וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברגע האחרון - טראמפ הבריז מנאום בכינוס על טוויטר בריאד

על היעדרותו של הנשיא האמריקני, מסיבה שטרם התבררה, ניסתה לחפות בתו איוונקה. הוא היה אמור לעודד צעירים ערבים להשתמש ברשת החברתית האהובה עליו למען שינוי חברתי - אך ביטל את הגעתו ללא הסבר

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נעדר אמש (ראשון) במפתיע מאחד מהאירועים המרכזיים שבהם היה אמור להשתתף במהלך ביקורו בריאד, בירת ערב הסעודית. יותר משעה לאחר מועד נאומו המתוכנן בוועידה על שימוש בטוויטר ככלי לשינוי חברתי ולקידום צעירים, ולאחר כמה וכמה קריאות להישאר במקום, הנוכחים התבשרו כי טראמפ כלל לא יגיע.

הנשיא האמריקני אמור היה לשאת את הנאום שינעל את ועידת "MiskTweeps", שנערכה שלשום ואתמול, ובו היה צפוי לעודד את הצעירים בעולם הערבי להשתמש ברשתות החברתיות לטובת שינויים חברתיים. עם זאת, לבסוף הכריז מנחה האירוע כי "היו לנו הרבה הפתעות היום, והנה עוד הפתעה – הנשיא לא יגיע".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח מיוחד מריאד לוואלה! NEWS: "הסעודים רואים שינוי בבית הלבן"
חמאס זועם על נאום הנשיא טראמפ בריאד: "מוטה לטובת הכיבוש"
נאום ריאד של טראמפ: "יש סיכוי לשלום בין ישראל והפלסטינים"

הנשיא דונלד טראמפ בהשקת המרכז למלחמה בטרור בביקורו בערב הסעודית. רויטרס
לכאן הוא כן הגיע - באיחור. טראמפ בהשקת המרכז המשותף למאבק בטרור, אמש/רויטרס

לטענת המנחה, טראמפ נשאר יחד עם מלך ערב הסעודית סלמאן בן עבד אל-עזיז באירוע השקת המרכז למאבק בטרור, אולם הנשיא נראה יוצא משם כמה זמן לפני כן. דקות ספורות לפני שהתקבלה ההודעה על היעדרותו של הנשיא, מארגני הוועידה עוד טענו כי טראמפ צפוי לנאום בכל זאת. בין הנוכחים שהמתינו דקות ארוכות להגעתו של טראמפ היה גם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן.

"במקום טראמפ, תגיע יועצת בכירה שלו שפועלת לקידום נשים, ובמקרה גם בתו", מסר לבסוף המנחה, כשהציג את מחליפתו של הנשיא האמריקני – איוונקה טראמפ. היא דיברה במשך כשלוש דקות בלבד, הודתה לסעודים על הכנסת האורחים "המזרח תיכונית, שעליה שמעתי רבות", וניכר כי לא הכינה נאום מראש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

איוונקה טראמפ בוועידה בריאד:

עיתונאים המלווים את ביקור טראמפ בריאד ציינו כי גם לאירוע הקודם, השקת המרכז למאבק בטרור, הנשיא הגיע באיחור, לאחר שדרש בניגוד לתכנון לעבור בחדר המלון שלו מסיבה לא ברורה. הוא הגיע לבסוף לאירוע ההשקה, שם נועד עם המלך סלמאן, עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועם מנהיגים נוספים.

ברשתות החברתיות, היעדרותו של טראמפ מהאירוע שסובב כולו סביב הטוויטר, שמזוהה כל כך עם הנשיא האמריקני, עוררה ספקולציות שונות. "רגע, טראמפ ביטל כרגע את ההופעה שלו בכינוס על טוויטר?", כתב גולש אחד, "זה בגלל שהוא היה שוב עייף מדי? הוא חולה?". אכן, גורמים בסביבת טראמפ טענו כי במהלך הטיסה בת 12 השעות מארצות הברית לערב הסעודית, הנשיא לא הצליח לישון היטב.

הנשיא טראמפ יסיים היום את ביקורו בערב הסעודית, וימריא לעבר ישראל. לאחר נחיתתו בנתב"ג, הוא צפוי להגיע הישר למשכן הנשיא בירושלים ולהיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בהמשך, הוא יסייר בכנסיית הקבר בעיר העתיקה ובכותל המערבי, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

למחרת צפוי טראמפ להיפגש בבית לחם עם יו"ר הרשות אבו מאזן. לאחר מכן, הנשיא האמריקני יישא נאום מפתח נוסף במהלך ביקורו באזור - במוזיאון ישראל בירושלים. בנאום זה צפוי טראמפ לשטוח את חזונו לחידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים.

(עדכון ראשון: 22:14)

מלניה טראמפ במהלך הנאום של דונלד טראמפ בערב הסעודית. AP
טראמפ ורעייתו בנאום בריאד/AP
הנשיא דונלד טראמפ נואם בערב הסעודית 21 במאי 2017. רויטרס
נאום טראמפ בריאד/רויטרס
דונלד טראמפ ומלך ערב הסעודית סלמאן, ריאד, 21 במאי 2017. AP
טראמפ נואם/AP
דונלד טראמפ ואמיר כוויית סבאח אל-אחמד א-סבאח, ריאד, 21 במאי 2017. AP
דונלד טראמפ ואמיר כוויית סבאח אל-אחמד א-סבאח, ריאד, 21 במאי 2017/AP
קבלת הפנים לנשיא טראמפ בוועידת הפסגה, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
קבלת הפנים לנשיא טראמפ בוועידת הפסגה, ריאד, 21 במאי 2017/רויטרס
קבלת הפנים לנשיא טראמפ בוועידת הפסגה, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
קבלת פנים לנשיא/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully