וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדון הראשון: בן הזוג של המנהיג שהצטרף לצילום נשות מנהיגי נאט"ו

גות'ייה דסטניי שנישא למנהיג לוקסמבורג לפני כשנתיים נעמד לצד נשות מנהיגי נאט"ו בפסגת הארגון בבריסל. ראש הממשלה קסאבייה בטל הוא המנהיג הראשון באיחוד האירופי שהתחתן עם בן מינו

נשות מנהיגי ה-G7, מאי 2017. רויטרס
השניים נישאו בשנת 2015. דסטניי עם נשות מנהיגי נאט"ו, אתמול/רויטרס

מנהיגי המדינות החברות בארגון נאט"ו התכנסו ביום חמישי בבריסל בירת בלגיה. בזמן שהמנהיגים התכוננו למפגש הפסגה, התכנסו רעיותיהן לצילום המשותף המסורתי. השנה הצטרף אליהם גות'ייה דסטניי, בן זוגו של ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל. דסטניי תפס את מקומו לצד בנות זוגם של מנהיגי סלובניה ואיסלנד.

בטל ודסטניי נישאו לפני שנתיים וכיום הוא ראש המדינה המכהן הראשון באיחוד האירופי – והשני בכל העולם – שמתחתן עם בן אותו המין. בטל נישא לבן זוגו גות'ייה דסטניי בטקס פרטי באולם מועצת עיר הבירה של הדוכסות הזעירה. הזוג המכובד היה בין הראשונים ליהנות מהשינויים בחוקי המדינה שנכנסו לתוקף בתחילת השנה ואפשרו נישואים חד-מיניים.

עוד בוואלה! NEWS:
ניצלה מהפיגוע במצרים: "ציוו עלינו להכריז על אמונה באסלאם - וירו"
תבוסה ליחימוביץ': ניסנקורן ניצח בבחירות להסתדרות בפער של 25%
מנהיגי מדינות G7 הסכימו להיאבק יחד בטרור, לא בשינויי האקלים

ראש ממשלת לוקסמבורג קסאבייה בטל עם בן זוגו גות'ייה דסטניי לאחר חתונתם, 15 במאי 2015. AP
קסבייה ודסטניי בחתונתם, מאי 2015/AP

בטל הקים קואליציה בדצמבר 2013 והפך להומו המוצהר הראשון שעומד בראש ממשלת לוקסמבורג. הוא הכריז על כוונתו להינשא לדסטניי, ארכיטקט במקצועו, כמה חודשים לאחר שהפרלמנט אישר את השינויים בחוק ביוני 2014.

"יכולתו לדכא את זה או להסתיר ולהיות לא מאושר למשך שארית חיי", אמר בטל לערוץ טלוויזיה בלגי בלילה שקדם לחתונה האזרחית. "אבל אמרתי לעצמי שאם אני רוצה להיות פוליטיקאי ישר, עליי להיות קודם כל ישר עם עצמי ולקבל את זה שאני הוא מי שאני".

לוקסמבורג, שרוב אוכלוסייתה קתולית, הייתה בעבר מדינה שמרנית, אולם היא הפכה לפתוחה יותר בשנים האחרונות, בין היתר בעקבות הגעתם של מהגרים ועובדים זרים רבים לשטחה.

(עדכון ראשון: 21:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully