וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הושלמה בניית מפעל תת-קרקעי שלישי לייצור טילים בליסטיים

25.5.2017 / 12:17

מפקד החטיבה האווירית של משמרות המהפכה צוטט בסוכנות ידיעות איראנית אומר כי "בניית המפעל התת-קרקעי הושלם בשנים האחרונות". הוא הוסיף: "אנחנו נמשיך לפתח במלוא הכוח את יכולות הטילים שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: שמרית גולדשטיין

"איראן בנתה מפעל תת-קרקעי שלישי לייצור טילים בליסטיים ותמשיך לפתח את תכנית הטילים שלה" – כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות האיראנית "פארס". "בניית המפעל התת-קרקעי הושלמה בידי משמרות המהפכה בשנים האחרונות. אנחנו נמשיך לפתח במלוא הכוח את יכולות הטילים שלנו", צוטט אומר גנרל עלי הג'יזאדה, מפקד החטיבה האווירית של משמרות המהפכה. "זה טבעי שהאויבות שלנו, אמריקה והמשטר הציוני (ישראל) כועסות על תכנית הטילים שלנו", אמר הג'יזאדה. "הם רוצים שאיראן תהיה לעד בעמדה חלשה", הסביר.

צעד זה של איראן עשוי להוסיף למתיחות בין שכנותיה הערביות ווושינגטון. במהלך ביקורו בערב הסעודית ובישראל תקף הנשיא דונלד טראמפ רבות את איראן ואת תכניות הגרעין והטילים שלה. "דאעש פוגע במוסדות יהודיים, בתי כנסת ושכונות יהודיות, ומנהיגי איראן קוראים שהגיע הזמן להשמיד את ישראל. לא עם דונלד ג'יי טראמפ!", אמר הנשיא בנאומו בישראל. ארצות הברית מחויבת לגמרי למנוע מאיראן פיתוח נשק גרעיני. אנו אומרים לכם, ממש עכשיו, איראן לא תחזיק בנשק גרעיני", אמר בנאומו במוזיאון ישראל השבוע.

לקריאה נוספת:
לצד ניצחון הנשיא רוחאני, הרפורמיסטים כבשו גם את טהראן
איראן עונה לארה"ב: "מוכרת נשק לטרוריסטים במזרח התיכון"
גיבוי מוחלט מארה"ב – ואף מילה על זכויות אדם: הסעודים התאהבו בטראמפ

משמרות המהפכה של איראן פרסמו תיעוד של שיגור טילים בליסטיים ממתקן תת-קרקעי. רויטרס
מתקן תת-קרקעי שנחשף במרץ 2016/רויטרס

גם בריאד כשהשתתף בפסגה הערבית-אסלאמית-אמריקנית הוא יצא נגד הרפובליקה האסלאמית לצד סלמאן מלך ערב הסעודית, אויבתה הגדולה. המלך סלמאן אמר כי הרפובליקה היא חוד החנית של הטרור באזור.

מאז שנכנס לתפקידו הטיל טראמפ סנקציות חדשות על איראן בתגובה לניסויי טילים בליסטיים. הוא גם טען כי הרפובליקה האסלאמית צריכה להיזהר מפעולותיו.

נשיא איראן חסן רוחאני תקף בחזרה את וושינגטון ואמר כי יציבות באזור תיתכן רק עם עזרתה של טהראן. במשרד החוץ בטהראן אמרו כי וושינגטון "מוכרת נשק לטרוריסטים" בעקבות עסקת הענק בין ארצות הברית לערב הסעודית, וטענו כי היא מפיצה "איראנופוביה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כיתוב נגד ישראל על טיל ששיגרה איראן בניסוי טילים בליסטיים, מרץ 2016. סוכנות הידיעות "פארס", אתר רשמי
טיל עם כיתוב בעברית/אתר רשמי, סוכנות הידיעות "פארס"

בשבוע שעבר ניצח רוחאני בבחירות לנשיאות איראן, סימן שהראה כי פניה של הרפובליקה למתינות ופחות לשמרנות. "האיראנים רוצים עוד דמוקרטיה ויותר אינטראקציה עם העולם, מה שיכול להוביל לשיפור הכלכלי הנחוץ", אמר רוחאני. הנשיא עקץ גם את המשטר המלוכני בריאד והבהיר כי ארצו לא תוותר על פיתוח תכנית הטילים שלה.

עם זאת, במהלך קמפיין הבחירות מתח רוחאני ביקורת חריגה על משמרות המהפכה. בעימות בחירות באיראן האשים הנשיא המכהן את הארגון הצבאי במדינתו בניסיון לחבל בהסכם הגרעין באמצעות כתובות הנאצה נגד ישראל שנכתבו על גבי טילים בליסטיים במהלך ניסוי שיגור ב-2016.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully