בשבועות האחרונים התנהלה בדיקה בסוגיה ולאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, ושל הפרקליטות, הוחלט לפתוח בחקירה רשמית. בידי המשטרה עדויות מ-20 נשים

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) נחקר היום (ראשון) באזהרה במשך כמה שעות במשרדי להב 433 בחשד להטרדות מיניות. בשבועות האחרונים התנהלה בדיקה בסוגיה ולאחר אישור היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אביחי מנדלבליט, ושל הפרקליטות, הוחלט לפתוח בחקירה רשמית. המשטרה מחזיקה בכ-20 עדויות של נשים, אך על פי הידוע, אף אחת מהן לא הסכימה להגיש תלונה.

במסגרת הבדיקה המשטרתית בעניינו נגבו עדויות של רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל והרב איתן אייזמן וכן של גורמים נוספים בסביבתו. אליהו עמד בראש צוות בדיקה של רבנים שבחנו את העדויות שהצטברו נגד סלומינסקי מצד נשים שטענו כי הטריד אותן מינית. את העדויות אספה פעילת הבית היהודי, מפלגתו של סלומינסקי, חגית מוריה-גיבור.

לקריאה נוספת:
לחץ על סלומינסקי להשעות עצמו: "תקיפה מינית זו לא התנהגות לבבית"
פרשת סלומינסקי: רבה של צפת מסר עדות במשטרה
בצל טענות הנשים: ח"כ סלומינסקי השעה את עצמו מתפקידו כיו"ר ועדת החוקה

ניסן סלומינצקי באירוע של הבית היהודי הצגת הרשימה בכפר המכביה, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"התנהלותי הלבבית התפרשה באופן אחר". סלומינסקי/ראובן קסטרו

הטענות על הטרדות מיניות מצד סלומינסקי פורסמו באמצע דצמבר, בתחילה ללא ציון שמו של הח"כ. פעילת הבית היהודי מוריה-גיבור אמרה אז כי אספה עדויות משמונה נשים שסיפרו על מעשים שלדבריה "מוגדרים בחוק כתקיפה מינית ומגע בכוח מיני לא רצוי. מדובר גם בנשיקה בכפייה וגם מעבר לכך". סלומינסקי פרסם במקביל לחשיפת שמו הודעה שבה הכחיש את הטענות להטרדה מינית נגדו, אך הוסיף כי הוא מבין ש"ייתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא התפרשה לעתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר".

מוריה-גיבור אמרה הבוקר כי היא "מודה למשטרה על עבודה מאומצת ויסודית". היא קראה ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט "להפנים שהישארותו של ניסן בתפקידים מובילים היא כתם מוסרי גדול למפלגה, שחורטת על דגלה את ערכי היהדות ושהעומד בראשה הוא שר חינוך".

בשבוע שעבר הודיע היועץ המשפטי לכנסת עו"ד איל ינון לח"כ סלומינסקי כי הוא דורש ממנו להחליט אם הוא חוזר לעמוד בראש ועדת החוקה, חוק ומשפט או פורש ממנה. במכתב ששלח לח"כ מהבית היהודי כתב עו"ד ינון כי הוועדה לא יכולה להמשיך לתפקד ללא יו"ר קבוע.

(עדכון ראשון: 10:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully