וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח מיוחד מריאד לוואלה! NEWS: "הסעודים רואים שינוי בבית הלבן"

יעקב אילון

21.5.2017 / 20:19

שליח CNN לערב הסעודית הסביר בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS כי קבלת הפנים החמה לטראמפ נועדה לשלוח מסר לעולם. לדבריו, ההנהגה הסעודית "קוראת לטראמפ נשיא אמיץ, שאולי יכול לעשות שינוי באזור"

עריכה: ניר חן

שליח רשת CNN לערב הסעודית ניק רוברטסון חלק היום (ראשון) בריאיון למהדורה המרכזית של וואלה! NEWS עם יעקב אילון את רשמיו מביקורו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בממלכה הערבית. לדבריו, מלך ערב הסעודית סלמאן בן עבד אל-עזיז "שם את מבטחו ואמונו בנשיא טראמפ, ומאמין שהוא רואה שינוי במדיניות הממשל בבית הלבן".

"הסעודים גלגלו את השטיח האדום, אבל הדבר המשמעותי ביותר שהם עשו עבור טראמפ הוא שברגע שהוא ירד מ'אייר פורס וואן', המלך סלמאן, בן 80, המתין לו בקצה המדרגות כדי לברך את הנשיא טראמפ, וגם לחץ את ידה של הגברת הראשונה מלאניה טראמפ", הסביר רוברטסון, "זו אינדיקציה חשובה ביותר במדינה שמרנית כל כך, זה לא משהו שהיינו רואים לפני כמה עשורים".

עוד בוואלה! NEWS:
נאום ריאד של טראמפ: "יש סיכוי לשלום בין ישראל והפלסטינים"
חמאס זועם על נאום הנשיא טראמפ בריאד: "מוטה לטובת הכיבוש"
בלקהוק על אדמת הממלכה: פרטי עסקת הענק בין ארה"ב וסעודיה נחשפים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בריאד, ערב הסעודית, 20 במאי 2017. רויטרס
"אינדיקציה חשוב ביותר במדינה שמרנית כל כך". סלמאן מברך את טראמפ עם הגעתו, אתמול/רויטרס

לטענת כתב CNN, מדובר ב"סימן מהמלך שהוא מבצע מודרניזציה במדינה אולטרה שמרנית". הוא הוסיף כי ההנהגה הסעודית ביקשה להעביר מסר כי לראייתם, "הנשיא טראמפ יהיה שונה מהנשיא אובמה, ויגבה את הסעודים בכל הקשור לאיראן". לדבריו, "הם קוראים לו נשיא אמיץ שאולי יכול לעשות שינוי באזור".

כמו כן, העריך רוברטסון כי לראיית ההנהגה בריאד, "הנשיא יכול פוטנציאלית להביא את הסכם השלום החמקמק בין ישראל לפלסטינים". אכן, בנאום המרכזי שנשא טראמפ בוועידת הפסגה הערבית-אסלאמית-אמריקנית בריאד, הוא הבהיר כי "אם שלוש הדתות הגדולות ישלבו ידיים, שלום בין ישראל לפלסטינים הוא אפשרי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
רויטרס

הנשיא טראמפ יסיים מחר בבוקר את ביקורו בערב הסעודית, וימריא לעבר ישראל. לאחר נחיתתו בנתב"ג, הוא צפוי להגיע הישר למשכן הנשיא בירושלים ולהיפגש עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. בהמשך, הוא יסייר בכנסיית הקבר בעיר העתיקה ובכותל המערבי, וייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

למחרת צפוי טראמפ להיפגש בבית לחם עם יו"ר הרשות אבו מאזן. לאחר מכן, הנשיא האמריקני יישא נאום מפתח נוסף במהלך ביקורו באזור - במוזיאון ישראל בירושלים. בנאום זה צפוי טראמפ לשטוח את חזונו לחידוש המגעים בין ישראל לפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully