וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה בפרשה 512: "אברג'יל אמר מי הבא שצריך לרצוח"

23.5.2017 / 20:50

ברקע הניסיונות להגיע להסדר טיעון הנאשמים בפרשה שהובילה לקריסת ארגוני הפשע, עד המדינה סיפר לבית המשפט על חיסולים שבהם היה מעורב. "ליצחק יש את הכוח להפוך אינסטלטור לרוצח", סיפר. "כל מי שבא לקבוצה נלחם בשבילו"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

"היו לנו עשרות פגישות שבהן דיברנו על מי צריך לרצוח, יצחק היה אומר מי הבא שצריך לרצוח" – כך העיד היום (שלישי) בפני בית המשפט המחוזי בתל אביב עד המדינה בפרשה 512, שהובילה לקריסת ארגוני הפשע בישראל. העד היה אמור לעלות לדוכן העדים כבר בתחילת החודש, ולסייע לפרקליטות בביסוס אישומי הרצח המיוחסים ליצחק אברג'יל, ועוד 17 נאשמים, אולם עדותו נדחתה בשל בקשת סנגוריו של הנאשם לאפשר זמן נוסף למגעים להסדר טיעון.

עד המדינה שהיה מקורב לראש ארגון הפשיעה סיפר, בין היתר, כי אברג'יל אמר לו בעת שהיו בחופשה משותפת בים המלח: "אני שלחתי אנשים שירצחו את יורם צבאח", מי שהיה אז יד ימינו של של אברג'יל. הוא הבהיר כי "נחשבתי ברחוב איש של יצחק", והוסיף: "כל מי שבא לקבוצה נלחם בשביל יצחק. הכול על סמך מה שיצחק אמר, כל הסכסוכים הם של יצחק".

עוד בוואלה! NEWS:
משפט 512: עדות עד המדינה נגד אברג'יל נדחתה בשל מגעים להסדר טיעון
פרשת החיסולים: חברי ארגון פשיעה נאשמים בקשירת קשר לרצח
ה"חייל" שנבגד וזימר על הבוס: ניסיון החיסול שהפיל את ארגונו של אברג'יל

עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
"רוצחים מאהבה לארגון". אברג'יל בבית המשפט/מגד גוזני

הוא נשאל לגבי הרצח של פליקס אבוטבול בפראג בשנת 2002, ואמר כי הוא הבין שעמית טייב ויניב בן סימון, שניים מהנאשמים, עומדים מאחוריו. "יניב הגיע מאפריקה לעזור ליצחק", הבהיר. "הכרתי את עמית בתור הילד של יצחק, אבל ליצחק יש את הכוח להפוך אינסטלטור לרוצח". לדבריו, "עובדה שאחרי הרצח עמית עשה היפוך רציני והפך לבכיר בארגון".

על חיסול דוד ביטון ("דיידונה") בינואר 2003, סיפר כי מוטי חסין "אמר לי, 'נגמור אותו במועדון'". לדבריו, "החבר" – אברג'יל – היה מעודכן. "התכנון היה שמוטי יצא איתו ויביא אותו, ונעשה לו 'כיפה אדומה', איך שהוא יהיה שיכור", שחזר. הוא עוד סיפר כי "בארגון היה נהוג שלא רוצחים בשביל כסף, אלא מאהבה ליצחק ולארגון, גם אם מקבלים 17 מאסרי עולם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
עד מדינה מעיד בפרשה 512 מחוזי תל אביב 7 באפריל 2017. מגד גוזני
"נחשבתי ברחוב איש של יצחק". הנאשמים בבית המשפט/מגד גוזני

כתב האישום, שהוגש ביולי 2015, מייחס לאחים יצחק ומאיר אברג'יל, אבי רוחן, מוטי חסין ו-14 נאשמים נוספים שורה של עבירות. אברג'יל הואשם בכך שעמד בראש ארגון הפשע, ברצח, בניסיון לרצח, בקשירת קשר לביצוע פשע, בחבלה חמורה, בפציעה בנסיבות מחמירות ובגרימת חבלה של ממש. כמו כן, הוא הואשם גם בייצוא ובייבוא סמים ובהתחמקות מתשלום מס - הכול במסגרת ארגון פשיעה.

בלב הפרשה נמצא ניסיון החיסול של העבריין זאב רוזנשטיין, שהוגדר "פיגוע פלילי" וגבה את חייהם של שלושה אזרחים חפים מפשע. רוזנשטיין עצמו לא נפגע. לפי כתב האישום, במהלך שנת 2002 הכריזו הוא ואחיו מאיר אברג'יל על סכסוך בין ארגונם לבין העבריין רוזנשטיין, עבריינים ממשפחת אוחנה והעבריינים פליקס ואסי אבוטבול. יצחק אברג'יל חשד כי המשפחות היריבות חברו יחד נגד הארגון שלו וכי הן אחראיות לרצח אחיו יעקב אברג'יל.

במסגרת הסכסוך, וכדי ולבסס את מעמדו של הארגון ואת מעמדו של אברג'יל, רצחו חברי הארגון, כך לפי האישום, בין 2002 ל-2004 את פליקס אבוטבול, את דוד ביטון ("דיידונה") ואת חנניה אוחנה, וניסו, בכמה הזדמנויות, לרצוח את זאב רוזנשטיין. במהלך הניסיונות הללו נרצחו בפיצוץ מטען ברחוב יהודה הלוי בתל אביב שלושה אזרחים תמימים, נפתלי מגד, רחמים צרויה ומשה מזרחי, ונפצעו עשרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully