וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו למלניה טראמפ: "גם אותנו העם אוהב – בניגוד לתקשורת"

רעיית ראש הממשלה שוחחה עם הגברת הראשונה של ארצות הברית בנתב"ג, והשתיים הכריזו כי הן "מעריצות גדולות" זו של זו. "יש לנו כל כך הרבה במשותף", הוסיפה נתניהו, שהבטיחה: "נדבר על זה בארוחת הערב"

עריכת וידאו: ניר חן

שרה נתניהו, רעייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמרה היום (שני) לגברת הראשונה של ארצות הברית מלניה טראמפ כי "רוב העם בישראל, בניגוד לתקשורת, אוהב אותנו. יש לנו כל כך הרבה במשותף". בהמשך השיחה בין השתיים בנתב"ג, לאחר נחיתת פמלייתו של הנשיא דונלד טראמפ, הוסיפה נתניהו כי "יש המון במשותף ביני לבין דונלד – אותה התקשורת".

הגברת טראמפ אמרה לנתניהו: "אני מעריצה גדולה שלך, את יודעת". לכך השיבה נתניהו, בדברים שאמרה לנשיא טראמפ: "כן, גם אני מעריצה שלה. אני מדברת עליה בכל מקום, כמה היא נהדרת וכמה אתה נהדר". ראש הממשלה נתניהו הבהיר: "אני יכול להעיד על זה".

עוד בוואלה! NEWS:
מבוכה על השטיח האדום: אורן חזן לא ויתר על סלפי עם טראמפ
טראמפ נפגש עם ריבלין: "אפשר להשיג שלום, לאנשים נמאס מההרג"
בנט: "מצפים שתכיר בירושלים המאוחדת", טראמפ: "זה רעיון"

נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. ראובן קסטרו
שרה נתניהו ומלניה טראמפ, היום/ראובן קסטרו

נתניהו הוסיפה כי "נדבר על זה בארוחת הערב" הפרטית שמתוכננת לזוגות טראמפ ונתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים מאוחר יותר הערב. רעיית ראש הממשלה הוסיפה כי בקרב הילדים המאושפזים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם יבקרו מחר שתי הנשים, "יש הרבה התרגשות, כמובן".

טראמפ הגיע מערב הסעודית, והתקבל יחד עם רעייתו מלניה על ידי ראש הממשלה ורעייתו שרה, ונשיא המדינה ראובן ריבלין ורעייתו נחמה. "אתה חבר טוב של ישראל, אתה פה בין חברים", אמר נתניהו לטראמפ. טראמפ לחץ את ידיהם של נתניהו, ריבלין, שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר ושגריר ארצות הברית בתל אביב דייוויד פרידמן. לאחר מכן, הושמעו שני ההמנונים של שתי המדינות והמנהיגים פתחו בנאומיהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נחיתת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בישראל, שדה התעופה בן גוריון, תל אביב 22 במאי 2017. ראובן קסטרו
בני הזוג נתניהו ממתינים למשפחת טראמפ, היום/ראובן קסטרו

בהצהרתו בנתב"ג אמר טראמפ בעברית "תודה רבה ושלום". הוא אמר כי זה "כבוד גדול לי הוא להיות פה. בנסיעה הראשונה שלי, הגעתי לארץ הקדושה והעתיקה כדי לאשרר את הקשר הבל יימחה בין ישראל לארצות הברית. במקום העשיר הזה בהיסטוריה, זאת הייתה אחת מהציביליזציות המשגשגות והחזקות ביותר. זאת גם אומה שנוסדה על העיקרון שלא נאפשר לזוועות של המאה הקודמת לחזור". לדבריו, "יש לנו הזדמנות נדירה להביא שלום ויציבות לאזור ולהביס את הטרור".

נתניהו אמר כי "ידה של ישראל מושטת לשלום לכל שכנינו, כולל הפלסטינים. השלום שאותו אנחנו מחפשים הוא שלום כן, בר קיימא. שבו המדינה היהודית נותרת בידיה של ישראל. עכשיו טסת מריאד לתל אביב, אני מקווה שבעתיד ראש ממשלה ישראלי יוכל לטוס מתל אביב לריאד. אני מקווה שביקורך הראשון יהיה הצעד הראשון בדרך לפיוס ולשלום. אני מצפה לעבוד עמך בשנים הקרובות כדי לקדם את השגשוג, השלום והביטחון ולחזק את הברית בין ישראל לארצות הברית. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר. אני מקבל אתכם בברכה לישראל".

טראמפ ישהה בארץ וברשות הפלסטינית ביממה הקרובה, ויבקר בין היתר בכותל המערבי ובמוזיאון ישראל. טראמפ המריא מריאד ב-9:53, נחת ב-12:22. הוא לחץ את ידיהם של חברי סגל א', שכללו שרים וסגני שרים, וכן יו"ר הקואליציה דוד ביטן וח"כ אורן חזן.

אל טראמפ מתלווה רעייתו מלניה, בתו איוונקה וחתנה ג'ראד קושנר, המשמש גם יועץ בכיר של הנשיא. יחד עמם הגיעו גם בכירים נוספים בממשל, בהם שר החוץ רקס טילרסון, אולם אחרים שבו לווושינגטון - ראש הסגל ריינס פריבוס והיועץ הבכיר סטיב באנון.

מנתב"ג המריא טראמפ במסוק הנשיאותי "מארין 1" לירושלים. כביש 1 נסגר לתנועה בשני הכיוונים למקרה שברגע האחרון יוחלט על תנועה קרקעית של שיירת הנשיא, כפי שקרה בביקור הנשיא הקודם ברק אובמה, וכביש 6 נסגר בקרבת ההצטלבות עם כביש 1. שתי הדרכים צפויות להיפתח בהדרגה, בהתאם להתקדמות השיירה. היערכות דומה צפויה גם מחר בסביבות השעה 15:00, עם עזיבתו של טראמפ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והנשיא ראובן ריבלין, 22 במאי 2017. AP
טראמפ עם ריבלין ונתניהו בקבלת הפנים בנתב"ג/AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו בנתב"ג, 22 במאי 2017. AP
קבלת הפנים בנתב"ג/AP
פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ  בית הנשיא, ירושלים 22 במאי 2017. נועם מושקוביץ
משם המשיכו בני הזוג טראמפ לבית הנשיא/נועם מושקוביץ
פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ  בית הנשיא, ירושלים 22 במאי 2017. נועם מושקוביץ
פגישת נשיא המדינה ראובן ריבלין לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בית הנשיא, ירושלים 22 במאי 2017/נועם מושקוביץ
איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר בהגעה לביקור בישראל, 22 מאי 2017. GettyImages
איוונקה טראמפ ובעלה ג'ארד קושנר בנתב"ג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully