וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי

משרד ההגנה בסיאול מסר כי הטיל שוגר מאזור פוקצ'אנג ונחת בים לחופי החוף המזרחי של קוריאה הצפונית. טרם ברור אם הניסוי הצליח. הבית הלבן: "לטיל טווח שיגור קטן יותר מטווח הטילים ששוגרו בשלושת הניסויים האחרונים של קוריאה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית ירתה היום (ראשון) טיל בליסטי מדגם לא מזוהה מאזור פוקצ'אנג שבמרכז המדינה – כך מסר משרד ההגנה בסיאול. הטיל טס למרחק של כ-500 קילומטרים ונחת ככל הנראה בים לחופי החוף המזרחי. מזכיר הקבינט של יפן ציין כי הטיל ככל הנראה נחת מחוץ לטריטוריה הכלכלית של יפן ושלא נרשם נזק לספינות או למטוסים. מהבית הלבן נמסר כי הוא מודע לשיגור והוסיף כי לטיל האחרון יש "טווח קצר יותר מהטילים ששיגרה קוריאה הצפונית בשלושת הניסויים האחרונים".

מדובר בניסוי הטילים השני שמבצעת פיונגיאנג מאז בחירתו של מון ג'ה-אין לנשיאות קוריאה הדרומית, שקרא להידברות בין המדינות בחצי האי הקוריאני. יחד עם זאת, לנוכח התקדמות קוריאה הצפונית בפיתוח תכנית הטילים והגרעין שלה, הזהיר מון בשבוע שעבר כי ייתכן שיקרה עימות עם פיונגיאנג. "המציאות היא שיש סבירות גבוהה לעימות צבאי בגבול הצפוני", צוטט מון בכלי תקשורת מקומי.

ביום ראשון שעבר שיגרה קוריאה הצפונית טיל בליסטי לטווח בינוני, שבו לדבריה בחנה בהצלחה את יכולתה בשימוש בראשי נפץ גרעיניים. מומחים סבורים כי הניסוי האחרון הפגין שיפור ניכר ביכולותיה של המדינה הקומוניסטית המבודדת, שטוענת כי היא פועלת מתוך הגנה עצמית לנוכח איומיה של ארצות הברית. מטרתה הגלויה היא לפתח טיל בליסטי שיוכל לפגוע בשטחה היבשתי של ארצות הברית.

לקריאה נוספת:
נשיא קוריאה הדרומית החדש: "סבירות גבוהה לעימות עם הצפון"
חברות סייבר: האקרים שקשורים לצפון קוריאה אחראים למתקפת הכופר
צפון קוריאה: הניסוי הבליסטי בחן יכולות לשאת ראש קרב גרעיני גדול

קוריאה הצפונית ירתה טיל בליסטי מדגם לא מזוהה מאזור פוקצ'אנג שבמרכז המדינה. רויטרס
שיגור הטיל באתר בפוקצ'אנג, היום/רויטרס

ביום חמישי האחרון הודיע משרד החוץ של קוריאה הדרומית כי סיאול החלה בהכנות לפסגה משותפת עם ארצות הברית בנושא איום הטילים של קוריאה הצפונית. על פי ההודעה, הפסגה צפויה להיערך בסוף החודש הבא.

בתדרוך שקיים שר ההגנה של ארצות הברית, ג'יימס מאטיס, ביום שישי הוא אמר כי פתרון צבאי בקוריאה הצפונית יהיה "טראגי בקנה מידע בלתי ייאמן". מאטיס הוסיף כי וושינגטון עוסקת בכל עת במאמצים דיפלומטיים כדי להגיע להבנות עם פיונגיאנג.

ביום שישי תיפתח ועידת G7, ובה ככל הנראה ידונו ראשי המדינות במתיחות בחצי האי הקוריאני. בוועידה משתתפות המדינות קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, ארצות הברית, בריטניה והאיחוד האירופי. את ארצות הברית ייצג לראשונה הנשיא דונלד טראמפ. ראש ממשלת יפן שינזו אבה כבר אמר היום כי הוא יעלה את נושא שיגורי הטילים של קוריאה בוועידה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קוריאה הצפונית ערכה ניסוי בטיל בליסטי נוסף, חרף הלחץ הבינלאומי והאיומים האמריקניים. רויטרס
ניסוי קודם שערכה קוריאה הצפונית החודש/רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוחן טיל בליסטי לפני שיגורו, 15 במאי 2017. רויטרס
שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בוחן רכב לשיגור טילים, החודש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully