וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ נועד עם שורת מנהיגים ערבים בסעודיה: "יש לנו הרבה במשותף"

נשיא ארצות הברית, שפתח את ביקורו באזור בריאד, נפגש עם מקבילו המצרי סיסי ושיבח אותו: "הוא עושה עבודה נהדרת, מקווה להגיע למצרים בקרוב". קודם לכן נועד עם מלך בחריין ברקע עסקת הנשק שמקדמת וושינגטון עם הממלכה: "איתי לא יהיה עוד מתח"

צילום: רויטרס ו-CNN, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נועד הבוקר (ראשון) עם שורת מנהיגים ערבים בריאד, במסגרת ביקורו הרשמי בערב הסעודית הפותח את מסעו באזור. לאחר פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי הוא הביע תקווה כי יבקר בקרוב בקהיר. "אגיע למצרים, נקבע זאת בלו"ז בקרוב", אמר.

טראמפ אף שיבח את מקבילו המצרי. "הוא עושה עבודה תחת הנסיבות המאתגרות", הוסיף. בהמשך היום ייפגש עם אמיר קטאר ובכירים נוספים.

קודם לכן נועד נשיא ארצות הברית, שעורך את מסעו הראשון מחוץ לגבולות המדינה מאז שנכנס לתפקידו, עם מלך בחריין, ואמר כי היחסים בין המדינות יתהדקו בזמן הקרוב. "המדינות שלנו מחזיקות ביחסים נהדרים, על אף שהיה קצת מתח. אבל לא יהיה עוד מתח עם הממשל הזה", אמר הנשיא בתום פגישתו עם חמד בן עיסא אל-חליפה. לדבריו, המדינות רואות עין בעין בנושאים רבים. "אנחנו בדרך ליחסים ארוכי-טווח. אני מצפה לזה בכיליון עיניים – יש לנו הרבה דברים במשותף", אמר.

הממשל האמריקני החליט להתקדם השנה בעסקת הנשק בשווי 5 מיליארד דולר עם בחריין, במסגרתה תספק ארצות הברית 19 מטוסי F-16 וציוד נלווה לממלכה. העסקה נבלמה בשנה שעברה בטענות להפרת זכויות אדם.

לקריאה נוספת:
ביקור היסטורי במזרח התיכון: הנשיא טראמפ נחת בערב הסעודית
"מוות לאמריקה ולישראל": הפגנות בתימן נגד ביקור טראמפ בסעודיה
מטרומן ועד טראמפ: כך הפכה ישראל ל"בעלת הברית הבלתי ניתנת להתרה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בסעודיה 21 במאי 2017. רויטרס
"בדרך ליחסים ארוכי טווח". טראמפ ומלך בחריין, היום/רויטרס
פגישת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא מצרים א-סיסי בערב הסעודית 21 במאי 2017. רויטרס
"מצפה לבקר במצרים בקרוב". טראמפ וא-סיסי, היום/רויטרס

אתמול נחת טראמפ בריאד וחתם עם ההנהגה הסעודית על הסכם סחר בנשק בשווי 110 מיליארד דולר. הסכמי הסחר בין המדינות עמדו במרכז ביקורו במדינה, שפתח את סיורו של הנשיא במזרח התיכון.

בהצהרה הרשמית נמסר כי "העסקה הביטחונית מפגינה באופן הברור ביותר את המחויבות של ארצות הברית לשותפות עם ערב הסעודית ועם בעלות בריתה ממדינות המפרץ, מרחיבה את ההזדמנויות עבור חברות אמריקניות באזור ותיצור עשרות אלפי משרות נוספות בתעשיית הביטחון האמריקנית".

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בסעודיה 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ, מלניה וסלמאן מלך ערב הסעודית, היום/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בסעודיה 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ, מלניה וסלמאן מלך ערב הסעודית, היום/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בביקור בסעודיה 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ ורעייתו מלניה יחד פמליית המלך, היום/רויטרס

מי שחתמו על ההסכם היו סגן יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, שמשמש גם שר ההגנה, ושר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון. שווי העסקה הוא 380 מיליארד דולרים למשך העשור הקרוב, ו-110 מיליארד מהם יקבלו הסעודים כבר עכשיו. העסקה כוללת ייצור מקומי של 150 מסוקי קרב מדגם "בלאק הוק" וכן טנקים מדגם "אברמס", ספינות קרב, סוללות פטריוט ותחמושת.

בהמשך היום ישתתף טראמפ בישיבת תיאום בין ארצות הברית למדינות המפרץ, שלאחריה ייוועד בארבע עיניים עם אמיר כוויית. בהמשך יערוך פגישה עם סגן ראש ממשלת עומאן. גולת הכותרת תהיה הפסגה הערבית-אסלאמית-אמריקנית שתחל בשעה 15:00. מאוחר יותר בערב, לקראת 20:00, יחנוך הנשיא מרכז עולמי ללחימה באידאולוגיה קיצונית, שם הוא צפוי לשאת דברים בנושא אסלאם ואסלאם קיצוני.

(עדכון ראשון: 10:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully